2024-08-09, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Ja han fick ju med sig polisen till tiggarens bil, där någon i hans fanclub sett att tiggaren gick med vatten till bilen flera gånger om dagen. "Någon i klubben fick ju ihop det med att denna tiggare var i maskopi med, en i gruppen utpekad, fd assistent från ukraina, vars svenska man håller på med trafficking." Det var säkert till henne spåren ledde 🤣😅. Tiggaren visade sig att han hade egen hund tydligen...
Detta är vad jag skulle vilja avledning och det finns inte en enda hundägare som misstänker stöld det första man gör när han senare går ut och bevisar att det finns en öppning på baksidan som hunden kan försvinna utifrån.
Den mest naturliga orsaken är att hunden har rymt men tydligen inte enligt P. Hunden måste vara stulen och sedan beskyllningar gentemot assistenter och annat...
Rest my case
Citera
2024-08-09, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Om det är hon, så stämmer det som jag tror, att hon flyttade till ett annat boende. Fast i april 23 kom essie, vet inte när dessa händelser ägde rum.. mer än att det var 23
Artikeln är publicerad 2023-05-31. Skulle inte förvåna mig om det var hon.
Så många incidenter som resulterar i utkastning från LSS kan det inte vara i Enköping.
Citera
2024-08-09, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenOldie
Om det sker våldsbrott på en arbetsplats har väl arbetsgivaren skyldighet att polisanmäla. Jag har för mig att att det gick rykten i samband med det tragiska knivmordet, som ju skedde på ett privat LSS boende, att vård och omsorgsförvaltningens chefer gick ut till medarbetarna och bad dom låta bli att prata om mordet. Motiveringen var att man skulle vara rädda om förvaltningens rykte. Så ja, det finns stor risk att det mörkas en hel del.

Arbetsgivaren har inte skyldighet att polisanmäla den här typen av incidenter. Då anmäler man till arbetsmiljöverket.

Angående mordet, så var det privat verksamhet, men som kommunen köpte platser på.

Kommunen sa inget särskilt kring mordet. Mest typ, det är inte kommunal verksamhet, så vi lägger oss inte i.

Du kan söka på Agn*ta R*sin, myndighetschefs uttalanden.

Som för övrigt är en stor bidragande orsak till A's situation.

*=e
Citera
2024-08-09, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Det enda som är helt nytt är att A. skulle ofreda någon sexuellt. Det har vi inte hört eller läst ännu. Men att vara extrapysslig med nagellacken och mordhotat kan stämma.
Tänkte just att nagellacket kan handla om pyssellusten. Hon kanske har ofredat någon manlig assistent. Jag tror att familjen Ö skulle hålla väldigt tyst om hon hade dom lustarna också. Det skulle knäcka pappa P totalt om det kom ut.
Det skrevs i tråden att A kanske hade varit utsatt för incest och därför blivit så våldsbenägen. Det är inte helt ovanligt att dom med den här diagnoserna är fixerad utav sex.
Citera
2024-08-09, 15:09
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agata007
Så många incidenter som resulterar i utkastning från LSS kan det inte vara i Enköping.
Nej i såna fall får dom kolla dricksvattnet😅
Citera
2024-08-09, 15:11
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheeeze
Tyvärr tror jag aldrig pappan blir dömd pga resursbrist hos polisen att gräva vidare i fallet.

Folkets Domstol räcker.
Citera
2024-08-09, 15:15
Medlem
Angående när A fick flytta hem

Från facebook där PÖ lagt in en hel artikel som kommentar:
-Enköping 29 maj 2022
Martin heter egentligen något annat.
Tisdagen 12 april blev Martins dotter Eva (också fingerat namn) körd till psykakuten i Uppsala av polis.
Eva fick inte bo kvar längre i sin lägenhet i gruppboendet i Enköping.
Psykiatrin tog inte heller emot henne då hon inte behövde sådan vård.

Enligt kommunen. som gjort en Lex Sarah anmälan om allvarlig missförhållande till IVO, kan inte Eva längre få personalstöd med anledning av att personalen är mycket rädd. -

Sen står det även att
-Sedan den 12 april bor Eva hos sina föräldrar, som inte har möjlighet att arbeta då dom måste se till dotterns behov dygnet runt.-

Essie blev "levererad" 19 mars 2023 enligt vad som står på HHś sida.
23 aug 2023 så gratulerar HH till att dom är certificerade
Citera
2024-08-09, 15:21
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Angående när A fick flytta hem

Från facebook där PÖ lagt in en hel artikel som kommentar:
-Enköping 29 maj 2022
Martin heter egentligen något annat.
Tisdagen 12 april blev Martins dotter Eva (också fingerat namn) körd till psykakuten i Uppsala av polis.
Eva fick inte bo kvar längre i sin lägenhet i gruppboendet i Enköping.
Psykiatrin tog inte heller emot henne då hon inte behövde sådan vård.

Enligt kommunen. som gjort en Lex Sarah anmälan om allvarlig missförhållande till IVO, kan inte Eva längre få personalstöd med anledning av att personalen är mycket rädd. -

Sen står det även att
-Sedan den 12 april bor Eva hos sina föräldrar, som inte har möjlighet att arbeta då dom måste se till dotterns behov dygnet runt.-

Essie blev "levererad" 19 mars 2023 enligt vad som står på HHś sida.
23 aug 2023 så gratulerar HH till att dom är certificerade

Är det samma journalist som skrivit detta och som kom med scoopet om misshandeln?
Citera
2024-08-09, 15:29
Medlem
Den kvinnliga journalist på Enköpings posten som först skriver om Essies försvinnande. Hon granskar inget skriver vad första bästa kontaktar henne om. Struntar i att dubbelkolla fakta. Detta är känt i hela området. Och oftast slutar det med att det hon publicerat är felaktigt.
Citera
2024-08-09, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Är det samma journalist som skrivit detta och som kom med scoopet om misshandeln?

Det vet jag inte men den som skrev det här är And*rs Jag*mo *=e
Citera
2024-08-09, 15:40
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Men tror inte EP skulle gå in i den vinkeln då. Nyheten var att E var borta, det var filmer och annat som var nyhetsvärde. Och man gick helt på Ps version.

Man bytte även bevakade journalist på EP, först var det en kvinna, sedan kom en gammal grävande räv och tog över. Det lades upp på ett mycket professionellt vis sedan han kom in. Min åsikt.

Edit: P får kontakt med EP förberedd med filmer, dramatik med drönare, spårhund, värmekamera och hintar att assistenterna är skyldig. Det köper kvinnliga journalisten, vilken bra nyhet! Och alla andra media också.

Men sen kommer räven in. Han vet vem P är. Gräver lite, gör några artiklar där P får babbla på. Under tiden intervjuar han 5 assistenter.

Sedan släpper han scoopet att A misshandlat Essie, som han är ensam om i Sverige. Mycket professionellt.

Jag lade märke till att det var fler än en skribent i ämnet men trodde det helt enkelt handlat om semestertider. Din förklaring låter ju betydligt mer intressant.

Grejen är ju att man som journalist egentligen borde ha en moralisk skyldighet att hålla sig till sanningen, och där ingår att formulera sig på ett sätt som inte är avsiktligt missvisande. Så om det stämmer att assistenten inte jobbade hela arbetspasset borde det absolut stått med i artikeln. Tolkningen blir annars en annan.
Citera
2024-08-09, 15:42
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agata007

A bodde hemma under perioden som detta ska ha skett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in