2024-08-09, 14:01
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Lär ju röra sig om ngt damp-barn fått spel och dödat hunden. Och sen stängt av kameran och dyngat jycken i en sjö eller något.

Vissa hade klart för sej direkt, redan i trådens 2a inlägg skrevs detta.

OS 🥇 till Skribenten!
Citera
2024-08-09, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agata007
Nu får ni hjälpa mig. Letar runt som en galning efter artiklar som kan stämma in.
Jag har hittat en som jag tycker passar som handen i handsken. Den som det står om blev utkastad. Den kommer från Tidningen Mitt i Enköping, och inleder med Citat: En kvinna är misstänkt för flera brott på det LSS-boende i Enköping där en anställd mördades i november. Den brottsmisstänkta kvinnan har nu häktats.
https://www.mitti.se/nyheter/kvinna-haktad-for-brottslighet-pa-boende-6.26.87967.20e3cc24e3

Vad tror ni. Kan det vara A som det handlar om? Kastade dom inte ut henne för att det var allvarliga händelser som skett?
Efter att ha läst det här blir jag rädd på riktigt.

Det enda som är helt nytt är att A. skulle ofreda någon sexuellt. Det har vi inte hört eller läst ännu. Men att vara extrapysslig med nagellacken och mordhotat kan stämma.
Citera
2024-08-09, 14:11
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Nu får ni hjälpa mig. Letar runt som en galning efter artiklar som kan stämma in.
Jag har hittat en som jag tycker passar som handen i handsken. Den som det står om blev utkastad. Den kommer från Tidningen Mitt i Enköping, och inleder med Citat: En kvinna är misstänkt för flera brott på det LSS-boende i Enköping där en anställd mördades i november. Den brottsmisstänkta kvinnan har nu häktats.
https://www.mitti.se/nyheter/kvinna-haktad-for-brottslighet-pa-boende-6.26.87967.20e3cc24e3

Vad tror ni. Kan det vara A som det handlar om? Kastade dom inte ut henne för att det var allvarliga händelser som skett?

Tror det skulle kommit fram redan om det var hon
Det blir offentlig handling.
Citera
2024-08-09, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Tror det skulle kommit fram redan om det var hon
Det blir offentlig handling.

Fast A har ju inte häktats så det kan vi utesluta.
Citera
2024-08-09, 14:17
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ok, är du säker? Vi har inte vetat vilka som var där den kvällen mer än mamman. Stannade hon kvar, med tanke på att Essie var borta? Och när kom pappan dit?

Det är vad Enköpingsposten uppger.

Står i artikeln att A bedömts vara för utåtagerande för LSS-boendet och flyttat hem i början av 2022 och sedan dess har dubbelbemanning. Att hon har dubbelbemanning från 07-23 står inte specifikt i artikeln men det vet vi från andra källor.

Det står ingenting i artikeln om när P kom till huset eller vem som stannade över natten. Bara att P skryter om engagemanget för sökinsatsen och hans teori om försvinnandet.

Citat:
- Hela natten har folk varit ute och letat. Det har varit ett jätteengagemang. Varenda liten moppe och epa har varit ute.

Hmmm...
Citera
2024-08-09, 14:18
Medlem
Det syns tydligt på pappans tidiga framträdanden i media att han trivs för bra med den mediala uppmärksamheten & är nöjd med den historia han diktat ihop som han pga sin grandiosa självbild & narcissistiska personlighetsstörning tror att alla kommer köpa. Han tänker sig att håva in sympatier, gotta sig i rampljuset & få ut hundens livvärde på försäkringen. Lägligt att hunden är borta innan Länsstyrelsen kontrollerar saken.

Tyvärr tror jag aldrig pappan blir dömd pga resursbrist hos polisen att gräva vidare i fallet.
Citera
2024-08-09, 14:28
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending

Står i artikeln att A bedömts vara för utåtagerande för LSS-boendet och flyttat hem i början av 2022 och sedan dess har dubbelbemanning. Att hon har dubbelbemanning från 07-23 står inte specifikt i artikeln men det vet vi från andra källor.

Det står ingenting i artikeln om när P kom till huset eller vem som stannade över natten. Bara att P skryter om engagemanget för sökinsatsen och hans teori om försvinnandet.

Hmmm...
Måste finnas ett tidigare beslut på assistans mao. Långt mellan april 22 och juli 23...
Citera
2024-08-09, 14:29
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Hmmm...

Ingen dubbel bemanning på natten. Och vi har varit inne på att man kan ha skickat hem assistenten i förtid, att P eller till och med farföräldrar kunde vikariera pga personalbrist. Och vi vet inte när P kom dit.
Citera
2024-08-09, 14:30
Medlem
Dopys avatar
Citat:

Inte A.
A fick flytta ifrån boende våren 2022 till föräldrarnas hem.
Artikeln du länkar till är från våren 2023
Citera
2024-08-09, 14:30
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Fast A har ju inte häktats så det kan vi utesluta.

Ja visst måste det vara så? Saga skulle ha grävt upp det
Citera
2024-08-09, 14:47
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ingen dubbel bemanning på natten. Och vi har varit inne på att man kan ha skickat hem assistenten i förtid, att P eller till och med farföräldrar kunde vikariera pga personalbrist. Och vi vet inte när P kom dit.

Det blir missvisande av EP att uttryckligen skriva att assistenten "jobbade den kväll då Essie försvann" om hon faktiskt inte var på plats när Essie ska ha försvunnit. Den informationen saknar i så fall nyhetsvärde, och varför ens ringa upp assistenten i fråga i så fall? Hade en släkting vikarierat hade även det skrivits ut.

Mycket möjligt att Essie egentligen avlägsnades på natten.
Citera
2024-08-09, 14:53
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Det blir missvisande av EP att uttryckligen skriva att assistenten "jobbade den kväll då Essie försvann" om hon faktiskt inte var på plats när Essie ska ha försvunnit. Den informationen saknar i så fall nyhetsvärde, och varför ens ringa upp assistenten i fråga i så fall? Hade en släkting vikarierat hade även det skrivits ut.

Mycket möjligt att Essie egentligen avlägsnades på natten.

Men tror inte EP skulle gå in i den vinkeln då. Nyheten var att E var borta, det var filmer och annat som var nyhetsvärde. Och man gick helt på Ps version.

Man bytte även bevakade journalist på EP, först var det en kvinna, sedan kom en gammal grävande räv och tog över. Det lades upp på ett mycket professionellt vis sedan han kom in. Min åsikt.

Edit: P får kontakt med EP förberedd med filmer, dramatik med drönare, spårhund, värmekamera och hintar att assistenterna är skyldig. Det köper kvinnliga journalisten, vilken bra nyhet! Och alla andra media också.

Men sen kommer räven in. Han vet vem P är. Gräver lite, gör några artiklar där P får babbla på. Under tiden intervjuar han 5 assistenter.

Sedan släpper han scoopet att A misshandlat Essie, som han är ensam om i Sverige. Mycket professionellt.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2024-08-09 kl. 15:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in