2024-08-08, 21:30
Medlem
GammalTantSkanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miradoux
E kom till Landskona vid 20 tiden och skulle sen ta sig till LA gamla station. Det är cirka 10 minuter med buss och kanske 15 på cykel. Jag är övertygad om att M möte E på den nya stationen och de tog sig tillsammans mot den gamla. R bor tydligen ganska nära och hon visste vart hon skulle gömma sig. (E var tydligen rädd för R som tydligen är extremt aggressiv). När M och E kommer fram till deras "festplats" så hoppar R ut från en ödevagn och helvetet brakar lös. För information så är det 1,5 meter från spåret till golvet på godsvagnarna, så inget har skett i dem. Mer, än då kläder, väskor och annat intressant för polisen.

Stämmer att Rs mamma bor ca 15 minuters promenad från mordplatsen.
Citera
2024-08-08, 21:41
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acid maria
Tack för att du delar!

Dock så tror jag inte på att Emilia har gjort och sagt det som beskrivs i texten, det är påhittade efterkonstruktioner som är helt osanna.

Just det med Rs lillebror måste var en helt påhittad efterkonstruktion.
Han dog efter längre tid på sjukhus och det var väl innan E kom till SIS hemmet.
Citera
2024-08-08, 21:41
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aspect1738
skiter i dom som e inblandade allihopa, handlar om att jag inte vill mina föräldrar ska veta jag gör dehär. de fett skumt kände it ens bruden dom kommer tro jag leker någon internet polis.
Om jag var din förälder skulle jag vara stolt över dig, men även lite orolig såklart. Kan väl vara klokt att dela med dig av detta dels till polisen, så de har koll ifall du kan råka illa ut för det du lyckats få fram, men även någon trygg, pålitlig, vuxen person i din närhet. Var rädd om dig. 🩷
Citera
2024-08-08, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalTantSkane
Stämmer att Rs mamma bor ca 15 minuters promenad från mordplatsen.
Beror hur du går så klart. Men Viktoriagatan där tydligen Rs mamma bor är det inte särskilt långt till mordplatsen.
Citera
2024-08-08, 21:45
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
E kom till Landskona vid 20 tiden och skulle sen ta sig till LA gamla station. Det är cirka 10 minuter med buss och kanske 15 på cykel. Jag är övertygad om att M möte E på den nya stationen och de tog sig tillsammans mot den gamla. R bor tydligen ganska nära och hon visste vart hon skulle gömma sig. (E var tydligen rädd för R som tydligen är extremt aggressiv). När M och E kommer fram till deras "festplats" så hoppar R ut från en ödevagn och helvetet brakar lös. För information så är det 1,5 meter från spåret till golvet på godsvagnarna, så inget har skett i dem. Mer, än då kläder, väskor och annat intressant för polisen.
Den sista TTn E spelade in, den med M, var inte den inspelad i Hässleholm samma dag? Fick intrycket att de åkt från Hässleholm till mordplatsen tillsammans, E hade samma kläder. Kan de ha mött upp R där?
Citera
2024-08-08, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalTantSkane
Alright, det stod i någon av artiklarna att de stal knivar och tejp. Det finns ingen jakt- och fiskeaffär i Landskrona så kanske M hade ordnat med det innan hon kom till Landskrona. Eller så hade R redan knivarna.
Ja i Expresssen tror jag det var. Behöver inte vara jakt- eller fiskeaffär, sportaffär, Claes Olsson eller XXL?
Citera
2024-08-08, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Den sista TTn E spelade in, den med M, var inte den inspelad i Hässleholm samma dag? Fick intrycket att de åkt från Hässleholm till mordplatsen tillsammans, E hade samma kläder. Kan de ha mött upp R där?
Den är inspelad i Kristianstad
Citera
2024-08-08, 21:48
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Den är inspelad i Kristianstad
Inte enligt kommentarerna på den. Men vad vet jag, aldrig varit på någon av ställerna mer än någon timme.
Citera
2024-08-08, 21:49
Medlem
GammalTantSkanes avatar
Citat:
Beror hur du går så klart. Men Viktoriagatan där tydligen Rs mamma bor är det inte särskilt långt till mordplatsen.

Har en släkting som bor på Viktoriagatan. I mitt första inlägg finns bilder från när Raffe hämtades därifrån av sex poliser till SIS för ca ett år sen. Då var hon 12 år men gjorde våldsamt motstånd. Pappan var också där och filmade och skrek på poliserna. Enligt uppgift var det Raffes mamma som ringde polisen då. Kanske hade hon rymt från SIS.
Citera
2024-08-08, 21:49
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
ja, jag skiter i det istället. Låt han hära tro att det inte finns video... Jag har ju bara hittat på allt dedär och allting under hela tiden jag har varit med här på forumet

Ja, jag vet det finns och lägg inte upp den här, hur mycket den än efterfrågas.
Den är helt horribel och ska inte spridas vidare på anonyma nätforum.
Citera
2024-08-08, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Du har antagligen rätt. M och E åkte kanske (mycket möjligt) tillsammans till LA och tog sig från nya till gamla stationen. Tror dock inte R möte vid ankomst till LA. Finns otaliga övervakningskameror på den nya stationen och de hade läckt ut om så var fallet.
Citera
2024-08-08, 21:50
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
skiter i dom som e inblandade allihopa, handlar om att jag inte vill mina föräldrar ska veta jag gör dehär. de fett skumt kände it ens bruden dom kommer tro jag leker någon internet polis.

Vilka ”kommer tro att du leker internet polis”? Och vad spelar det för roll? Kommer dina föräldrar tycka att det är dåligt att du vill hjälpa polisen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in