2024-08-10, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Kommer bli rätt intressant läsning när FUP släpps gissar jag.
Inte säker på att det kommer bli, eller en är, en polissak.

Däremot kommer säkert försäkringsbolaget forska i ärendet. De ger inte ut 300k i första taget. Kan tänka mig att de vill se pappans aktivitet på diverse forum.

78.73% av de som röstat tror att familjen är inblandat. https://strawpoll.com/QrgewbEBYyp/results
Senast redigerad av Stiffinger 2024-08-10 kl. 01:26.
Citera
2024-08-10, 01:24
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Tänkte bara säga att det i den ena gruppen oå Facebook, "Essie - vad vet vi" för en timme sedan angavs att det varit minst en hund och sökt efter Essie, och att den hunden varit från Malins nos(ar)?.

I och för sig ett anonymt inlägg, men det känns som att ett flertal här inne varit inne på att det kunde stämma. Så det kanske kan betraktas som bekräftat nu?

Vi har ältat det och inte hittat några belägg för nån spårhund eller något skäl till varför den eventuella hundens fynd skulle vara relevanta. Inte heller polisen tror det och jag är säker på min sak.
Citera
2024-08-10, 01:27
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Inte säker på att det kommer bli, eller en är, en polissak.

Däremot kommer säkert försäkringsbolaget forska i ärendet. De ger inte ut 300k i första taget. Kan tänka mig att de vill se pappans aktivitet på diverse forum.

Det är polissak. Däremot vet vi inte vilka åtal det blir.

Och sen lär det bli ett arbetsmiljöärende. Hoppas de berörda får feta skadestånd.
Citera
2024-08-10, 01:28
Medlem
Citat:
Att det bara är tjejer som söker, det förstår jag, då man skriver det in annonsen. Jag kan tycka vad som helst om det, men förstår det.

Att man i det här fallet oftare väljer yngre än äldre förstår jag helt, då PA nästan alltid är ett ingångsjobb. Och är man äldre och i behov av ett ingångsjobb, så drar de flesta arbetsgivare öronen åt sig.

Ett troligt skäl till att pappan främst söker tjejer (om det nu är så) är väl av hänsyn till A? De flesta föräldrar skulle nog föredragit att dottern umgås med (vårdas av) ett par tjejer än med en kille. De skulle nog uppleva det som säkrare för dottern utifrån flera skäl. Tror det snarare skulle kännas olustigt att lämna sin dotter med t ex män oavsett ålder.
Det här framstår för mig som ett i raden av exempel där man fantiserar ihop något utifrån just ingenting. "Ah, pappan är skum. Han ville säkert ha unga tjejer att kunna runka till!".
Citera
2024-08-10, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det är polissak. Däremot vet vi inte vilka åtal det blir.
Då har jag missat det. Har du ngn källa?
Citera
2024-08-10, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det är minst ett pågående ärende hos polisen. LS har ju överlämnat filmer där Essie blir misshandlad av A.

Sen är han anmäld för annat. Inte sånt som vi pratat om här.

Vill du dela med dig vad han är anmält för som är ny för oss?
Citera
2024-08-10, 01:34
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Då har jag missat det. Har du ngn källa?

Ja, det finns någon offentlig jag kan rota fram, men det är helg, mitt i natten, så kanske någon annan?
Citera
2024-08-10, 01:35
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Vill du dela med dig vad han är anmält för som är ny för oss?

Kort svar: nej.
Citera
2024-08-10, 01:41
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Tänkte bara säga att det i den ena gruppen oå Facebook, "Essie - vad vet vi" för en timme sedan angavs att det varit minst en hund och sökt efter Essie, och att den hunden varit från Malins nos(ar)?.

I och för sig ett anonymt inlägg, men det känns som att ett flertal här inne varit inne på att det kunde stämma. Så det kanske kan betraktas som bekräftat nu?

Anonym användare på Flashback vill att ett anonymt inlägg på Facebook ska innebära att något är bekräftat 😊 Mja, jag blir nog snarare mer misstänksam istället! 😉
Citera
2024-08-10, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OklaraKlara
Vi har fått höra att man gärna vill matcha brukaren med en assistent i liknande ålder och kön och trots att familjemedlemmen är en man så har det oftast kommit unga tjejer med bristfällig kunskap i svenska språket. Kanske kan variera från stad till stad men verkligen inte lätt att hitta en assistent som fungerar överhuvudtaget.

Precis! Bra info!

--
Med andra ord inget konstigt alls med att pappan i så fall annonserade efter i första hand en tjej i hennes egen ålder. Ytterligare ett exempel på där folk i tråden fantiserar ihop något "skumt" kring något som är både naturligt och logiskt.
Citera
2024-08-10, 01:42
Medlem
Fick en annan idé. A skadade Essie på eftermiddagen/kvällen. En eller båda assistenter hörde av sig till bekannta/vänner/familj och sa det här går inte Essie är så illa skadat och P tycker inte att hon behöver komma till veterinär så hon måste bort härifrån. Och så bli det en snabbkidnapping. Att Essie skadades behöver inte ha hänt samma dag utan 1-3 dagar tidigare och så gick Essie runt med denna skada.

Vi vet att kidnapping är inte sannolikt men på det här sättet kanske...

Citat:
Ursprungligen postat av Agata007
Jag läste bara om assistenterna. Den ena skulle hon klippa av håret på och döda och den andra högg hon svårt i benet. Någon tog hon stryptag på.
Var kan man hitta dokumentation gällande. Hammaren, kniven och eltejpen?

Alltså assistenterna som jobbar där nu... hur överlever dessa unga tjejer? Någon assistent skrev att de fick extra betalt av P för att de jobbade där. Undrar hur mycket de fick?
Citera
2024-08-10, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Precis! Bra info!

--
Med andra ord inget konstigt alls med att pappan i så fall annonserade efter i första hand en tjej i hennes egen ålder. Ytterligare ett exempel på där folk i tråden fantiserar ihop något "skumt" kring något som är både naturligt och logiskt.
Verkligen inget konstigt alls, Essies försvinnande är konstigt men tråden har spårat ut här och där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in