2024-08-09, 14:02
Medlem
joceks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedSvensk
Leden men du får faktiskt bevisa ditt påstående. Knappast Ryssland som använt civila som sköldar, eller hämtar civila som gisslan, eller hur.

Gott om exempel här: https://en.wikipedia.org/wiki/War_crimes_in_the_Russian_invasion_of_Ukraine#Use_ of_human_shields
Citera
2024-08-09, 14:03
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Blir attacken lyckad och Ukraina stannar kvar i Kursk-slagfältet under en väldigt lång period och kanske även lyckas expandera mer, då tror jag folk börjar undra om inte Ryssland och maffiaregeringen med Putin i topp ser sina sista dagar.

Lite tidigt än att spekulera i konsekvenserna, men jag har svårt se att Ryssland inte kommer påverkas. Nu blir det ännu svårare när det är krig inne i Ryssland att hålla sanningen hemlig för ryssarna.

Jag tror den havererar och Ryssland kommer att expandera in i andra oblaster som jag tidigare nämnt. Ryssarna har samma internet som vi, dom ser det dom vill se. Maffiaregimen sitter väl snarast i Kiev, skulle jag säga.. Konsekvenser tänker jag blir ett ännu mer rumphugget Ukraina.
Men vi får se som sagt.
Citera
2024-08-09, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Sånt här är tydligen helt okej bara inte Ryssland är aktören.

Och skippa skiten om tillbaka-kaka. Våld föder våld. Detta är bara hämnd.
Ukraina går in i Ryssland utav taktiska skäl, för att få bort dom ifrån SITT land. Ryssland bombar och dödar civila, ganska stor skillnad
Citera
2024-08-09, 14:05
Avstängd
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Kan man säga att det går bra för ryzZland?

Den särskilda militära operationen fortgår i Ukraina och CIA asset Zelensky har inte kunnat göra något åt det.
Citera
2024-08-09, 14:05
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Kan man säga att det går bra för ryzZland?

Nä, det är helt enkelt ovisst. Vi får se om en vecka. Helt klart kan Kursk-operation få en varaktig effekt på kriget. Eller så blir det temporärt. Vi får se.
Citera
2024-08-09, 14:06
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Borde det inte handla mer om att få ut Ryssland ut Ukraina än att köra rena anfall?
Men visst, båda skitländerna kan väl få förgöra varandra och bomba sönder till kratrar. Blanda inte in oss andra bara!
Allt handlar om det. Även den här attacken.
Men det kanske är svårt att förstå när man inget vet.

Finns flera som skrivit långa inlägg varför, Ormen och några till. Leta upp och läs.
Citera
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Vad har de för resurser?

Här är lite lektyr.
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Armed_Forces
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Leden men du får faktiskt bevisa ditt påstående. Knappast Ryssland som använt civila som sköldar, eller hämtar civila som gisslan, eller hur.
Ryssland brukar avrätta civila istället, samt kidnappa eventuella barn.
Citera
2024-08-09, 14:07
Medlem
Citat:
Jag tror den havererar och Ryssland kommer att expandera in i andra oblaster som jag tidigare nämnt. Ryssarna har samma internet som vi, dom ser det dom vill se. Maffiaregimen sitter väl snarast i Kiev, skulle jag säga.. Konsekvenser tänker jag blir ett ännu mer rumphugget Ukraina.
Men vi får se som sagt.

Ja, som tur är behöver vi knappast tvista om det här för verkligheten ändrar man inte så lätt på. Bara att vänta och se hur läget är längre fram. Då vet man vem som får rätt i sina gissningar.
Citera
2024-08-09, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Inget krigförande land sprider uppgifter som motverkar dem i kriget,
Förutom Ryzzland förstås…
Citera
2024-08-09, 14:09
Medlem
Eurypteridas avatar
Nu är ett tusental döda och ett hundratal fordon utslagna av ryska militären enligt dom.
Det pågår något i området fortfarande men att det skulle vara annat än enstaka ukrainare som skjuter civila är föga troligt, zelensky har inte heller dementerat att ukrainare skjuter på flyende civila längs flyktvägarna så det lär väl stämma?
Citera
2024-08-09, 14:09
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Den särskilda militära operationen fortgår i Ukraina och CIA asset Zelensky har inte kunnat göra något åt det.

Tycker det görs ganska mycket. Ryssland har soldater nedgrävda i Ukraina längs en orörlig försvarslinje medan Ukraina lätt och ledigt rullar långt in i ryssland över en obefintlig försvarslinje. Ryssland är en fars.

Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nä, det är helt enkelt ovisst. Vi får se om en vecka. Helt klart kan Kursk-operation få en varaktig effekt på kriget. Eller så blir det temporärt. Vi får se.

Tycker iaf man kan fastslå att just nu går det inte särskilt bra för Ivan. Men ja, vi får se. Tror vi har fler operationer av detta slag att vänta från Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in