Citat:
Ursprungligen postat av
beitos
Har du lust att göra en snabbsammanfattning av senaste veckan? Är någon form av brott bevisat? Fins ens någon misstanke från t ex polisens sida?
--
Själv tycker jag att tråden har urartat något enormt och istället blivit till en hetsjakt på familjen, där folk förtalar dem något enormt. Jag har även sett att det numera finns en Facebook-grupp som också hetsar mot familjen. Nästan bara kvinnor som skriver där, som vanligt när det sker drev på Facebook. Då brukar det i efterhand ofta visa sig att drevet var felaktigt ute. Kanske om nån ICA-butik avvisat någon, drevet går igång, butiksägaren m fl mår dåligt, affärerna går sämre, och så kanske det fanns något giltigt skäl bakom avvisandet som ICA-butiken själv kanske inte ens får framföra utifrån diverse hänsyn. Drevet i sin tur kanske fortsätter att hetsa.
Att själv någon gång råka ut för ett liknande drev hör till mina allra största skräckscenarion. Detta trots att jag är laglydig, håller mig mest för mig själv, sysslar inte med nåt fuffens osv. Men typ minsta lilla kan ju räcka... Typ att min bostad plötsligt brinner ned, varpå man utöver den tragedin kanske blir huvudperson i någon tråd på Facebook och Flashback och hängs ut och förtalas.
Själv har jag ingen aning om vad som är sant eller inte rörande familjen Ö eller Essie. Jag blir inte heller särskilt klokare av att läsa i tråden. Nätmobbarna har tagit över.
Jag ser att du skrivit några inlägg i tråden innnan, och bland annat nämnde GW och hans funderingar kring de försvunna kossorna. Så ja, jag kan skriva en sammanfattning så som jag har tänkt och resonerat, snarare än "senaste veckan", för den kortaste sammanfattningen om den senaste veckan är att det inte har framkommit någonting nytt alls den senaste veckan, i ärendet om Essies försvinnande.
Däremot har jag själv upptäckt en del gammal information som jag anser är av betydande vikt.
Jag har skrivit tidigare i tråden om några gyllene tumregler för polisens brottsutredare, som också GW talar om ofta. Hata slumpen, krångla inte till det.
Sammanställer man all ingående fakta och de olika saker som hände mellan den 20e juni och den 11e juli, alltså mellan första anmälningen till länsstyrelsen och att Essie försvann, och applicerar "hata slumpen", så inser man direkt att alla dessa olika delar inte är oberoende händelser som inträffade samtidigt av en ren slump. De hänger alla ihop. Då blir det genast helt uppenbart att en assistent är inblandad, och sannolikt att Essie är stulen. Det finns i detta fallet, till skillnad från GWs kossor, tydliga yttre "element" som vidtar långtgående åtgärder för att smutskasta familjen, också med uppenbara lögner (som tvångshållning och blodig kloklippning t.ex.). Och det skrev jag som sagt var om långt tidigare.
Det jag upptäckte häromkvällen var att den sökning med ID-spårhund från Malins Nosar (från Gävle) gjordes dagen efter Essie försvann, och ID-hunden har markerat spår efter Essie både på grönområdet på baksidan av familjens hus och vid en assistents bostad. Spåret på baksidan slutar där bilspåren syntes. Där försvann alltså Essie. Vid bilspåren. Jag vet inte hur väl bekant du är med sådana professionella spårhundar, men de är mycket tillförlitliga, och liknande spårhundar används av rättsväsendet och inte minst polisen i alla möjliga olika brottsutredningar.
Därtill vet vi att pappan har misstänkt en eller flera assistenter för inblandning i försvinnandet. Inte undra på med tanke på vilka konflikter som vi vet har förekommit. Därför har man spårat på andra platser i Enköping med denna ID-hund. Och då har hunden markerat spår efter Essie vid bostaden till en assistent. Essie var alltså på den platsen nyligen innan försvinnandet.
Detta framkom i tidningen Hundextra runt en vecka efter försvinnandet. Men jag noterade det inte förrän igår. Det är alltså, IMO, inte att undra på att pappan är övertygad om (vet) att Essie är stulen, och att det är en viss assistent som ligger bakom stölden.
Folk får konspirera om vad de vill, men för min del är det, som det heter, "polisiärt uppklarat" vem som tog Essie. Tyvärr vet vi ännu inte var de har gjort av Essie. Om hon stals som en ren hämnd och om de som stal henne dödade henne, eller om de har henne själva, eller om de har fört henne ur landet, sålt henne, eller vad de gjort med henne. Hade de månat om Essies välmående, hade de så klart varit mycket mer sakliga med sina anmälningar och bifogat de bilder och videobevis som de påstår finns, till sina anmälningar. Något som länsstyrelsen inte har fått in. Du såg kanske att den som anmält till länsstyrelsen kallade dottern för "CP-skadad". Det säger en hel del om hur den som gjorde anmälan ser på dottern.
Men för mig är det mycket tydligt vad som skett. Hata slumpen. Krångla inte till det. Flera anmälningar mot familjen. Smutskastning av familjen i media och sociala medier. Allt från ett och samma håll. Tydliga markeringar från spårhund vid hjulspåren och vid assistentens bostad.
Med tanke på hur ofantligt lite bevis som vissa "element" i tråden behöver för att dra definitiva slutsatser, så är det jag menar, med ovanstående nämnda bevisning, visat långt bortom rimligt tvivel.
I övrigt så har det i tråden under veckan, av det jag sett, bara förekommit en massa förtal och smutskastning av framförallt dottern i familjen. Det är några, eller någon, i tråden som bestämt sig för att starta en riktig hatkampanj mot dottern och som sitter och gräver fram alla möjliga dokument år bakåt i tiden enbart i syfte att smutskasta dottern om hennes funktionsnedsättning och vad den innebär. En organiserad koordinerad hatkampanj där samma information delas i flera olika sociala medier mer eller mindre samtidigt. I vissa facebookgrupper (utöver pappans egen) bannas de som ifrågasätter hatkampanjen och förtalet.