2024-08-09, 20:08
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Om hon dog av knivhugg i benet så var det onödig att hugga henne i halsen.
Huggen i halsen kan ha haft av både halspulsådern och luftstrupen.

Jag tror inte att de är särskilt bevandrade i anatomi/patologi? Begrep kanske inte att hugget mot benet var dödligt?
Trodde bara att,mot hals?
Citera
Medlem
31337Tiggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.dosering
Hur vet du det med säkerhet? Finns det något obduktionsprotokoll som du har tagit del av? Ifrågasätter eg. inte men det kan ju vara ett flertal skador sammantaget som orsakade döden? Vi vet väl inte heller hur hon hittades? Knivhuggen i lår och hals plus med en påse över huvudet? Jag vet inte men blir nyfiken på hur du vet.
Mener dette kom frem i det @dicted eller hva hen het la ut
Citera
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Jag tror att Emilia fick ett knivhugg ( i benet?) som träffade aorta. ( Stora kroppspulsådern, går genom hela kroppen )
Om den träffas, förblöder man
utan snabb hjälp.
Den är lätt åtkomlig med en nål antar jag men inte rispa med en kniv ?
Små tjejerna var pumpade med adrenalin och gissningsvis lite PMS också vilket inte gjorde situationen bättre.

Lås in dem och statuera dem med värsta tänkbara..
Jag vet att Sveriges Sjukvård lätt kan göra "fel", vore tråkigt med en Hinseberg olycka gånger 3.
Citera
2024-08-09, 20:09
Medlem
i.doserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Om detta stämmer vet jag inte men fick till mig att R har en morbror och en moster i närheten av Landskrona. Kan stämma eftersom det finns personer med samma efternamn. Dock vet jag inte hur mycket man kan gå på mammans efternamn är hennes riktiga. Hennes pappa hette inte så.

R:s pappa har också syskon men verkar inte som någon bor kvar i Landskrona längre.

Jag är verkligen ingen Kitty Drew eller ens i närheten av att ”lösa brott”. Varför kartlägger ni R:s familj/släkt? Vad tänker ni att ni ska få ut av det?
Vill bara förstå.
Citera
2024-08-09, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31337Tigger
Om jeg husker rett så holdt hun på med /prøvde få skilsmisse når de tok barna.
Istedenfor å hjelpe henne og barna.
Men kan være jeg husker feil.

E hade väl varit på 17 olika hem. Så rätt taskiga hem förhållanden trots att mamman tydligen haft bra kontakt ändå med barnen.
Citera
2024-08-09, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaudJerker
Emilias mamma la upp detta idag. Tycker ordvalet i slutet är opassande. Mm jag är kanske gammaldags.

https://i.postimg.cc/jqGST5V5/Screenshot-20240808-140931-Instagram.jpg

Nej, det är inte du som är gammaldags. Mamman är särskolemässig.
Citera
2024-08-09, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Jag tror inte att de är särskilt bevandrade i anatomi/patologi? Begrep kanske inte att hugget mot benet var dödligt?
Trodde bara att,mot hals?

Ett hugg i benet kan missa kroppspulsådern beroende på vart dom huggit. Men däremot 3-4 huggi halsen är risken större att träffa antingen halspulsådern eller luft strupen.
Citera
2024-08-09, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Mycket längre. Ja man undrar hur dom tänkt. Kanske mer bussar nere vid Skeppsbron. Där dom kanske blivit upptäckta lättare.
Sen borde det vara rörelse vid hotell Öresund..

Ja det är säkert så som du skriver ang bussarna. Finns ju ”småhåll” att gå till stadshuset men vid den tiden ”borde” det ändå vara någon som sett M och R.
Citera
2024-08-09, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhopp79
Ja det är betydligt längre att gå till stadshuset än hamnen.

Jag tror att de blev hämtade med bil och avsläppta vid Kasernplan.
Närmst osannolikt att de gick ner förbi polishuset till Stadshuset.
Citera
2024-08-09, 20:16
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Inte mig du frågar men Jag kan gissa att det är sis personal. som R ringde till och sen inte anmält det till polisen

Du vet att SIS personal är vårdpersonal som har total sekretess & tystnadsplikt om sina ”patienter”?
Men om hon ringde har personalen kontaktat ansvarig socialjour på den kommun som placerat henne.
Det är isåfall socialjouren som kontaktat polisen, dom får göra det men inte SIS personalen.
Samma om någon rymmer från SIS får inte hemmet kontakta polis och efterlysa någon.
Endast ansvarig på den socialtjänst som placerat någon, får kontakta polis för efterlysning.
Det sker inte alltid, du kan ofta avvika utan att bli lyst t.ex om den ansvarige är på semester.
Citera
Medlem
Aorta går från övre delen av bröstkorgen till buken.
Men skador på de stora artärerna i benen kan också ge betydande, dvs dödlig, blodförlust snabbt.
(OT: vad får människor att entusiastiskt nagelfara dessa länkar x antal gånger, frivilligt? Har känt ett par polismän som utredde sådant. De blev alkoholister. Får erkänna att jag själv inte skulle orka med det.)
Senast redigerad av rosalenin 2024-08-09 kl. 20:19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Jag tror att de blev hämtade med bil och avsläppta vid Kasernplan.
Närmst osannolikt att de gick ner förbi polishuset till Stadshuset.

Finns ju många fler vägar att gå än via polishuset. Drottninggatan bla eller smågator ner mot hamnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in