• 1
  • 2
2024-08-09, 11:53
Medlem
Evikes avatar
Min älskare har plötsligt dött och jag har ingen att prata med. Finns det någon som har varit i en liknande situation? Hur klarar man av att sörja helt på egen hand? Känner mig förstörd. Tar gärna emot PM.
Snälla, inga fördömanden i det här läget.
Citera
2024-08-09, 11:55
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evike
Min älskare har plötsligt dött och jag har ingen att prata med. Finns det någon som har varit i en liknande situation? Hur klarar man av att sörja helt på egen hand? Känner mig förstörd. Tar gärna emot PM.
Snälla, inga fördömanden i det här läget.

Det som krävs är att vara bra på att ljuga och förställa sig.
Tror du du kan klara av det mot din partner som du ljugit och förställt dig inför i gud vet hur många år?
Citera
2024-08-09, 11:55
Medlem
snurresprettiss avatar
Beklagar djupt. Har du ingen nära som du kan prata med?
Citera
2024-08-09, 11:57
Medlem
Eponumoss avatar
Jag var med om ungefär samma sak för ett tiotal år sedan.

Hade en relation med en tjej som hade vår relation ”bakom ryggen” på sin man.

Hon dog plötdligt och oväntat och det var en jobbig period eftersom jag självklart inte ville dyka upp i kyrkan eller delta i minnesstund, etc.

Hanterade sorgen helt på egen hand och det gick väl sådär, men har inga vidare tips eller tankar än att ta hand om dig själv efter bästa förmåga.
Citera
2024-08-09, 12:19
Medlem
Evikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Beklagar djupt. Har du ingen nära som du kan prata med?

Tack! Nej, ingen.
Citera
2024-08-09, 12:21
Medlem
Evikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Jag var med om ungefär samma sak för ett tiotal år sedan.

Hade en relation med en tjej som hade vår relation ”bakom ryggen” på sin man.

Hon dog plötdligt och oväntat och det var en jobbig period eftersom jag självklart inte ville dyka upp i kyrkan eller delta i minnesstund, etc.

Hanterade sorgen helt på egen hand och det gick väl sådär, men har inga vidare tips eller tankar än att ta hand om dig själv efter bästa förmåga.

Tack för att du delar med dig. Fanns det någon vän du kunde tala med?
Vad gjorde du konkret för att hantera sorgen?
Citera
2024-08-09, 12:27
Medlem
Evikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Keps
Det som krävs är att vara bra på att ljuga och förställa sig.
Tror du du kan klara av det mot din partner som du ljugit och förställt dig inför i gud vet hur många år?

Förstår hur du menar. Jag är normalt sett inte så bra på det, nej. Leva dubbelliv är inget som jag skulle rekommendera någon och särskilt inte utifrån min nuvarande situation.

Jag känner helt irrationella skuldkänslor också. Pratar då inte om skuldkänslor som hör otroheten till, utan som om olyckan var tvungen att ske för att jag skulle sluta träffa honom. Och därmed är det mitt fel att han är död. Jag vet att det är vidskepelse, men det är sådant som rör sig i mig nu.
Citera
2024-08-09, 12:35
Medlem
sebastian66s avatar
Hur kan det komma så att du inte har några kompisar och hur gammal är du.
Kan du inte ta hjälp av kyrkan eller vänner och bekanta. Har du några föräldrar kvar i livet.
Jag tror att man måste ge detta lite tid för att sörja. Det är ingenting som man bara knäpper med fingrarna och går vidare med.
Därför tror jag att det kan vara viktigt att ta kontakt med vänner och bekanta familj eller kyrkan för att få hjälp.
Citera
2024-08-09, 12:39
Medlem
Evikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Hur kan det komma så att du inte har några kompisar och hur gammal är du.
Kan du inte ta hjälp av kyrkan eller vänner och bekanta. Har du några föräldrar kvar i livet.
Jag tror att man måste ge detta lite tid för att sörja. Det är ingenting som man bara knäpper med fingrarna och går vidare med.
Därför tror jag att det kan vara viktigt att ta kontakt med vänner och bekanta familj eller kyrkan för att få hjälp.

Därför att vi hade en hemlig relation. Ingen av mina vänner, familj och allra minst min partner vet ens om att han har funnits.
Citera
2024-08-09, 12:43
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evike
Därför att vi hade en hemlig relation. Ingen av mina vänner, familj och allra minst min partner vet ens om att han har funnits.
Jag tror att det bästa du kan göra är att du försöker att gilla läget om inget annat.
Om du har en familj kanske du kan ta vara på din familj om inget annat. Man måste ändå tänka på att livet går vidare på ett eller annat sätt.
Det Kanske kan vara bra att lugna ner sig med en ny relation. Det innebär att du måste sätta på lite plåster och försöka gå vidare och upp på hästen igen.
Det finns liksom inte så mycket att göra med tanke på att du säger att det är en hemlig relation.
Det känns som att du måste hjälpa dig själv för att jag tror inte att det finns någon annan som kan hjälpa dig i din närhet.
Det innebär att du måste försöka fuska på något sätt Blunda och gå vidare.
Citera
2024-08-09, 12:53
Medlem
Karma, bara att rycka upp dig och fortsätta ljuga (forsätt på samma sätt som innan eftersom det är det du är bra på). Kan du dölja hor och att gå bakom andras ryggar, kan du även klara av att dölja din sorg för andra.

Du får fortsätta hålla allt inom dig. Alla tjänar på det. Helt ärligt så är det j*vligt svårt att bry sig om dig, då du uppenbarligen inte bryr dig om hur andra mår.

Keep going. Lie until you die :
Senast redigerad av Mosamig 2024-08-09 kl. 12:56.
Citera
2024-08-09, 13:15
Medlem
Evikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
Karma, bara att rycka upp dig och fortsätta ljuga (forsätt på samma sätt som innan eftersom det är det du är bra på). Kan du dölja hor och att gå bakom andras ryggar, kan du även klara av att dölja din sorg för andra.

Du får fortsätta hålla allt inom dig. Alla tjänar på det. Helt ärligt så är det j*vligt svårt att bry sig om dig, då du uppenbarligen inte bryr dig om hur andra mår.

Keep going. Lie until you die :

Du behöver naturligtvis inte känna någon medkänsla för mig, men med tanke på att jag beskriver att en person nyligen har förlorat livet, så känns det ganska osmakligt att du skålar över det. Om du tänker lite längre förstår du säkert att det finns fler sörjande i hans liv, således inte bara "karma" för mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in