2024-08-09, 08:35
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Karma om han trycker in den i er några gånger nu i derbyt.
Hade varit så jäkla typiskt om vi dominera i 80 min och sedan kom John in och gör 2.
2024-08-09, 08:44
Medlem
Frågan är varför Bosse värvade Leach Holm från början. Kan det vara för att AIK försökte plocka honom. Dessutom är det en spelare som har ena foten i supportpodd-klägget och han har därför konstant pratats upp vilket gjort att han anses bättre än vad han kanske är.
2024-08-09, 08:46
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Frågan är varför Bosse värvade Leach Holm från början. Kan det vara för att AIK försökte plocka honom. Dessutom är det en spelare som har ena foten i supportpodd-klägget och han har därför konstant pratats upp vilket gjort att han anses bättre än vad han kanske är.
Han är ju inte dålig.
2024-08-09, 09:12
Medlem
eternussermos avatar
Modesto har fått bud från Turkiet på 11,5 Bajenmiljoner enligt expressen. Bara att ta och springa med pengarna?
2024-08-09, 09:15
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag tror nog vi kan sälja Modesto också utan allt för stor sportslig kostnad och gå för Vincent Sundberg.
Notera, Bajen värvade Winther för 8 miljoner, MFF värvade Röstler för 11 miljoner, 30 åriga Adam Ståhl gick för 3 miljoner, Viktor Bergh kostade Dif 11 miljoner osv osv.
Vad tror du Vincent Sundberg kommer kosta er?

Säljer ni Modesto för 11 miljoner som blir 8 miljoner netto (om vi är snälla) så har ni fortfarande 22 miljoner att sälja för innan ni ligger +-0 va?
2024-08-09, 09:17
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Notera, Bajen värvade Winther för 8 miljoner, MFF värvade Röstler för 11 miljoner, 30 åriga Adam Ståhl gick för 3 miljoner, Viktor Bergh kostade Dif 11 miljoner osv osv.
Vad tror du Vincent Sundberg kommer kosta er?

Säljer ni Modesto för 11 miljoner som blir 8 miljoner netto (om vi är snälla) så har ni fortfarande 22 miljoner att sälja för innan ni ligger +-0 va?
Glömmer du inte Faraj? Gnaget är nog klara med sina 30 in om Modesto går också.
2024-08-09, 09:23
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Glömmer du inte Faraj? Gnaget är nog klara med sina 30 in om Modesto går också.
Har det hänt något där menar du?

Faraj lär inte dra in något netto på de 20M det pratades om utan säljer Aik honom och Modesto så blir jag förvånad om dom inte bara är drygt halvvägs till 30 miljoner.

Faraj kostade Aik 8 miljoner att värva som 20 årig U21 landslagsman. Och jag hyllade honom i vintras som underskattad spelare. Men det går inte att komma ifrån att han har mestadels suttit på bänken, så jag tar de där 20M buden med ett par nypor salt.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-08-09 kl. 09:25.
2024-08-09, 09:26
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Har det hänt något där menar du?

Faraj lär inte dra in något netto på de 20M det pratades om utan säljer Aik honom och Modesto så blir jag förvånad om dom inte bara är drygt halvvägs till 30 miljoner.

Faraj kostade Aik 8 miljoner att värva som 20 årig U21 landslagsman. Sedan dess har han mestadels suttit på bänken, så jag tar de där 20M buden med ett par nypor salt.
Aja okej.. Vi ska snacka netto och grejer.. AIK vet vad som behövs säljas för 30 in, trodde jag, men du har stenkoll på det.

Du som har stenkoll på allt från damfotboll till bowling och inget där mellan... Tror du man får några kronor för Collins också som kan fixa till siffrorna?
2024-08-09, 09:33
Medlem
eternussermos avatar
Förstår jag rätt säljs Collins för 5 bajenmiljoner till en klubb som direkt säljer vidare honom för 40, vad kan vfk vara?
2024-08-09, 09:35
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Förstår jag rätt säljs Collins för 5 bajenmiljoner till en klubb som direkt säljer vidare honom för 40, vad kan vfk vara?
15% som dom säger?
2024-08-09, 09:45
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Aja okej.. Vi ska snacka netto och grejer.. AIK vet vad som behövs säljas för 30 in, trodde jag, men du har stenkoll på det.

Du som har stenkoll på allt från damfotboll till bowling och inget där mellan... Tror du man får några kronor för Collins också som kan fixa till siffrorna?
Jag har inte någon insyn, utan spekulerar baserat på vad som kan tänkas vara rimligt.
Såg någonstans att klausulen på Collins var 5M, så då är det bara 25M kvar då.

Men återigen, din klubb har värvat ett par spelare för runt 10 miljoner vilket även ett par andra klubbar har gjort.
Detta säger jag för att tydliggöra att det kostar att ersätta spelare, såvida man inte lyfter upp juniorer från egna led.

Vincent Sundberg (som MrOrdonnee talade om) kan väl jämföras lite med våran värvning av en skadad Collander från Örebro. Han kostade oss 5 miljoner plus klausul för 2 år sedan. Jag tänker ställa mig tveksam till att Landskrona idag är villiga att släppa Sundberg (med 2år kvar på kontraktet) till Aik för en summa dom har råd att betala.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-08-09 kl. 09:48.
2024-08-09, 09:48
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Jag har inte någon insyn, utan spekulerar baserat på vad som kan tänkas vara rimligt.
Såg någonstans att klausulen på Collins var 5M, så då är det bara 25M kvar då.

Men återigen, din klubb har värvat ett par spelare för runt 10 miljoner ett par andra klubbar har gjort.
Detta säger jag för att tydliggöra att det kostar att ersätta spelare, såvida man inte lyfter upp juniorer från egna led.

Vincent Sundberg (som MrOrdonnee talade om) kan väl jämföras lite med våran värvning av en skadad Collander från Örebro. Han kostade oss 5 miljoner plus klausul. Jag tänker ställa mig tveksam till att Landskrona är villiga att släppa Sundberg (med 2år kvar på kontraktet) till Aik för en summa dom har råd att betala.
Jag förstår ej. Varför snackar du om vad lag värvar för när vi pratar om vad aik kan sälja för?!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in