Citat:
Ursprungligen postat av
medea1
Skolorna börjar redan på dagis att lära barnen skydda sig med "stopp min kropp" -fint tycker jag. tror inte de blir mer rädda för män pga det som du påvisar.
Stopp min kropp är bra, den talar bara om att man inte ska gå på någon annan. Skillnad mot en del info från Dumpen som talar om och degraderar och till viss del skrämmer, gör sex snuskigt med bilder.
När polisen och Dan Eliasson, körde en kampanj och delade ut armband med ett liknande budskap, blev det konstigt nog ramaskri, och det ansågs att ansvaret lades på flickorna. Men det är ju ett liknande budskap Dumpen kör, att män ska veta vad som inte är okej. Tycker inte det är fel med armband som påminner män vad de inte får göra, och den biten är Dumpen bra på, tala om "det gör du inte" med den begränsningen att det bara gäller upp till 14 år.
Men sättet Dumpen hanterar och des konsekvenser kan jag inte förlika mig med. Tycker det är asdåligt.
Och vad är skillnaden mot Dumpens mössor och Dan Eliassons armband? (Kanske därför Dumpen inte vågat sig på armband, av rädsla för negativa reaktioner).