2024-08-09, 22:36
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Skäms inte ryssar av att deras land styrs av en pinsam diktator? Ljuger för sig själva förmodligen.
Innan nästa år är Putin borta.
Vad tror du själv?

De flesta är förstås hjärntvättade av teven som alla svenskar är och de som inser de är lurade inser nog även att de är maktlösa.
Som i ukraina och de flesta länder.
Det finns många skitländer, varför ska dras in i den här skiten för nån jävla sovjethålas skull?
Kursk alltså vem fan bryr sig?
Låt de hålla på men ge inte ukraina något mer nu. Det ligger inte i vårt intresse att skicka rövartåg till ryssland, det är en oseriös taktik.
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
de börjar komma på plats,

Ukraina har lyckats flytta fram sitt artilleri, m777 har synts och video finns på utslagna sådana. en hel del utslagna bradleys och strykers oxå av drönare/lancets
de har tre mils räckvidd ungefär, så ukraina kan fortsätta kanske, kanske befästa något område.

att vara på plats innebär inte kontroll.

men ukraina kan gå framåt verkar det som.

Var kanske otydlig med håller menar jag kontrollerar, med är i menar jag närvaro. Vekar vara rätt rörlig krigföring så förband kan åka runt varandra och ingen tydlig frontlinje som inne i Ukraina. Finns ju gott om videos på utslagna ryska fordon med, dock inte stridsfordon då ryssarna verkar ha brist på såna. Svårt dra slutsatser av enskilda utslagna fordon dock men geolokaliseras videon kan man ju räkna ut trupprörelser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleballe8
De kommer att komma hem med tanke på hur illa väst behandlar ryssar.

Dom har väl behandlat ryssar "dåligt" jävligt länge, men ändå föredrar dom väst framför att bo i paradiset ryssland, samma sak med dig. Säger något tycker jag.
Citera
2024-08-09, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Ska Ryssland starta krig emot NATO alltså? Att anfalla Ryssland är inte terror. Ryssland startade det här kriget vet du.

Nja. Det var Ukraina som gjorde det genom att bryta mot ingångna avtal. Ukraina var förbjudet enligt avtal att söka NATO-medlemskap.
Citera
2024-08-09, 22:37
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gomersgotoground
Försök att vara lite seriös. Har Ukraina lidit 100% förluster samtidigt som Ryssland inte har återtagit någonting?
Typ så enligt ryska försvarsdepartementet.
De städar fortfarande lite.

Du har ju ingen trovärdig källa som säger annat så vad jiddrar du om?
Citera
2024-08-09, 22:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Dom har väl behandlat ryssar "dåligt" jävligt länge, men ändå föredrar dom väst framför att bo i paradiset ryssland, samma sak med dig. Säger något tycker jag.

Enbart av strategiska skäl, min vän WonDash, endast av strategiska skäl.
Citera
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Här är nya uppgifter från Kenneth Gregg, UAF blir av polisen hälsad som befriare i Kursk:
"Det som sker just nu i Kursk är helt villt!! Lokala miliser, poliser alltså, tackar den Ukrainska arme'n och uppmanar till att störta mästerturisten. Här har Frihetsbataljonen en grogrund för rekrytering!!
Dessutom är våra rec enheter redan vid Kursk, de har haft god hjälp av pro-ukrainska partisaner."
Kenneth Gregg har dömts för ett antal bedrägerier under flera årtionden och han har uppgett felaktig militär rang i finländska medier, han är också enligt officiella register i Finland föremål för utmätning av 1,7 miljoner euro. Kenneth Gregg har också år 2001 dömts för smuggling av narkotika i Svea hovrätt till 8 års fängelse. Wikipedia
Citera
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Icke sa nicke. Ett par rediga kärnvapen från Ryssland sida och väst kommer ligga i ruiner. Efter det kan Vladimir återupprätta Sovjet. Först Ukraina, sedan världen.

Och skulle ryssarna få för sig den extremt korkade idén kommer det inte finnas något kvar av Ryssland Ryssland är fullständigt chanslöst mot Väst och det vet de såklart.
Citera
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Wagnergruppen ryktas bl.a. vara på väg och ta hand om de ukrainska styrkorna. Det ryktas även om att tjetjenska förband ska ingå i förstärkningen. Dessa grupper går inte av för hackor så det lär bli ordentliga strider framöver.

Fega Akhmat retirerade direkt. Nu skyller man ifrån sig och lägger skulden för ukrainska genombrottet på ryska MoD.

Apti Alaudinov, commander of Checnya Akhmat special forces has blamed leaders of the Russian defense ministry for the Ukrainian breakthrough in Kursk region.

https://x.com/Gerashchenko_en/status/1821997497260105864
Citera
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Japp. NATO har redan indirekt attackerat Ryssland genom att hjälpa Ukraina.

Nej, det är inte så det fungerar.

Citat:
Om bara NATO hade hållit sig utanför det som var mellan Ukraina och Ryssland så hade kriget varit över för länge sedan och Ukraina hade varit förpassat till historiens sophög där det hör hemma.

Varför skulle västländerna i NATO underlåta att försöka hjälpa en självständig nation med vilken de har goda förbindelser när det blir angripet av en gemensam politisk och till viss del militär fiende? Det låter konstigt.
Citera
2024-08-09, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
Hoppas innerligt att du bor nära kaknästornet då. Quisling

Det gör jag inte. Bor i Stockholms innerstad så jag klarar mig.
Citera
2024-08-09, 22:39
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Att slå till mot militära mål inne i Ryssland är godkänt sedan länge. Jag tror faktiskt att Ukraina rustar för nådaskottet nu.

Ryssland faller nog inom några månader.

Jag soarar din kommentar i favoriter så jag kan komma tillbaka till dug om ett par månader.

Vill se hur du bara vissnar när verkoigjeten än en gång gör sig påmind…

Ukraina kommer inte erövra ett skit… de har slut på män, kompis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in