2024-08-09, 19:21
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Jag ser kommentarerna.

Jag gjorde en miss. Var inne på företags IG så troligen därför jag inte kunde se.

Såg nu det med "leka med dem "..
Förstår henne 100%, men det var inte så genomtänkt att skriva det så alla kan se.

Men vem skulle egentligen ha förmågan för "genomtänkta tankar" om ens barn blivit tortyravrättad.
Citera
2024-08-09, 19:23
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Det har varit snack som du sett om mamma och pappa.
Men det finns ju fler släktingar till R i Landskrona om jag förstått det rätt.
Läste om en morbror, men vet inget om honom.

Sen skrev kusinen att R brukade sova hos en man/män i Landskrona (Alltså ej hennes pappa).

Ber om ursäkt för att jag reagerar på ”självutnämnda” i tråden. Känns bara osmakligt, ej dig jag åsyftat.

Vill ej spekulera, men R är såklart av intresse. Med släkt i Landskrona.
Citera
2024-08-09, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Hela den beskrivningen påminner om ett försvar människor som skjuter ihjäl andra på nära håll brukar komma med. Då brukar det heta att offret greppat tag i pistolen eller gevärspipa och så har ett skott råkat gå av. Vad jag kan påminna mig har jag aldrig läst att någon domstol låtit sig imponeras av det försvaret eller sett det som en förmildrande omständighet.

Då är det ändå ett trovärdigare förlopp än att man skulle råka hugga någon i halsen under ett tumult.

Själv tror jag att detta var planerat.
Men det är förklaringen som kommit fram.
Men dom har tydligen huggit henne i benet/en och sedan i halsen. Sen är det kanske bara mgm som vetbhur det gått till.
Citera
2024-08-09, 19:26
Medlem
Sett igen på R’s alla TT’s. Pappan Maradona verkar ha älskat sin dotter högt (vilket inte är en självklarhet i de här sammanhangen) att han dök upp när polisen skulle hämta in henne igen och försvarade henne tyder också på det. Även styvpappan verkar ha gillat henne mycket, hans profilbild på TT är en bild med henne. Mamman visar ju att hon är gravt skum och ostabil i sin kommunikation med exet/styvpappan på FB. Kanske var hon drivande i att få sin dotter inlåst och kanske var det befogat eller inte alls. Ser man på R’s tidigare TT’s så ser iaf inte jag en framtida mördare. De senaste från i våras där ser hon drogad ut (?). Hade velat vara en fluga på väggen på det där SIS-hemmet under våren. Mycket har nog försiggått.
Senast redigerad av mollan 2024-08-09 kl. 19:29.
Citera
2024-08-09, 19:28
Medlem
i.doserings avatar
Citat:
Jag ser kommentarerna.

Jag ser kommentarerna också. Hon kanske velar fram och tillbaka. Bra iaf om hon inte dras in i att uppträda som en fjortis. Ifrågasätter inte hennes sorg och smärta men hellre inte kommentera alls kanske om man inte kan vara den vuxna i rummet.
Hade mitt barn mördats hade jag bett om att få vara ifred med min sorg på just sociala medier. Men vi hanterar alla sorg och kriser på olika sätt. (påminner mig själv när jag blir dömande)
Citera
2024-08-09, 19:35
Medlem
Citat:
Lyssnade igen för att försöka få klarhet i om R sa min eller mina vänner. Och det är mina fucking vänner " som hon sa.

Man hör E's förtvivlan när hon säger "Jag vill hem"

[Och släpp mig så låtsas vi som ingenting] - typ

- Ska ni döda mig hör man också.

Och [jag har gjort (eller gör) allt för dig till R.

Och R: (olika segment):
- Förlåt Emili@
- Vi måste göra detta
- [Minns du när jag sa jag skulle slå sönder dig ] - typ

Och E säger något som lät som [du har slagit mig]

Citat:
Jag ser kommentarerna.
Jag ser också dem .
Senast redigerad av janibollen 2024-08-09 kl. 19:38.
Citera
2024-08-09, 19:41
Medlem
vonDys avatar
Jag tror att Emilia fick ett knivhugg ( i benet?) som träffade aorta. ( Stora kroppspulsådern, går genom hela kroppen )
Om den träffas, förblöder man
utan snabb hjälp.
Citera
2024-08-09, 19:41
Medlem
i.doserings avatar
Citat:
Jag gjorde en miss. Var inne på företags IG så troligen därför jag inte kunde se.

Såg nu det med "leka med dem "..
Förstår henne 100%, men det var inte så genomtänkt att skriva det så alla kan se.

Men vem skulle egentligen ha förmågan för "genomtänkta tankar" om ens barn blivit tortyravrättad.

Hon skriver i ett tidigare inlägg något om att ”nu är det många som vill hämnas men att död skulle vara för skonsamt”. (fritt återgett och tolkat)
Det var lite mer förståeligt.

Det hon tidigt sa i någon intervju var att E skulle få komma till en familj tidigt (i 5-årsåldern? - har inte läst några lvu-handlingar) Detta för att E skulle få växa upp i en familj som hon själv aldrig hade haft.
DET är det mognaste och mest insiktsfulla jag har läst att hon har sagt. Sen varför det blev 17 (?) placeringar är bara så sjukt tragiskt. Snacka om att känna sig oönskad i denna värld. 💔
Citera
2024-08-09, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Jag tror att Emilia fick ett knivhugg ( i benet?) som träffade aorta. ( Stora kroppspulsådern, går genom hela kroppen )
Om den träffas, förblöder man
utan snabb hjälp.

Hon är stucken/hugen ett flertal gånger i halsen.
Citera
2024-08-09, 19:46
Medlem
Jag lyssnade på podden ”krimrummet” där säger mamman att E fått diagnosen autism bla och att hon tyckte att det var jobbigt att det var ”något fel på henne”. Autism är oftast ärfligt. Kanske mamman har den diagnosen också vilket förklarar att soc. ansåg att det fanns brister kring kommunikation/anknytning i hemmet. Jag kan inte låta bli att tänka att om E och mamman fått rätt stöd från samhället från början så hade E levt idag. Det är otroligt sorgligt att E hade den diagnosen och förmodligen levt idag om hon hade fått rätt stöd från början. När det handlar om Autism är tidig upptäckt och rätt bemötande från omgivningen A och O. Ett gigantiskt svek från vård, skola och soc är vad detta är.
Citera
2024-08-09, 19:47
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Ja men därför kan den bli mgm3 för den inte gjort det

Om så är, är det ett brott.
Citera
2024-08-09, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lin1234
Jag lyssnade på podden ”krimrummet” där säger mamman att E fått diagnosen autism bla och att hon tyckte att det var jobbigt att det var ”något fel på henne”. Autism är oftast ärfligt. Kanske mamman har den diagnosen också vilket förklarar att soc. ansåg att det fanns brister kring kommunikation/anknytning i hemmet. Jag kan inte låta bli att tänka att om E och mamman fått rätt stöd från samhället från början så hade E levt idag. Det är otroligt sorgligt att E hade den diagnosen och förmodligen levt idag om hon hade fått rätt stöd från början. När det handlar om Autism är tidig upptäckt och rätt bemötande från omgivningen A och O. Ett gigantiskt svek från vård, skola och soc är vad detta är.

Mammans pojkvän var väl inte så trevlig tydligen.
Så soc ansåg att hemmiljön inte var bra för E.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in