2024-08-08, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Ja men du fattar själv vad det handlar om eller hur? Säger inte att det är bara gäddor här, men gubbslem som känner sig kränkta av att de inte har rätt att ofreda barn genom att skicka kukbilder till småtjejer och fråga om de är kåta längre, såna kryllar det av här. Klart de inte vill se eller ens kan förstå hur det påverkar ungar, de ser bara sin egen skrynkliga gamla snopp, ungar är för dem att leka med, objekt.

Ja, måste vara så bittert att inse att de är så föraktade. Så komiskt att de får ut lite av sin frustration på att tjata om Saras eller Patrik.
Citera
2024-08-09, 03:35
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag känner respekt för dig när du skriver som du gör här. De flesta som känner som du vågar inte det och låtsas istället vara upprörda över att ungdomar får penisbilder skickade till sig. Upplever du samma sak?

Får jag fråga varför du känner som du känner? Fattar att det är ungefär samma psykologi som de som i forna tider såg det som ett nöje att gå på offentliga avrättningar, men det vore roligt att läsa vad du tycker.

Själv så har jag svårt att känna skadeglädje, även när någon som jag inte gillar råkar illa ut. Ta bidragstagare till exempel. Jag gillar inte dessa och skulle vilja se att samhället tuffade till sig mot dem, men det innebär inte att jag njuter av att läsa om bidragstagare som har råkat illa ut på diverse sätt.
Tack Gynstol. Jag ser ingen anledning till att, på detta forum, låtsas vara upprörd och ge uttryck för upprördhet när det är en annan känsla som dominerar. Det är helt makalöst att folk förställer sig på ett anonymt forum istället för att uttrycka sina renaste känslor.

På ett sätt blir jag absolut påverkad av penisbilderna. Upprördhet är dock för starkt. Jag tror heller inte att Sara blir särskilt upprörd längre över dessa bilder. Nånstans inser man ju efter ett tag att verkligheten ser ut såhär och att det är ett samhällsproblem. Att få ett känslopåslag varje gång man möter samma dårskap borde vara väldigt utmattande. Men i det ögonblick jag får syn på den varelse som publicerats så upplever jag snarast ett förakt mot personen. Man tappar ju all respekt för människan direkt. Det enda man ser är en jävligt ryggradslös figur som helt enkelt får skylla sig själv för att han som vuxen människa tagit det aktiva beslutet att släppa all medmänsklighet för att försöka komma åt ett barns underliv för egen njutning, när han som vuxen människa med all säkerhet vet att barnet kan ta stor skada av beteendet. Han vet detta, även om han låtsas som att han inte vet. Det finns inget som ursäktar att man tar ett sådant beslut.

Ska det vara möjligt att förlåta? Absolut i vissa fall, men det ska svida rejält. Jag har helt enkelt inga problem med de konsekvenser beslutet leder till. Det betyder att jag upplever en frihet att kunna skratta åt och kraftfullt håna dessa typer för sina lyten. Annars gillar jag inte lyteskomik, men har man tagit det nämnda beslutet, gått över den gränsen, då kan jag tillåta mig att garva gott på deras bekostnad.

Att engagera sig för de utsatta barnen är en annan sida av detta som jag personligen inte valt att lägga min energi på. Det är fantastiskt bra att någon gör det och jag kan till och med tänka mig att stödja den delen av arbetet ekonomiskt. Men jag är inte involverad i Dumpen av den anledningen. Det betyder inte att jag "skiter i barnen" mer än jag "skiter i barnen som svälter i Afrika". Tvärtom, jag önskar att dessa barn kan komma ut som hela människor på andra sidan.

Mitt engagemang i Dumpen är dock helt tack vare underhållningen. Sen har jag den, måhända inte helt eftersträvansvärda eller särskilt mogna, egenheten att jag roas av att elda på stämningen mot gäddorna och provocera folk på nätet genom att formulera mig på ett sätt som kan väcka anstöt eller äckel.

Jag tror att vissa som uttrycker ett starkt hat här mot gäddorna gör det som ett psykologiskt svar på sitt egna dåliga mående. För många slår det över till rena hatangrepp mot svagare och mer traditionellt föraktade grupper, som invandrare eller pedofiler. För min del slår det alltså över till väldigt plump människoföraktande tragikomik, alltså en osund form av underhållning som jag burit med mig sen tonåren. Det har nog egentligen att göra med att farsan var sådan att han skrattade åt det absolut mörkaste.

Skadeglädje som en del av detta är också något jag alltid haft en släng av. I skoltiden kunde en kompis satsa pengar på sport- eller kortspel, och jag brast alltid ut i ett enormt garvböl när det gick åt helvete för honom och påminde honom då om hur mycket pengar han hade förlorat den senaste veckan och vad han kunde gjort för dem istället. Vi var så extremt uppe i varv när matcherna pågick och det bästa jag visste var när han förlorade sina pengar. Ännu skönare kändes det när han fick ett dåligt betyg på ett prov, men då fick man spela med och tona ner välbehaget. Och om jag i dagarna fick höra att hans flickvän var gravid, nog fan hade jag bönat och bett för att ungen ska få ett kromosomfel.

Våld däremot uppskattar jag inte alls utan förbannar folk som går till fysiskt angrepp mot gäddorna. Så några offentliga avrättningar vill jag inte se. Jag bara njuter när det går åt helvete för egoister, skrävlare, idioter och pedofiler. Bidragstagare däremot ligger redan ner. Den riktigt sköna känslan infinner sig bara när någon som har något att förlora också gör det.
Citera
2024-08-09, 05:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Oj; jag talar inte alls om det, bara det fysiskt omöjliga i att kunna skydda ett barn som man lämnat bort. Spelar ingen roll om du älskar statens tvångsskola; det ska ju inte tvinga oss andra att behöva lämna bort barnen sas...
Jo, barnen är föräldrarnas egendom fram tills barndomen upphör; de kan ju inte ta hand om sig själva sas och nuvarande ordning att staten tar dem tror jag, i längden, människan inte kan acceptera.

Gudarna vet nog, att jag är kritisk till Dumpen; I detta fall framstår medea1 som resonerande och du själv som en rabiat SD:are.
Senast redigerad av Brooz 2024-08-09 kl. 06:00.
Citera
2024-08-09, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Gudarna vet nog, att jag är kritisk till Dumpen; I detta fall framstår medea1 som resonerande och du själv som en rabiat SD:are.
Jag förstår mig inte på folk; Sionistdemokraterna verkar väl inte på något annat sätt än att barnen ska förbli statens egendom? Etatister och sionister, precis som det övriga politiska etablissemanget, inte sant?
Citera
2024-08-09, 07:14
Medlem
Vid minst ett tillfälle har det framgått att fiskaren uppmanade gäddan att göra närmanden på riktiga barn. Detta i samband med att gäddan hade besök av sådana. Sara har bekräftat detta på facebook och skyllt på att fiskaren var ny och fick för dålig utbildning. När detta upptäcktes togs de loggar bort där fiskaren uppmanade gäddan till närmanden. Då undrar jag:

1. Om nu dumpen menar att dessa män är livsfarliga för barn, ”du har ett tändningsmönster på barn” brukar de säga och att de behöver vård för detta - är det inte i så fall helt livsfarligt och oförsvarligt att en fiskare uppmanar dem till närmanden mot riktiga barn? Det ska väl inte kunna hända?

2. Eftersom loggen togs bort - hur många gånger har detta hänt men mörkats?

3. Går det att lita på dumpens intentioner när de själva lockar gäddorna till övergrepp på riktiga barn? Är de verkligen på barnens sida då?
Citera
2024-08-09, 12:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Vid minst ett tillfälle har det framgått att fiskaren uppmanade gäddan att göra närmanden på riktiga barn. Detta i samband med att gäddan hade besök av sådana. Sara har bekräftat detta på facebook och skyllt på att fiskaren var ny och fick för dålig utbildning. När detta upptäcktes togs de loggar bort där fiskaren uppmanade gäddan till närmanden. Då undrar jag:

1. Om nu dumpen menar att dessa män är livsfarliga för barn, ”du har ett tändningsmönster på barn” brukar de säga och att de behöver vård för detta - är det inte i så fall helt livsfarligt och oförsvarligt att en fiskare uppmanar dem till närmanden mot riktiga barn? Det ska väl inte kunna hända?

3. Går det att lita på dumpens intentioner när de själva lockar gäddorna till övergrepp på riktiga barn? Är de verkligen på barnens sida då?

Bra frågor. Det du lyfter här är givetvis högst olämpligt alla dagar i veckan. Man ska inte jobba på det sättet och jag utgår från att den Fiskaren inte längre är volontär i organisationen. Fiskaren visar en gränslöshet som är illa på så många plan. Jag utgår från att ansvarig utgivare har varit i kontakt med dom berörda och bett om ursäkt.
Det utgår jag ifrån.
Citera
2024-08-09, 12:28
Medlem
entilllirares avatar
Citat:

Du har rätt i dina antaganden. Det är underhållning för tonåringar, mentalt underutvecklade och sadister. De är inga hjältar med integritet eller patos. De är bus som ständigt har visat att de ger blanka fan i allt sånt.
Senast redigerad av entilllirare 2024-08-09 kl. 12:46.
Citera
2024-08-09, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av entilllirare
Du har rätt i dina antaganden. Det är underhållning för tonåringar, mentalt underutvecklade och sadister. De är inga hjältar med integritet eller patos. De är bus som ständigt har visat att de ger blanka fan i allt sånt.

Precis! Kort sagt "friar" de till potentiella swishare.
Citera
2024-08-09, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Jag förstår mig inte på folk; Sionistdemokraterna verkar väl inte på något annat sätt än att barnen ska förbli statens egendom? Etatister och sionister, precis som det övriga politiska etablissemanget, inte sant?

SD och L är väl dom enda partierna som haft samtal/möte med Dumpenfollket? Vill minnas att vänstern gick bananas över det på dåvarande twitter och så var det något om nån frossarfest på Flashback.
Har lite dåligt minne men ungefär så löd deras ord.
Ser inte att det skulle vara något problem.

Nån som vet hur det gått med Saras alla anmälningar till medieombudsmannen?

Tidigare mannen kallade ju Dumpen för ett missbruk av mediefriheten. Tänk om Dumpen fuckar up den friheten.
Måste kännas skönt att få den bajsmackan.
Citera
2024-08-09, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radhuslivet
Bra frågor. Det du lyfter här är givetvis högst olämpligt alla dagar i veckan. Man ska inte jobba på det sättet och jag utgår från att den Fiskaren inte längre är volontär i organisationen. Fiskaren visar en gränslöshet som är illa på så många plan. Jag utgår från att ansvarig utgivare har varit i kontakt med dom berörda och bett om ursäkt.
Det utgår jag ifrån.

Fiskaren kanske inte är kvar, det vet jag inte. Problemet kan dock vara större än så - nu har det bevisligen hänt en gång. Var det så att loggarna råkade publiceras med detta när de inte borde det? Är det här en arbetsmetod som man systematiskt använder sig av? I så fall är dumpen ej en trovärdig verksamhet. Man verkar i så fall inte för barnens bästa utan kan tänka sig att offra verkliga barn för att sätta dit en gädda och få en publicering.
Citera
2024-08-09, 18:50
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:

Svaren på dina frågor är: Nej Nej Nej och tusen gånger Nej.
Citera
2024-08-09, 19:10
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Fiskaren kanske inte är kvar, det vet jag inte. Problemet kan dock vara större än så - nu har det bevisligen hänt en gång. Var det så att loggarna råkade publiceras med detta när de inte borde det? Är det här en arbetsmetod som man systematiskt använder sig av? I så fall är dumpen ej en trovärdig verksamhet. Man verkar i så fall inte för barnens bästa utan kan tänka sig att offra verkliga barn för att sätta dit en gädda och få en publicering.
Bevisligen har det hänt en gång. Nej Dumpen är inte någon trovärdig verksamhet. Hur många gånger har dylika saker inträffat hos dumpen under dessa 2-3år? Känslan är att det inte är någon fråga som dumpen skulle lyfta till allmän granskning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in