2024-08-09, 13:49
Medlem
MrBubss avatar
Nu har P postat ett inlägg i "Essie ska hem" att de fortfarande letar efter hunden och att polisen avrått dem från att ha kommentars-fältet öppet på Facebook...
Citera
2024-08-09, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Det var väl där en boende 3 mån. Efter hotade personalen
La ut en ny artikel som jag tycker stämmer bra.
Citera
2024-08-09, 13:50
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Tänkte bara på en detalj. Osäker på om någon har nämnt det redan. Men det här med att man smsade den andra assistenten om att Essie hade försvunnit, det tycker jag inte är konstigt alls. Några verkar tycka att man borde ha pratat personligen med varandra. Men assistent nummer två var väl tillsammans med A då? Om hon redan sov så var väl assistenten ändå förmodligen där. Och om hon höll på att göra sig iordning för natten så fanns gissningsvis också assistenten i närheten. Jag skulle absolut inte storma in och försöka meddela kollegan muntligen, med risk för att störa och oroa A. För mig skulle det vara en självklarhet att inledningsvis meddela en sån sak per sms. Så får man snabbt fram det viktiga och kan sedan prata mer när tillfälle ges senare.

Jag tror bara att dom ville ha sms som.bevis på tidpunkt och inget annat. Den andra assistenten sitter väl inte och glor på en telefon ändå när hon är med A. Så hon får ju antagligen inte reda på det ändå förrän hon träffar C
Citera
2024-08-09, 13:51
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Jag kan ha helt fel men uppfattat det som att den andra assistenten gått hem tidigare.
Aha. Ja, i så fall är ju ett sms verkligen ingenting konstigt. Jag trodde att det var mamman som snart skulle sluta och en ensam assistent skulle vara kvar för natten. Då är det ju viktigt att informera. Men egentligen borde det väl vara naturligt att meddela samtliga kollegor som snart skulle vara på plats i huset.
Citera
2024-08-09, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Nu har P postat ett inlägg i "Essie ska hem" att de fortfarande letar efter hunden och att polisen avrått dem från att ha kommentars-fältet öppet på Facebook...
Då tycker jag att pappa P ska hålla sig lugn och låta polisen sköta sitt. Det är väl en fin dag för ett dopp i poolen.
Citera
2024-08-09, 13:54
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

De försöker verkligen med damage control. Stor polislogga, så man inte ska fatta det är de själva som utreds.
Och de får hjärtekramar fortfarande.
Citera
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agata007
Nu får ni hjälpa mig. Letar runt som en galning efter artiklar som kan stämma in.
Jag har hittat en som jag tycker passar som handen i handsken. Den som det står om blev utkastad. Den kommer från Tidningen Mitt i Enköping, och inleder med Citat: En kvinna är misstänkt för flera brott på det LSS-boende i Enköping där en anställd mördades i november. Den brottsmisstänkta kvinnan har nu häktats.
https://www.mitti.se/nyheter/kvinna-haktad-for-brottslighet-pa-boende-6.26.87967.20e3cc24e3

Vad tror ni. Kan det vara A som det handlar om? Kastade dom inte ut henne för att det var allvarliga händelser som skett?
Efter att ha läst det här blir jag rädd på riktigt.

Jag tycker inte det passar in på A .
Citera
Medlem
Citat:

Klart han gör. Vi har ju skrivit det igår tror jag.
Snart blir katten reggade oxå...
Citera
2024-08-09, 13:55
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Tänkte bara på en detalj. Osäker på om någon har nämnt det redan. Men det här med att man smsade den andra assistenten om att Essie hade försvunnit, det tycker jag inte är konstigt alls. Några verkar tycka att man borde ha pratat personligen med varandra. Men assistent nummer två var väl tillsammans med A då? Om hon redan sov så var väl assistenten ändå förmodligen där. Och om hon höll på att göra sig iordning för natten så fanns gissningsvis också assistenten i närheten. Jag skulle absolut inte storma in och försöka meddela kollegan muntligen, med risk för att störa och oroa A. För mig skulle det vara en självklarhet att inledningsvis meddela en sån sak per sms. Så får man snabbt fram det viktiga och kan sedan prata mer när tillfälle ges senare.

Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Jag kan ha helt fel men uppfattat det som att den andra assistenten gått hem tidigare.

Nej, assistenten var där medan Essie försvann men märkte ingenting. Nattpasset (enmansjobbet) började först klockan elva medan hunden sägs ha försvunnit runt tiotiden (under arbetspasset med dubbelbemanning).

Citat:
Mamma Charlotte arbetar sedan dess i hemmet som anställd för att vårda sin dotter. Det finns alltid minst en till i personalen på plats.

EP har pratat med en person som är anställd och som jobbade den kväll då Essie försvann. Hon vill egentligen inte tala med EP, men säger att hon fick veta genom ett sms att hunden var borta.

Jag tolkar det som att C endast meddelat assistenten genom sms. Också noterbart att assistenten inte verkar vilja prata med EP.
Citera
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agata007
Nu får ni hjälpa mig. Letar runt som en galning efter artiklar som kan stämma in.
Jag har hittat en som jag tycker passar som handen i handsken. Den som det står om blev utkastad. Den kommer från Tidningen Mitt i Enköping, och inleder med Citat: En kvinna är misstänkt för flera brott på det LSS-boende i Enköping där en anställd mördades i november. Den brottsmisstänkta kvinnan har nu häktats.
https://www.mitti.se/nyheter/kvinna-haktad-for-brottslighet-pa-boende-6.26.87967.20e3cc24e3

Vad tror ni. Kan det vara A som det handlar om? Kastade dom inte ut henne för att det var allvarliga händelser som skett?
Efter att ha läst det här blir jag rädd på riktigt.
Om det är hon, så stämmer det som jag tror, att hon flyttade till ett annat boende. Fast i april 23 kom essie, vet inte när dessa händelser ägde rum.. mer än att det var 23
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glasmunken
Ja, inte helt omöjligt. Inte många fall där vårdare anmäler privat. Vare sig inom LSS, äldreomsorg eller psykiatri. Då vet vi att det sker allvarliga händelser varje dag inom dessa verksamheter.
Om det sker våldsbrott på en arbetsplats har väl arbetsgivaren skyldighet att polisanmäla. Jag har för mig att att det gick rykten i samband med det tragiska knivmordet, som ju skedde på ett privat LSS boende, att vård och omsorgsförvaltningens chefer gick ut till medarbetarna och bad dom låta bli att prata om mordet. Motiveringen var att man skulle vara rädda om förvaltningens rykte. Så ja, det finns stor risk att det mörkas en hel del.
Citera
2024-08-09, 13:59
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Nej, assistenten var där medan Essie försvann men märkte ingenting. Nattpasset (enmansjobbet) började först klockan elva medan hunden sägs ha försvunnit runt tiotiden (under arbetspasset med dubbelbemanning).

Jag tolkar det som att C endast meddelat assistenten genom sms. Också noterbart att assistenten inte verkar vilja prata med EP.

Ok, är du säker? Vi har inte vetat vilka som var där den kvällen mer än mamman. Stannade hon kvar, med tanke på att Essie var borta? Och när kom pappan dit? Skit viktigt.

Man kan skicka PM om man vet och inte vill skriva i tråden.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2024-08-09 kl. 14:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in