2024-08-09, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Mamman har tagit bort alla kommentarer och stängt av funktionen för att kommentera på sin IG såg jag nyss.

Vad heter mamman på instagram? Hittar inte alls, eller har hon plockat bort den?
Citera
2024-08-09, 18:03
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbolink
Vad heter mamman på instagram? Hittar inte alls, eller har hon plockat bort den?

*nn* K*ld*r*s (*- a) Sj*berg (*-ö)
Citera
2024-08-09, 18:03
Medlem
muddyfunters avatar
Citat:

@annuchka_kaldaras
Citera
2024-08-09, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muddyfunter
@annuchka_kaldaras

Tack!

En snabb titt av mammans insta så flexar hon med pengar och dansar inför TikTok. Mamman känns ju som att hon har lika stor problematik som dottern.
Citera
2024-08-09, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Nån som skrev att E sa nåt i stil med att hon inte fick nån luft.
Vet inte om hon drog ner tejpen eller nån av mgm.

Det har mest varit mummel när E sagt nåt.

R svarade att hon kunde andas genom näsan.
Citera
2024-08-09, 18:14
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Varför ” beundrar” du någon som
” orkar” titta på filmerna?
De borde ju inte spridits/ delats på forum som detta och andra.

Tycker nog mer ” synd” om de poliser/utredare /åklagare som tvingas se dem.
Av utredningstekniska skäl.

Där är delade meningar kring det du skriver.

Personligen tycker jag att folk ska se.
Det är en sak att läsa någons text än att se och höra vad som sker. Man blir mer påverkad.

En 13-åring och en 15-åring som torterar och avrättar en annan tonåring.

Det är "lätt" att läsa om i en tidning och sen fortsätta med dagen. Där dessutom formuleras på ett ganska onyanserat och indirekt censurert sätt.
"Det är ju bara ännu ett mord" - nada mas.

Någonting är ofantligt fel i samhället och vår lagstiftning, om barn och ungdomar kan växa upp med vetskapen att "Mord lönar sig" - Speciellt tills de blir myndiga.

Så nej, jag håller inte med dig att detta ska döljas eller läggas lock på.
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-09 kl. 18:18.
Citera
2024-08-09, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Jag tror inte E sliter upp tejpen, isf har dom tejpat jävligt dåligt.

Jo. Hon lyckats bräcka upp tejpningen. Du hör och ser det i 02 klippet ca 1 min in och därefter är händerna fria
Citera
2024-08-09, 18:21
Medlem
vonDys avatar
Ok.
Den här tråden består nu av en mängd självutnämnda kriminologer/ brottsplatsutredare ,socionomer, psykiatrar etc, etc.

Vad bra, om ni lämnar in er ” slutsats/ utredning” till de som utreder på arbetstid?
Citera
2024-08-09, 18:23
Medlem
Citat:
Jag vill inte titta på klippen igen, men det såg ut i ett av dem att E dels dragit ner tejpen över sin mun, samt fått händerna fria.

Men jag är osäker.

I 02.01 klippet, vilket kommer i ordningen nr 2 bland klippen, 1.03 min in. Hör man nör hon tar sig loss. Man hör en smäll el ett "popp" typ. Trodde först de slog henne. Men har analyserat sönder dessa klippen. Så såg sen att E faktiskt lyckades bräcka upp tejpningen och fick händerna fria. Så de hade inte det lätt med E. Hon kämpade. Och efter det hör man mer panik i E. Precis som om hon blivit skadad mer allvarligt. Det finns även blod på pannan och hon ser inte "slagen" ut där. Blodet måste komma nånstans ifrån. En annan teori är att strax innan detta klippet. Har de huggit henne. För i början har E riktig panik och R säger - sluta skaka- och försöker lugna henne. Det ser ut som om bloddroppen finns på pannan när detta klippet börjar. Skorna är fortfarande på.

01.33 klippet är det första. Man hör hur andfådda de är, speciellt M och verkar precis ha fått ner henne på marken och lyckats tejpa munnen. De är upprörda allihop. Blod droppen verkar finnas här med. Skorna är på.

I 0.40 klippet. Börjar de ta av henne. De är mer lättsamma i sitt prat och verkar glada. Som om de "äntligen" fått henne plats och har övertaget. Misshandeln börjar på riktigt.

Klippet där hon tar upp den trasiga mobilen. Vet jag inte riktigt var jag ska få in, emellan vilka klipp? Har inte den sparad så har inte hunnit analysera den.

Rättar mitt tidigare påstående om vad de säger om påsen. Det hörs som hon säger - jag har påsen redo om du inte ligger.... .Sen blir hon avbruten. Tror det skulle bli....-om du inte ligger still.
Citera
2024-08-09, 18:25
Medlem
Citat:
Tack!

En snabb titt av mammans insta så flexar hon med pengar och dansar inför TikTok. Mamman känns ju som att hon har lika stor problematik som dottern.

Många tjejer och kvinnor dansar i sociala medier. Dansen är väl inte särskilt problematisk. Men man ser ju att det är en kvinna som inte helt har växt upp vilket ofta är fallet när man har haft en svår barndom utan att ha processat den. Tror att hon gör det hon kan.
Citera
2024-08-09, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PartyOlof
Jo. Hon lyckats bräcka upp tejpningen. Du hör och ser det i 02 klippet ca 1 min in och därefter är händerna fria

Det ser man inte dom kan lika gärna ha sprättat upp tejpen.
Citera
2024-08-09, 18:26
Medlem
Citat:
Tack ska du.

Jag gör det för att jag är engagerad som Så många andra (dig inklusive).
Och jag vill inte vara orsak till att jag själv (eller andra) sitter och diskuterar/för tråden framåt på "fakta som inte följts upp" - om du förstår hur jag menar? Sen självklart har jag min egen uppfattning om saker, och den ändras emellanåt efter mer fakta som kommer fram.

Det tar emot något enormt att lyssna och se det som sker.
Jag vill krypa ut ur mitt eget skinn för att "ta bort det jag tagit in".

Vi är många som vill veta, på djupet, vad som skett - inte bara på brottsplatsen- och diskutera det.

Och med de nya filmerna som @aspect la upp häromdagen så kom det ju fram mer saker som:
En potentiell identitet på R.R
Frågor kring G@kons relation med R och M
Frågor kring hur han beskrev händelseförloppet osv.

Jag tror dock inte alls på allt skit han sa om E.

Har du haft möjlighet att läsa igenom allt det?

Många frågetecken som sagt från den informationen som @spect var snäll att dela med oss här inne.

Skiten han skrev om E tror inte jag heller på. Det är alla inblandade sätt att skylla ifrån sig över situationen , som om hon skulle "förtjäna" det. Sen ska vi påminnas om att detta handlar om tonåringar och de har inget konsekvenstänk och kan inte läsa mellan raderna på rykten och tror på det första bästa som låter vettigt.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in