Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Det beror på att han nu vet att det pappan sagt hela tiden är korrekt, och att hatdrevet mot familjen inte är något annat än ett hatdrev, samt att han vet att det är en före detta assistent som ligger bakom stölden av Essie. Det är nu den assistenten och personerna kring henne som genomfört stölden som de huvudsakligen vänder sig till.
Har du lust att göra en snabbsammanfattning av senaste veckan? Är någon form av brott bevisat? Fins ens någon misstanke från t ex polisens sida?
--
Själv tycker jag att tråden har urartat något enormt och istället blivit till en hetsjakt på familjen, där folk förtalar dem något enormt. Jag har även sett att det numera finns en Facebook-grupp som också hetsar mot familjen. Nästan bara kvinnor som skriver där, som vanligt när det sker drev på Facebook. Då brukar det i efterhand ofta visa sig att drevet var felaktigt ute. Kanske om nån ICA-butik avvisat någon, drevet går igång, butiksägaren m fl mår dåligt, affärerna går sämre, och så kanske det fanns något giltigt skäl bakom avvisandet som ICA-butiken själv kanske inte ens får framföra utifrån diverse hänsyn. Drevet i sin tur kanske fortsätter att hetsa.
Att själv någon gång råka ut för ett liknande drev hör till mina allra största skräckscenarion. Detta trots att jag är laglydig, håller mig mest för mig själv, sysslar inte med nåt fuffens osv. Men typ minsta lilla kan ju räcka... Typ att min bostad plötsligt brinner ned, varpå man utöver den tragedin kanske blir huvudperson i någon tråd på Facebook och Flashback och hängs ut och förtalas.
Själv har jag ingen aning om vad som är sant eller inte rörande familjen Ö eller Essie. Jag blir inte heller särskilt klokare av att läsa i tråden. Nätmobbarna har tagit över.