2024-08-09, 13:46
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Det är ryzzen som behöver förstärka inte bara sin front utan allt i det egna landet, du ser ju hur enkelt detta var och luftangrepp mot landet har i stort sett varit en walk in the park. Byxorna har ännu en gång dragits ner på lilleplutt inför hela världen

Initialt brukar ju en angripare ha fördel. Men som jag tidigare sagt så tänker jag att regimen i Kiev binder ris för sitt folks rygg.
Citera
2024-08-09, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedSvensk
Ja initialt Ukrainsk fördel. Men strategiskt lär det ta en ände med förskräckelse tänker jag.

Det är det vi kommer att märka nu kommande veckan, eller veckorna eller om det kanske blir såhär i flera år framåt.

Den stora frågan är om ryssarna har reserver att ta av för att möta upp attacken samt även få fram försvar för resten av gränsen som ju nu måste bevakas så inte Ukraina kommer in med ännu fler räder.

Jag tror vi får svar på den frågan inom en vecka eller två. Misstänker dock att ryssarna helt enkelt inte har någon reserv, isåfall lär det sluta väldigt illa för Ryssland.
Citera
2024-08-09, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det är iofs positivt. Ju snabbare den ukrainska militären destrueras desto fortare tvingas freden fram. Och fred vill vi alla ha, åtminstone vi som har ett uns anständighet i kroppen.

Nej, Rysslands ekonomi är en krigsekonomi för tillfället. De kan inte ställa om till civilekonomi eftersom för många unga har antingen dött, flytt eller skadats. Ryssland är i starkt behov av invandring.

Vinner inte Ryssland och tar över Ukrainas befolkning, kommer de sakna arbetskraft för att ställa om. Kriget måste fortsätta.

De kan inte förlora. De kan vara vinna. Vinner Ryssland måste de fortsätta mot Moldavien. Punkt!
Citera
2024-08-09, 13:48
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
När det gäller Brics så ingår även Indien. Kinas relation till Indien är på många vis ansträngd. För några år sedan slog de ihjäl varandra vid gränsen med påkar. Kina gör anspråk på rätt stora delar av Indiens territorium.

Absolut. Dom ser säkert fördelar med ekonomiskt och så småningom militärt samarbete. Se EU.
Citera
2024-08-09, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Diktaturer och kommunistländer fungerar inte som fria länder med demokrati. Det är inte en fråga vad ryska folket vill utan vad tyrannerna vill ska visas upp. Stora grupper med ryska barn och ungdomar tvingades till Nordkorea alledeles nyligen för att diktaturerna skulle visa upp "vänskap och broderskap" mellan nationerna.

Ok, men det där är något annat än att semestra då.
Citera
2024-08-09, 13:51
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Det enda jag säkert kan säga är att det är alldeles för tidigt, för att man ska kunna slå fast det du frågar om.

Ja exakt. Man kan inte konkludera "nu går det dåligt för Ryzzland och PRUTTLER", eller "Det här är Ardenneroffensiven 1944".
Citera
2024-08-09, 13:54
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Hur tänker du här?
Blir fronten bara längre på den ena sidan, den Ukrainska? Rimligtvis måste även rysshelvetet få en längre front.

Ja självklart, men dom har ju helt andra resurser till sitt förfogande.
Citera
2024-08-09, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Enligt Ryska nyheter har Ukraina tagit civila som gisslan.. detta försvårar nu en hel del! Militären försöker agera mer noggrant och mer selektivt ... Antar alltså dom har tagit inspiration av Hamas?

Annars står det också att Wagner och Akhmats specialstyrkor nu börjar anlända till Kursk regionen.
Jag älskar när ni ryzzrunkare gnäller över att andra använder samma taktik (om de ens gör det) som ryzzsvinen alltid gjort.
Citera
2024-08-09, 13:56
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Det är det vi kommer att märka nu kommande veckan, eller veckorna eller om det kanske blir såhär i flera år framåt.

Den stora frågan är om ryssarna har reserver att ta av för att möta upp attacken samt även få fram försvar för resten av gränsen som ju nu måste bevakas så inte Ukraina kommer in med ännu fler räder.

Jag tror vi får svar på den frågan inom en vecka eller två. Misstänker dock att ryssarna helt enkelt inte har någon reserv, isåfall lär det sluta väldigt illa för Ryssland.

Ok. Vi diffar vad gäller Rysslands militära resurser.
Men Ukraina lär få släppa till mer oblaster nu, då som du säger - Ryssland behöver buffertzoner.
Tiden får utvisa detta.
Citera
2024-08-09, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedSvensk
Ja självklart, men dom har ju helt andra resurser till sitt förfogande.

Var någonstans har de sina andra resurser? Antar att det tar några dagar att transportera sina resurser till det nya slagfältet. Men vi får se. Det lär väl komma bilder och filmer på de långa kolonnerna som blir när man förflyttar tiotusentals soldater på kort tid.
Citera
2024-08-09, 13:58
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Jag älskar när ni ryzzrunkare gnäller över att andra använder samma taktik (om de ens gör det) som ryzzsvinen alltid gjort.

Leden men du får faktiskt bevisa ditt påstående. Knappast Ryssland som använt civila som sköldar, eller hämtar civila som gisslan, eller hur.
Citera
2024-08-09, 13:58
Medlem
Kedoxs avatar
Sånt här är tydligen helt okej bara inte Ryssland är aktören.

Och skippa skiten om tillbaka-kaka. Våld föder våld. Detta är bara hämnd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in