Citat:
Ursprungligen postat av
Malaquena
Jag har förstått det som att hon flyttade hem 2023, strax innan Essie kom? Men då måste hon ju varit på något annat boende 2022-2023, någon som vet var?
Undrar också när hon blev tilldelad assistans först? Hon verkar dock ha haft det redan i Saltå om jag inte minns fel. Som sagt, om någon kunde fylla i luckorna så man får en tydlig tidslinje så vore det av intresse (tycker iaf jag).
Det här borde det finnas info om hos Enköpings kommun. Alla dokument från nämnder och styrelser bör vara offentliga, även om delar säkert är sekretessbelagda. Borde ändå gå att finna med lite möda. Och visst har vi väl haft det här på tapeten tidigare i tråden, minns frågor omkring vilken nämnd som har ansvar för vad i just Enköping. Någon som minns bättre?
Och jo, för den som undrar vad det här har med Essies försvinnande att göra, det är viktigt för att få en tidslinje, kunna följa utvecklingen, våldet och det hänger i hög grad ihop med familjens agerande omkring Essie och hur familjen vill att det ska verka vara, för att kunna skylla ifrån sig på allt och alla och inte ta ansvar för att det var fel att utsätta en oskyldig hund för lidande medvetet.
Edit: Hittade ett inlägg om nämnderna!
https://www.flashback.org/sp89030967