Citat:
Ursprungligen postat av
HappySnowman
Tänkte bara på en detalj. Osäker på om någon har nämnt det redan. Men det här med att man smsade den andra assistenten om att Essie hade försvunnit, det tycker jag inte är konstigt alls. Några verkar tycka att man borde ha pratat personligen med varandra. Men assistent nummer två var väl tillsammans med A då? Om hon redan sov så var väl assistenten ändå förmodligen där. Och om hon höll på att göra sig iordning för natten så fanns gissningsvis också assistenten i närheten. Jag skulle absolut inte storma in och försöka meddela kollegan muntligen, med risk för att störa och oroa A. För mig skulle det vara en självklarhet att inledningsvis meddela en sån sak per sms. Så får man snabbt fram det viktiga och kan sedan prata mer när tillfälle ges senare.
Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfSmurf
Jag kan ha helt fel men uppfattat det som att den andra assistenten gått hem tidigare.
Nej, assistenten var där medan Essie försvann men märkte ingenting. Nattpasset (enmansjobbet) började först klockan elva medan hunden sägs ha försvunnit runt tiotiden (under arbetspasset med dubbelbemanning).
Citat:
Mamma Charlotte arbetar sedan dess i hemmet som anställd för att vårda sin dotter. Det finns alltid minst en till i personalen på plats.
EP har pratat med en person som är anställd och som jobbade den kväll då Essie försvann. Hon vill egentligen inte tala med EP, men säger att hon fick veta genom ett sms att hunden var borta.
Jag tolkar det som att C endast meddelat assistenten genom sms. Också noterbart att assistenten inte verkar vilja prata med EP.