2024-08-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Ja i det land jag bor i finns det ingen stat o du kanske borde testa bo i ett sådant land själv för att förstå. Du invaggas i en falsk trygghet om du tror att dina barn är fredade ifrån pedofiller för att du bedriver hemundervisning.
Jag vill testa att bo i en verklighet där jag kan skydda mina barn genom att lämna bort dem!
Citera
2024-08-08, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen

Patrik tycker han har fått göra en fantastisk resa med Dumpen, för en person med hans erfarenhet skulle det i vanliga fall ofta vara smärtsamt?

Payback. Vi hade nog alla gjort samma sak i hans dojor som kändis men det kommer till ett jävligt högt pris med hundratals krossade familjer.

Patrik och Sara slog sina kloka skallar ihop och resultatet blev Dumpen men utvärderingen efter tre års Dumpning visar: Avskydd av media, hundratals krossade familjer, lagändring som lyser med sin frånvaro (ok en fika med Sveriges onödigaste kändis från L men vad fan).

Jag tror att när Dumpens lilla raket satte fart så skulle det förhoppningsvis smälla högre inom etablissemanget. Det är definitivt sparlåga i röven på den raketen.
Det är lite synd om dom ja men skiter man i reglerna så…

Nån fet gubbe som gick i tankarna har säkert Dumpen hindrat ifrån att skaffa KiK men han hade aldrig lyckats om det inte fanns hög efterfrågan av hans sort bland Sveriges fjortisar men det gör det inte.
Citera
2024-08-08, 18:09
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Tror det är du som är lurad om du tror att du kan skydda dina barn emot allt genom att hålla dem hemma. En av anledningarna till att man har statlig skola är ju för att alla barn ska få adekvat utbildning o att det är ett sätt att skydda dem ifrån föräldrar som inte klarar sitt uppdrag.

Jag bor i ett land där jag väljer fritt hur mina barn får sin undervisning o har valt att ha dem i skola. Att lära sig att vara i grupp o hantera sociala situationer o kompisar är en del av uppfostran tycker jag. Mina barn är uppfostrade att klara sig själva o de är streetsmarta o kloka i svåra situationer jämfört med de barn, till föräldrar omkring mig, som är överbeskyddade o barnen inte fått ta eget ansvar.
Ja statligt styrd utbildning är finemang, det är därför Dumpen inte kommer in på skolorna, staten kräver seröst utförande.
Citera
2024-08-08, 18:47
Medlem
Citat:
Ja statligt styrd utbildning är finemang, det är därför Dumpen inte kommer in på skolorna, staten kräver seröst utförande.

Skolorna börjar redan på dagis att lära barnen skydda sig med "stopp min kropp" -fint tycker jag. tror inte de blir mer rädda för män pga det som du påvisar.
Citera
2024-08-08, 20:32
Medlem
Citat:

Jo det är bra men menar du att du orkar läsa Medea1:s långa noveller? Tar tid att bara scrolla förbi.
Dumpen är inte välkomna på grundskoleskolor. Antingen för dyra eller för kontroversiella.
Dumpen utlovade barnvänligt material inför barnen men ingen rektor vågar ta risken.
Jag hade skylt på att Dumpen ska ha för mycket betalt oavsett moms.

Det har diskuterats tidigare. Visst som förälder så kanske du spanar in Dumpen men att låta dina egna barn sitta på första parkett i aulan när dessa håller låda i tre timmar låter farligt.
Dessutom är det mer än hög risk att knattarna kollar upp Dumpen efteråt och Dumpens ålderskontroll är lite så där.

Nånstans där åt helvete i det finstilta står det säkert ”Du måste vara 18 år på Dumpen”.

Dumpen vill väl men ska inte in på grundskolor.
Citera
2024-08-08, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jo det är bra men menar du att du orkar läsa Medea1:s långa noveller? Tar tid att bara scrolla förbi.
Dumpen är inte välkomna på grundskoleskolor. Antingen för dyra eller för kontroversiella.
Dumpen utlovade barnvänligt material inför barnen men ingen rektor vågar ta risken.
Jag hade skylt på att Dumpen ska ha för mycket betalt oavsett moms.

Det har diskuterats tidigare. Visst som förälder så kanske du spanar in Dumpen men att låta dina egna barn sitta på första parkett i aulan när dessa håller låda i tre timmar låter farligt.
Dessutom är det mer än hög risk att knattarna kollar upp Dumpen efteråt och Dumpens ålderskontroll är lite så där.

Nånstans där åt helvete i det finstilta står det säkert ”Du måste vara 18 år på Dumpen”.

Dumpen vill väl men ska inte in på grundskolor.

point taken🙄 sorry. så komplext o viktigt ämne.. håller med om skolorna.
Citera
2024-08-08, 21:42
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
point taken🙄 sorry. så komplext o viktigt ämne.. håller med om skolorna.
Dina inlägg är inget problem att ta sig igenom, särskilt inte i jämförelse med Gipsgrinis upprepade gubbiga formuleringar och mansplainande. Ta fan inte åt dig.
Citera
2024-08-08, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Dina inlägg är inget problem att ta sig igenom, särskilt inte i jämförelse med Gipsgrinis upprepade gubbiga formuleringar och mansplainande. Ta fan inte åt dig.

Så mycket i mina ögon absurt som sägs här, där det tas fram de mest fragmentartade anledningarna till varför dumpen skulle vara så ond. Tycker man automatiskt blir tagen som ngn slags monistisk sektmedlem här fast man egentligen tycker det är rätt komplext.
Citera
2024-08-08, 22:39
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Skolorna börjar redan på dagis att lära barnen skydda sig med "stopp min kropp" -fint tycker jag. tror inte de blir mer rädda för män pga det som du påvisar.
Stopp min kropp är bra, den talar bara om att man inte ska gå på någon annan. Skillnad mot en del info från Dumpen som talar om och degraderar och till viss del skrämmer, gör sex snuskigt med bilder.

När polisen och Dan Eliasson, körde en kampanj och delade ut armband med ett liknande budskap, blev det konstigt nog ramaskri, och det ansågs att ansvaret lades på flickorna. Men det är ju ett liknande budskap Dumpen kör, att män ska veta vad som inte är okej. Tycker inte det är fel med armband som påminner män vad de inte får göra, och den biten är Dumpen bra på, tala om "det gör du inte" med den begränsningen att det bara gäller upp till 14 år.

Men sättet Dumpen hanterar och des konsekvenser kan jag inte förlika mig med. Tycker det är asdåligt.

Och vad är skillnaden mot Dumpens mössor och Dan Eliassons armband? (Kanske därför Dumpen inte vågat sig på armband, av rädsla för negativa reaktioner).
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-08-08 kl. 22:52.
Citera
2024-08-08, 22:50
Medlem
Citat:

Det var fan vad du fattar trögt mr Pussy? Skojar du?
Skulle man låta Dumpen hålla föredrag med vita duken i grundskolans aula så är det olämpligt kan jag lova dig.

Det finns inte ens en spoiler för vuxna och absolut ingen vill att sina barn följer TikTok-trafiken till Dumpen.
Det blir inte bra om skolan blir näst på tur.

Vad i helvete tror du händer efter att Dumpen föreläst i skolan och skickat fakturan? -Jo ungarna är på Dumpen.

Ingen skola har sagt ja hittills. Endast 5000kr och vi skiter i moms men då ska Putte och Sara få ta för sig i skolmatsalen. Tyvärr ändå stenhårt -No deal!
Citera
2024-08-08, 22:54
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Så mycket i mina ögon absurt som sägs här, där det tas fram de mest fragmentartade anledningarna till varför dumpen skulle vara så ond. Tycker man automatiskt blir tagen som ngn slags monistisk sektmedlem här fast man egentligen tycker det är rätt komplext.
Ja men du fattar själv vad det handlar om eller hur? Säger inte att det är bara gäddor här, men gubbslem som känner sig kränkta av att de inte har rätt att ofreda barn genom att skicka kukbilder till småtjejer och fråga om de är kåta längre, såna kryllar det av här. Klart de inte vill se eller ens kan förstå hur det påverkar ungar, de ser bara sin egen skrynkliga gamla snopp, ungar är för dem att leka med, objekt.
Citera
2024-08-08, 23:02
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ja men du fattar själv vad det handlar om eller hur? Säger inte att det är bara gäddor här, men gubbslem som känner sig kränkta av att de inte har rätt att ofreda barn genom att skicka kukbilder till småtjejer och fråga om de är kåta längre, såna kryllar det av här. Klart de inte vill se eller ens kan förstå hur det påverkar ungar, de ser bara sin egen skrynkliga gamla snopp, ungar är för dem att leka med, objekt.
Ja du "Lag Och Fitta" jag tittar på min gamla snopp ibland och är lite besviken, men detta är oviktigt i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in