2007-11-09, 01:57
Medlem
William Hainess avatar
Förutsatt att HeroesSilenco talar sanning, så måste man dock undra vart han gjort av med kroppen? Säkerligen så kan han inte ha åkt alltför långt då folk skulle undra vart han tagit vägen? Å andra sidan så kanske hans fru inte är världens ljusaste person om hon inte listat ut att han hade en affär...
Citera
2007-11-09, 01:59
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Källor säger sig veta vem det är, i stort sett helt säkra. Men bevis saknas.

Och den enda lilla chansen till att få några som helst bevis är att man hittar kroppen. Är det så du menar ?
Citera
2007-11-09, 02:03
Medlem
HeroesSilencios avatar
Som jag tolkar det ja, det är inget mord eller dråp förän kroppen hittas.
Alla teorier om att vilja försvinna för gott,självmord etc måste slås undan. Det finns ju infacto en minimal chans att hon t ex skulle liftat till Syd Europa och där slagit sig i huvudet och inte komma ihåg vem hon är. Därmed bli någon helt annan.
Vad jag menar är att, man måste finna kroppen för att kunna slutföra fallet. Eller ett erkännade från den skyldiga och utpekande av plats där hennes kvarlever finns.

Den person som är starkt misstänkt, har betett sig annorlunda efter hennes försvinnande. Mot personer i hans omgivning t ex.

Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Och den enda lilla chansen till att få några som helst bevis är att man hittar kroppen. Är det så du menar ?
Citera
2007-11-09, 02:06
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Förutsatt att HeroesSilenco talar sanning, så måste man dock undra vart han gjort av med kroppen? Säkerligen så kan han inte ha åkt alltför långt då folk skulle undra vart han tagit vägen? Å andra sidan så kanske hans fru inte är världens ljusaste person om hon inte listat ut att han hade en affär...

Exakt. Kan det verkligen hålligt det så hemligt att INGEN visste NÅGONTING. Dessutom i en mindre stad som Mariestad ?. Tveksamt tycker jag.

Citat:
Den person som är starkt misstänkt, har betett sig annorlunda efter hennes försvinnande. Mot personer i hans omgivning t ex.

Och denna person är den du talat om innan ?. Alltså "magistern med amerikanaren" ?.
Citera
2007-11-09, 02:12
Medlem
William Hainess avatar
Om de har en starkt misstänkt och ungefärlig tidpunkt då hon försvann, samt personer i hans omgivning som har gett polisen rapporter, så måste det finnas en bra anledning till att de hållt sig inom Mariestadsområdet. Fast jag kan verkligen inte förstå hur dom inte kunnat hitta kroppen i så fall - den typen av gärningsman som HeroesSilencio beskriver är knappast speciellt kalkylerande nog att göra av sig med kroppen på ett effektivt sätt; speciellt om han plockade upp henne med en bil.

Underligt är det i alla fall.
Citera
2007-11-09, 02:16
Medlem
HeroesSilencios avatar
Förlåt, givetvis 15 år sedan. Förhållandet var relativt hemligt, personen är förhörd. Och hans redogörelse för den aktuella kvällen är inte korrekt. Mer kan jag inte säga.
Han hade god kännedom om vart hon bodde och hur hon företog sig. Vilka ev. vägar hon valde för att ta sig till bostaden.

Min tro/scenario ser ut följande.
Dom hade träffats den aktuella kvällen, efter Stadt. Där hade en dispyt uppstått. Hon beger sig hem, han samt en kompis som medverkade beger sig i sin amerikanska bil mot hennes bostad. Där inväntar han henne i skogen och återigen uppstår ordväxling. Hon blir på plats bragd om livet. Alla ev. spår som ringar samt tillhörigheter lämnas kvar. Han får hjälp av sin kompis/kollega att forsla bort kroppen. Därefter är det ingen som vet, förutom två alt. tre personer i dag. Samtliga är fortfarande i livet.

Endast en teori. Inget annat, men jag har god insyn i fallet och med de utredare som handhar fallet. Även om det inte är någon hög prio idag.. Tyvärr.
Antingen så kommer hans samvete kollapsa en dag, och ett erkännade ligger till grund för uppklarande. Eller så kommer fallet få det mycket svårt, om inte person 2 berättar vad han vet om sin vän/kollega.

Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Tack för info. Intressant läsning. Hon tycks ju ha försvunnit nära hemmet där man också hörde kvinnoskrik samt en bil som rivstartade. Stämmer med detta scenariot. Han visste ju givetvis var hon bodde. Då måste han ju förföljt henne eller väntat på henne ?.

Mannen måste ju vara väldigt speciell när han kan fortsätta jobb/familjeliv så som ingenting har hänt. Han hämtades alltså inte ens till förhör ?. Var deras förhållande SÅ hemligt att ingen visste något ?.

En liten sak bara: Det har gått FEMTON (15) år sedan mordet. Inte 22.
Citera
2007-11-09, 02:19
Medlem
HeroesSilencios avatar
Gärningsmannen är sannolikt inte i sinnestämning för att tänka ut en masterplan att gömma en kropp.
Men hans vän /kollega är nog desto mer klartänkt.
Vad har han att riska ? Medhjälp till mord,alt medhjälp till dråp. Han är liksom läraren i en relation samt familj.
Jag tror dock inte på att man grävt ner kroppen, under alla år i våra skogar med jägare och dess hundar borde någon reagerat. Man kan ju tänka sig att jorden/sanden sjunkit ner lite och bildat en håla. Då ökar också risken för vattenansamling och succesivt spolas kvarlevor fram. En teori, kanske för utsvävande.
Ett mycket knepigt fall, och därmed ytterst sällsynt. Man brukar finna kvarlevor. Det är sällan kroppar/människor försvinner upp i rök.

Den information jag erhållit så är man bestämd på vem det är, men det finns ingen som pekar ut han, finns inga bevis vare sig tekniska eller dyl. Han blev aktuell i utredningen via tips.

Citat:
Om de har en starkt misstänkt och ungefärlig tidpunkt då hon försvann, samt personer i hans omgivning som har gett polisen rapporter, så måste det finnas en bra anledning till att de hållt sig inom Mariestadsområdet. Fast jag kan verkligen inte förstå hur dom inte kunnat hitta kroppen i så fall - den typen av gärningsman som HeroesSilencio beskriver är knappast speciellt kalkylerande nog att göra av sig med kroppen på ett effektivt sätt; speciellt om han plockade upp henne med en bil.

Underligt är det i alla fall.
Citera
2007-11-09, 02:21
Medlem
HeroesSilencios avatar
Magister eller lärare, familjefar. Vi kan kalla han det.

Det är helt korrekt uppfattat.

Och denna person är den du talat om innan ?. Alltså "magistern med amerikanaren" ?.[/quote]
Citera
2007-11-09, 10:45
Medlem
Citat:
Magister eller lärare, familjefar. Vi kan kalla han det.

Det är helt korrekt uppfattat.

Intressanta uppgifter, visste ej att det fanns en ,av polis, misstänkt person. Bor han kvar i Mariestad, ålder, initialer eller nån annan ledtråd ?

mvh AC
Citera
2007-11-09, 12:47
Medlem
HeroesSilencios avatar
Han bor sannolikt kvar i Mariestad. Hans lärarkollega som medverkade bor inte kvar i Mariestad.
En person i Mariestad som tidigare kände läraren väl, får erfara hur den misstänkte läraren tar omvägar för att inte stöta ihop. Tror personligen att det är jobbigt för han att bära på hemligheten.

Får se om jag kan vaska fram initialer eller mer info

Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Intressanta uppgifter, visste ej att det fanns en ,av polis, misstänkt person. Bor han kvar i Mariestad, ålder, initialer eller nån annan ledtråd ?

mvh AC
Citera
2007-11-09, 13:24
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Gärningsmannen är sannolikt inte i sinnestämning för att tänka ut en masterplan att gömma en kropp.
Men hans vän /kollega är nog desto mer klartänkt.

Även om hans medhjälpare var mer klartänkt, så måste man ändå undra hur två amatörer har lyckats göra sig av med en kropp så väl att man inte har hittat något spår femton år senare. Betydligt skickligare personer har åkt fast för mycket mindre.

Tjae, lär väl inte vara så svårt att lista ut vem det är om man har bott i Mariestad en längre period - säkerligen så borde det gå en hel del skvaller runtom stan?
Citera
2007-11-09, 13:56
Medlem
HeroesSilencios avatar
Det finns ett rättsfall i nutid Sverige, där två makar har blivit mördade och man har hittat bevis/spår i en bil. Men mördaren blir inte dömd, pga av att kropparna är spårlöst borta. Mig veterligen så är han inte ett proffs, utan jag tror att det stundens tillfälle eller rena turen är det som avgör. De flesta mord med försvunna kroppar klaras upp. Det finns alltid någon person i dess omgivning som vet något och till slut vill lätta sig hjärta. Eller så hittas kroppen av en slump.

Det går nog en hel del skvaller, men tiden går och minnet sviker många.

Citat:
Även om hans medhjälpare var mer klartänkt, så måste man ändå undra hur två amatörer har lyckats göra sig av med en kropp så väl att man inte har hittat något spår femton år senare. Betydligt skickligare personer har åkt fast för mycket mindre.

Tjae, lär väl inte vara så svårt att lista ut vem det är om man har bott i Mariestad en längre period - säkerligen så borde det gå en hel del skvaller runtom stan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in