2024-08-09, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Då har vi uppfattat samma sak, men flera användare menar på att hon flyttade hem 2022. Saga kanske kan reda ut det åt oss😁

Nej förlåt, nu är jag inne och rör till det. Hon flyttade till föräldrahemmet 2022. Det finns tydligt dokumenterat i en av länkarna Saga delat med sig av.

"Av utredningen i målet framgår att den enskildes beviljade insats, bostad med särskild service, i april 2022 avbröts på grund av skyddsombudsstopp." (citat från delad länk från Uppsala TR)
Citera
2024-08-09, 21:12
Medlem
Anna-Helgas avatar
Svenska specialsökhundar, Christer H, som erbjöd sig att medla så kidnapparna kunde lämna Essie till honom ni vet? Som sen när anmälan till LS kom ut tog bort inlägget om medling och erbjöd sig ta över Essie och utbilda henne till narkotikahund... De har idag gjort ett nytt inlägg på sin Facebook där det står:

Låt Essie få komma hem🐾🐾

Vi har erbjudit oss att gå in som medlare där vi garanterar full sekretess och tystnadsplikt.

Vi är inte ute efter belöning eller dylikt, utan vår högsta önskan är att Essie får komma hem.

Det går att kontakta oss anonymt.

//Christer Hofström 0709-*******
Citera
2024-08-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenOldie
Jag vet att det var en privat verksamhet och kommer ihåg mordet mycket väl. Hennes uttalande att kommunen inte har ansvar bla bla bla, det stämmer ju på ett sätt, samtidigt som kommunen har allt ansvar även för de platser de handlar upp.

Vad jag ville säga var att man uppmanade anställda i kommunens vård och omsorg att inte prata om LSS och mordet under den perioden för att inget negativt skulle skada kommunens rykte. Det får mig att tro att det mörkas en hel del av det som händer inom LSS.

Att "vi" fick munkavel är inget jag känner igen.
Citera
2024-08-09, 21:18
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Svenska specialsökhundar, Christer H, som erbjöd sig att medla så kidnapparna kunde lämna Essie till honom ni vet? Som sen när anmälan till LS kom ut tog bort inlägget om medling och erbjöd sig ta över Essie och utbilda henne till narkotikahund... De har idag gjort ett nytt inlägg på sin Facebook där det står:

Låt Essie få komma hem🐾🐾

Vi har erbjudit oss att gå in som medlare där vi garanterar full sekretess och tystnadsplikt.

Vi är inte ute efter belöning eller dylikt, utan vår högsta önskan är att Essie får komma hem.

Det beror på att han nu vet att det pappan sagt hela tiden är korrekt, och att hatdrevet mot familjen inte är något annat än ett hatdrev, samt att han vet att det är en före detta assistent som ligger bakom stölden av Essie. Det är nu den assistenten och personerna kring henne som genomfört stölden som de huvudsakligen vänder sig till.
Citera
2024-08-09, 21:28
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det beror på att han nu vet att det pappan sagt hela tiden är korrekt, och att hatdrevet mot familjen inte är något annat än ett hatdrev, samt att han vet att det är en före detta assistent som ligger bakom stölden av Essie. Det är nu den assistenten och personerna kring henne som genomfört stölden som de huvudsakligen vänder sig till.

har du inte insett ännu att du är en total idiot och din stora hjälte PÖ ljuger för varje ord han säger, Essie är död och begravd och PÖ vet var...
faktiskt ingenting i hans nya inlägg tyder på att han minns den tidigare lögnen om att det skulle vara en assistent som tog Essie :
"Essie är fortfarande borta, men vi söker fortfarande efter henne. Om du har någon information, vänligen tipsa polisen på 11414 eller via polisens hemsida"
Citera
2024-08-09, 21:34
Medlem
Citat:

Är du ironisk?
Citera
2024-08-09, 21:34
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Åh har du direktinfo från polisen eller kidnapparna eller P själv eftersom du är så säker på din sak? 🧐 Eller är det enbart att du är en riktig mästerdetektiv? Men seså, då kan ju du valsa vidare och inte tramsa runt här i tråden nåt mer? Du kan slå dig för pannan och klappa dig själv på axeln utan att skriva om det kanske! 🙃
Citera
2024-08-09, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga

Låt Essie få komma hem🐾🐾

Säkert PÖ som ligger bakom o försöker rätta till eftersom folk vänder åsikt om dem. Kom ju ett inlägg i deras grupp innan idag.
Sen finns det ingen belöning längre!
Citera
2024-08-09, 21:37
Medlem
Citat:
Jag skulle nog uppmana pappan att gå ut med sanningen. och vart Essie finns död och begraven,, alt mot förmodan ,om hon lever och är hos någon. Kan inte vara många i denna tråd som tar pappans ord på allvar utom du känns det som. Denna tråd kommer inte dö ut förens vi vet vad som hänt med Essie.
Citera
2024-08-09, 21:38
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Nu tappade du min respekt då jag ofta har tyckt att du har haft bra och väl fakta argumenterade inlägg.
Men nu påstår du med full kraft att det är en assistent som stulit Essie.
Ge mig bevis oss bevis för att du har löst gåtan och det med fakta, och inte en teori baserad på en flashbacktråd.
Att det som du skriver är ett hatdrev kan så vara men orsaken till det är ju rättfärdigat med PÖ:s alla lögner och fintar.
Citera
2024-08-09, 21:41
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
har du inte insett ännu att du är en total idiot och din stora hjälte PÖ ljuger för varje ord han säger, Essie är död och begravd och PÖ vet var...
faktiskt ingenting i hans nya inlägg tyder på att han minns den tidigare lögnen om att det skulle vara en assistent som tog Essie :
"Essie är fortfarande borta, men vi söker fortfarande efter henne. Om du har någon information, vänligen tipsa polisen på 11414 eller via polisens hemsida"
Haha ja P som med superspårhundar stod utanför tjuvens ytterdörr bara timmar efter kidnappningen, och sen gick han hem istället för att rädda hunden från tjuven-med-kopplingar-till-värre-gäng-än-Bandidos. Hjälten i Blixtens saga gick hem istället och skrev i sin Facebookgrupp och fick hjärtan strösslade och swish regnande över sig i en aldrig sinande ström. Vackert...
Citera
2024-08-09, 21:42
Medlem
Citat:

Har du lust att göra en snabbsammanfattning av senaste veckan? Är någon form av brott bevisat? Fins ens någon misstanke från t ex polisens sida?

--
Själv tycker jag att tråden har urartat något enormt och istället blivit till en hetsjakt på familjen, där folk förtalar dem något enormt. Jag har även sett att det numera finns en Facebook-grupp som också hetsar mot familjen. Nästan bara kvinnor som skriver där, som vanligt när det sker drev på Facebook. Då brukar det i efterhand ofta visa sig att drevet var felaktigt ute. Kanske om nån ICA-butik avvisat någon, drevet går igång, butiksägaren m fl mår dåligt, affärerna går sämre, och så kanske det fanns något giltigt skäl bakom avvisandet som ICA-butiken själv kanske inte ens får framföra utifrån diverse hänsyn. Drevet i sin tur kanske fortsätter att hetsa.

Att själv någon gång råka ut för ett liknande drev hör till mina allra största skräckscenarion. Detta trots att jag är laglydig, håller mig mest för mig själv, sysslar inte med nåt fuffens osv. Men typ minsta lilla kan ju räcka... Typ att min bostad plötsligt brinner ned, varpå man utöver den tragedin kanske blir huvudperson i någon tråd på Facebook och Flashback och hängs ut och förtalas.

Själv har jag ingen aning om vad som är sant eller inte rörande familjen Ö eller Essie. Jag blir inte heller särskilt klokare av att läsa i tråden. Nätmobbarna har tagit över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in