2024-08-09, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
På google maps...

Voyennyy Aerodrom

...så får jag det till ~170st flygfarkoster, eller farkostskrov utan vingar eller rotor. Det är flygplan av alla modeller. Allt från Su-25, MiG-31, Su-27, Su-27 från flygvapnets uppvisningsteam, helikoptrar, transportflygplan och t.o.m. 4st Su-57.

Baserat på det enorma antalet flygplan i olika modeller och många delvis demonterade m.m. så är min killgissning är att flygfältet delvis har använts för att plundra flygplan på reservdelar till operativa flygplan.
Troligen. Och målet för attacken var förövrigt hangarer/förrådsbyggnader med KAB bomber och inte planen. Attacken verkar av explosionerna och bränderna att döma ha varit riktigt lyckad dessutom.
Slava Ukraini!
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedSvensk
Ja initialt Ukrainsk fördel. Men strategiskt lär det ta en ände med förskräckelse tänker jag.

Fast det är då det blir fel, när du "tänker"
Du tänkte väl ex att Ryzzland inder inga som helst villkor skulle invadera Ukraina 2022...

Jag hävdar att du aldrig tänker, bara floskler och tompropaganda
Citera
Medlem
Citat:
Ok. Vi diffar vad gäller Rysslands militära resurser.
Men Ukraina lär få släppa till mer oblaster nu, då som du säger - Ryssland behöver buffertzoner.
Tiden får utvisa detta.

Blir attacken lyckad och Ukraina stannar kvar i Kursk-slagfältet under en väldigt lång period och kanske även lyckas expandera mer, då tror jag folk börjar undra om inte Ryssland och maffiaregeringen med Putin i topp ser sina sista dagar.

Lite tidigt än att spekulera i konsekvenserna, men jag har svårt se att Ryssland inte kommer påverkas. Nu blir det ännu svårare när det är krig inne i Ryssland att hålla sanningen hemlig för ryssarna.
Citera
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Var någonstans har de sina andra resurser? Antar att det tar några dagar att transportera sina resurser till det nya slagfältet. Men vi får se. Det lär väl komma bilder och filmer på de långa kolonnerna som blir när man förflyttar tiotusentals soldater på kort tid.

Ja det lär vi bli varse.
Citera
Avslutad
Citat:
Ja självklart, men dom har ju helt andra resurser till sitt förfogande.
Vad har de för resurser?
Citera
2024-08-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Troligen. Och målet för attacken var förövrigt hangarer/förrådsbyggnader med KAB bomber och inte planen. Attacken verkar av explosionerna och bränderna att döma ha varit riktigt lyckad dessutom.
Slava Ukraini!

Oj så mycket material. Även om allt, precis allt var reservmaterial så försvann det bara. Inget reservmaterial kvar längre att reparera med.
Citera
2024-08-09, 14:01
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Sånt här är tydligen helt okej bara inte Ryssland är aktören.

Och skippa skiten om tillbaka-kaka. Våld föder våld. Detta är bara hämnd.
Precis. Det är helt okay, snudd på uppmuntrat att göra så om man blir anfallen av ett land.
Våld föder våld...... Sicket skitsnack.
Citera
2024-08-09, 14:02
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja exakt. Man kan inte konkludera "nu går det dåligt för Ryzzland och PRUTTLER", eller "Det här är Ardenneroffensiven 1944".
Efter över 2 års krigande så kan man utan problem säga att det går dåligt för både pruttler och ryzzland
Citera
Medlem
Citat:
Leden men du får faktiskt bevisa ditt påstående. Knappast Ryssland som använt civila som sköldar, eller hämtar civila som gisslan, eller hur.
Fakta för ryzzrunkare är vatten på gås.

Jag, och hundratals miljoner andra, önskar det ryzka folket samma meningslösa död, lidande och utplåning som ryzzjävlarna orsakat ukrainarna och bortemot 200 andra folk som dessa vidriga inhumana avskum hänsynslöst angripit.
Citera
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja exakt. Man kan inte konkludera "nu går det dåligt för Ryzzland och PRUTTLER", eller "Det här är Ardenneroffensiven 1944".

Kan man säga att det går bra för ryzZland?
Citera
Avstängd
Tanachs avatar
Ukraina ger sken av att man har överhanden mot Ryssland.
Citera
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Precis. Det är helt okay, snudd på uppmuntrat att göra så om man blir anfallen av ett land.
Våld föder våld...... Sicket skitsnack.

Borde det inte handla mer om att få ut Ryssland ut Ukraina än att köra rena anfall?
Men visst, båda skitländerna kan väl få förgöra varandra och bomba sönder till kratrar. Blanda inte in oss andra bara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in