2024-08-10, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja det hoppas jag också...
Då är vi två. I slutet av denna månad vet vi mer gissar jag.
Citera
2024-08-10, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Kan du inte ta och stilla dig lite? En hund är försvunnen. Jag gillar också hundar.
Men lägg ner förtalandet och mobbandet av någon (A) som inte ens kan försvara sig! Kan du inte stanna upp lite och reflektera över hur du beter dig?

Vi vet ju inte om A varit våldsam mot djur, om det var en engångsföreteelse eller rentav skedde ofta. Har det ens betydelse för fallet?
Det finns personer som har som yrke att utreda sånt här. Enligt tråden har anmälningar gjorts. I så fall lär även utredningar ske.
Hittills har jag inte läst om att något brottsligt alls skett. Inga bevis alls på kidnappning, stöld av andra skäl, dödande av Essie osv. Vi vet inte. Några påstår att PÖ inte var en trevlig person. Jag/Vi har ingen aning om vilka som påstår det, varifrån de fått sina uppgifter, eller vilka motiv de har.
Kommer aldrig att lugna ner mig.
Tänker absolut att fortsätta gräva och dela med mig av det jag hittar. Det finns inte i min värld att vara tyst och hjälpa till att Essie skulle komma tillbaka till det där helvetet.
Så du tycker inte att det är brottsligt att hota någon med sax att man ska klippa av håret sen mörda den personen, heller lägga sig ner och hugga någon i benet så blodet sprutar? Eller ta stryptag på någon? Det är väl så jävla olagligt det kan bli.
Citera
2024-08-10, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Bra formulerat och det är så min tankegång är också förutom att all fokus är på att gräva djupare om A som omöjligen kan ha med Essies försvinnande att göra då hennes sjukdom utesluter henne som förövare.

Nej det utesluter inte henne som förövare.
Hon lär inte bli dömd till fängelse om hon skadat/mördat Essie men sluten psykiatrisk vård är inte helt av bordet.
Hon är dokumenterat aggressiv och gör blixtsnabba utfall.
Sista boendet byggde en vägg för att skydda personal och andra boende.
Knivar, hammare och eltejp skulle låsas in.
Saxar skulle hon minsann ha tillgång till för hon gillade att pyssla.
Därav händelser med sax.
Det blev skyddsstopp.

MIN tro är att A skadat Essie så pass att det fanns två alternativ: avliva eller Vet.
Och att komma till Vet med såna skador på en hund ger en direkt anmälan till LS.
En annan tanke är att det skulle snart bli kontroll av Essie och A som ekipage samt Vet undersökning av Essie och att PÖ fattade vart det skulle sluta.
Tredje är att det skulle bli väldigt omständligt med hund i A's nya boende.
Att hon ens hade en hund är för mig en gåta.
Och det ska enligt farfar finnas en katt.
Citera
2024-08-10, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Har du läst artikelnserien i EP? Det borde du göra annars, trovärdigt och professionellt gjort. Du kan ta en vecka gratis prenumeration.

Jag har läst ett par artiklar. Har för mig att det stod att flera personer som tidigare varit personliga assistenter till A hade uttalat sig. Läste även att pappan (PÖ) kommenterat artikeln på Facebook. Jag upplever hans inlägg som bra skrivet och att det kan vara antingen helt trovärdigt eller innehålla någon felaktighet eller lögn (vi vet helt enkelt inte). Har det stått mer så får du gärna skriva ett par meningar här till mig om det.

Vi människor är inte helt perfekta. Vi kan säga fel ibland. Vi kan tolka saker fel. Vi kan missförstå. Journalister kan missförstå eller skriva fel. Man behöver inte göra en höna av en fjäder. Visst kan Flashback-detektiver luska fram intressant och väsentlig information (t ex som i fallet med kattmördaren i Lerum). Men ofta har Flashback-detektiver och Facebook-drev en tendens att tillskriva små detaljer alltför stor betydelse. De kanske bara har vissa pusselbitar och skapar sig en bild utifrån det. I verkligheten kanske fler pusselbitar skulle kunna visa på något helt annat.

Mitt eget första intryck när jag såg klippet med PÖ på TV4 var att han uppvisade vissa "varningstecken" rörande ordval, kroppsspråk m m. (Jag antydde det redan i mitt allra första inlägg i den här tråden.) Han kan enligt mig mycket väl vara inblandad. Dock kan det även finnas andra förklaringar, inkl att någon f d assistent kan ha gjort något med hunden (utifrån "goda" eller mindre goda skäl).
Citera
2024-08-10, 00:14
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agata007
Det kan mycket väl vara så att A har mördat Essie eftersom det kommit fram att hon är kraftigt våldsbenägen. Så komplicerad i sin psykiska sjukdom att ett LSS inte klara av att ha henne. Förstår du då hur illa det är. Vad är det som säger att hon inte fått ett våldsutbrott på hunden? Vad tror du har hänt?
Man kan ju fråga sig hur det kan bli så fel med assistenterna hela tiden. Det är familjen Ö som anställer dom. Det är P o L som håller i interjuverna. Snacka om dålig personkännedom dom måste ha eftersom INGEN är bra.
Dom kanske väntar på att självaste Mary Poppins eller Julie Andrews, från The Sound of Music ska kliva in och söka jobb så kommer allt bli bra. När ska du fatta att A kommer aldrig bli bra eller bättre om hon inte hamnar under psykiatrins skötare och får medicin.
Där har du rätt A kommer inte bli frisk, men hon kan omöjligen ha fått Essie att försvinna oaktat om hon är den som är orsaken till att Essie är borta.
Hon har inga möjligheter att forsla bort ett hundlik utan att det uppmärksammas.
Citera
2024-08-10, 00:17
Medlem
Citat:
Jag har läst ett par artiklar. Har för mig att det stod att flera personer som tidigare varit personliga assistenter till A hade uttalat sig. Läste även att pappan (PÖ) kommenterat artikeln på Facebook. Jag upplever hans inlägg som bra skrivet och att det kan vara antingen helt trovärdigt eller innehålla någon felaktighet eller lögn (vi vet helt enkelt inte). Har det stått mer så får du gärna skriva ett par meningar här till mig om det.

Vi människor är inte helt perfekta. Vi kan säga fel ibland. Vi kan tolka saker fel. Vi kan missförstå. Journalister kan missförstå eller skriva fel. Man behöver inte göra en höna av en fjäder. Visst kan Flashback-detektiver luska fram intressant och väsentlig information (t ex som i fallet med kattmördaren i Lerum). Men ofta har Flashback-detektiver och Facebook-drev en tendens att tillskriva små detaljer alltför stor betydelse. De kanske bara har vissa pusselbitar och skapar sig en bild utifrån det. I verkligheten kanske fler pusselbitar skulle kunna visa på något helt annat.

Mitt eget första intryck när jag såg klippet med PÖ på TV4 var att han uppvisade vissa "varningstecken" rörande ordval, kroppsspråk m m. (Jag antydde det redan i mitt allra första inlägg i den här tråden.) Han kan enligt mig mycket väl vara inblandad. Dock kan det även finnas andra förklaringar, inkl att någon f d assistent kan ha gjort något med hunden (utifrån "goda" eller mindre goda skäl).
Så du tror inte att A är sjuk och har haft dom här våldsutbrotten på tidigare ställen? Är allt bara ett missförstånd och felvinklat?
Då är det ännu värre. Om det inte finns några fel på A. Varför ska skattebetalarna betala 2,8 miljoner för ett eget boende. Finns väl massor med ungdomar som vill flytta hemifrån. Dom får knappt en liten etta. Superpappa P fixar en villa med betjänter åt sin dotter och låter andra stå för notan.
Hör du själv hur du låter?
Citera
2024-08-10, 00:18
Medlem
Citat:
Där har du rätt A kommer inte bli frisk, men hon kan omöjligen ha fått Essie att försvinna oaktat om hon är den som är orsaken till att Essie är borta.
Hon har inga möjligheter att forsla bort ett hundlik utan att det uppmärksammas.
Forsla liket har väl P o L gjort. A stod för själva mordet.
Citera
Medlem
Citat:
En hypotes som flera i tråden framfört är att A skadat hunden såpass så att pappan valt att ta livet på hunden och sedan själv eller med hjälp av sin pappa, grävt ner hunden någonstans.

Att A skulle gjort att Essie försvinner är nog ingenting jag läst eller som jag tror att någon tänkt sig har kunnat hända.

Och den hypotesen betyder inte att jag eller någon annan hatar familjen eller A. Sånt håller man på med på Facebook eller Familjeliv. Här försöker vi lösa försvinnandet.
Citera
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Nej ni borde skämmas som fokuserar fel, hyenor höll jag på att skriva men det är vad ni är i jakten på vad som hänt Essie, ni skiter i vilket bara ni kan framstå som amatör detektiver med Janne Josefsson komplex och skriva och publicera dokument som bara är kopplade till A hon hennes liv, hon har omöjligen haft något personligen att göra med Essies försvinnande att göra.

Oj jag har hittat ännu en pdf fil länk finns här dunka mig i ryggen nu för jäklar vad jag är duktig, det är vad det går ut på.
Vad har hänt med Essie skiter ni fullständigt i bara ni får uppmärksamhet.
Så frågor och hat på det?

nu kan du sluta fantisera och upphöja dig sälv här, vi är alla anonyma gamar och en vuxen människa, oavsett diagnos vem kan sparka en hund, det kan också sparka ihjäl hunden, om du inte förstår något så elementärt då har du ett stort problem här, att begrava Essie, det är troligen PÖ eller LÖ som gjort, men allvarligt skadat eller dödat Essie är det mycket troligt att AÖ gjorde...
Citera
2024-08-10, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agata007
Kommer aldrig att lugna ner mig.
Tänker absolut att fortsätta gräva och dela med mig av det jag hittar. Det finns inte i min värld att vara tyst och hjälpa till att Essie skulle komma tillbaka till det där helvetet.
Så du tycker inte att det är brottsligt att hota någon med sax att man ska klippa av håret sen mörda den personen, heller lägga sig ner och hugga någon i benet så blodet sprutar? Eller ta stryptag på någon? Det är väl så jävla olagligt det kan bli.
Nu vet jag inte vart personen vart huggen. men i låret sitter en pulsåder. och tar det sig illa kan man dö av detta. så man skall nog inte ta utfallen med sax . det kan gå riktigt illa
Citera
2024-08-10, 00:20
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Min gratis prenumeration har gått ut så jag kan inte klippa ut något. Men kan säga att du borde läsa allihop av Bengt Johansson och i tidsordning. Det är en riktig reporter med lokalkännedom. Har kollat upp vem han är och hans rykte.
Citera
2024-08-10, 00:20
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Då är vi två. I slutet av denna månad vet vi mer gissar jag.
ja, om det inte är något på nyheterna innan dess...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in