Förlåt, givetvis 15 år sedan. Förhållandet var relativt hemligt, personen är förhörd. Och hans redogörelse för den aktuella kvällen är inte korrekt. Mer kan jag inte säga.
Han hade god kännedom om vart hon bodde och hur hon företog sig. Vilka ev. vägar hon valde för att ta sig till bostaden.
Min tro/scenario ser ut följande.
Dom hade träffats den aktuella kvällen, efter Stadt. Där hade en dispyt uppstått. Hon beger sig hem, han samt en kompis som medverkade beger sig i sin amerikanska bil mot hennes bostad. Där inväntar han henne i skogen och återigen uppstår ordväxling. Hon blir på plats bragd om livet. Alla ev. spår som ringar samt tillhörigheter lämnas kvar. Han får hjälp av sin kompis/kollega att forsla bort kroppen. Därefter är det ingen som vet, förutom två alt. tre personer i dag. Samtliga är fortfarande i livet.
Endast en teori. Inget annat, men jag har god insyn i fallet och med de utredare som handhar fallet. Även om det inte är någon hög prio idag.. Tyvärr.
Antingen så kommer hans samvete kollapsa en dag, och ett erkännade ligger till grund för uppklarande. Eller så kommer fallet få det mycket svårt, om inte person 2 berättar vad han vet om sin vän/kollega.
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Tack för info. Intressant läsning. Hon tycks ju ha försvunnit nära hemmet där man också hörde kvinnoskrik samt en bil som rivstartade. Stämmer med detta scenariot. Han visste ju givetvis var hon bodde. Då måste han ju förföljt henne eller väntat på henne ?.
Mannen måste ju vara väldigt speciell när han kan fortsätta jobb/familjeliv så som ingenting har hänt. Han hämtades alltså inte ens till förhör ?. Var deras förhållande SÅ hemligt att ingen visste något ?.
En liten sak bara: Det har gått FEMTON (15) år sedan mordet. Inte 22.