2024-08-08, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ganska säker jag läste det på familjes Essie-sida. Ska kolla. Återkommer.
Gör det och jag har för mig att jag fick denna infon i nya Essie- tråden på fb.
Ska leta jag med
Citera
2024-08-08, 21:12
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Nej, det är helt korrekt, vilka metoder en läkare väljer att använda sig av kan ju P/A påverka lika lite som vem som helst av oss andra, det håller jag med om.

Men det här ren bullshit!

Att A inte är kapabel att påverka sin vård kan jag möjligtvis hålla med om, fast det är meningen att hon ska tillfrågas och delta.

Men att P, i egenskap av den som är både pappa och förvaltare och mamma C som är PA och ansvarar för assistenterna, är de som ska se till att vården gör det de en så självklar sak att det inte ens ska ifrågasättas.

Det märks ju i dokumenten att föräldrarna går över lik för att få det som de anser rätt och riktigt. Dokumentationen från vården är inte offentlig men det lär vara samma visa där. Och det är inte fel, så menar jag inte.

Bara att det är orimligt att tro de inte påverkar vården.
Citera
2024-08-08, 21:15
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Frågan är inte om pappan har tillstånd för kamerorna. Frågan är om det finns tillstånd för kamerorna.

Det är bara ett gäng näthatare här i tråden som förvränger allting som påstår att det är pappan som måste ha tillstånden och att han bryter mot lagen. Trots att de egentligen inte vet ett skvatt om nånting när det gäller kamerorna och eventuella tillstånd kring dem.

ja eftersom ni tror så mycket utan att dokumentera någonting någonsin så måste ni hosta upp dokumentation på att det är lagligt att ha dussintals kameror i en bostad som hyrs ut till kommunen och inte minst att bara ägaren har tillgång att se vad som filmas, men puckos som du lyckas trots allt bara att dokumentera att du är en idiot som förstör för PÖ och de du låtsas försvara
Citera
2024-08-08, 21:18
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropcana
Jag har följt era inlägg här...1+1 = 2 osv... nu tycker jag att det räcker sluta lägg upp offentliga handlingar och trakassera familjen ytterligare och till familjen vill jag säga sluta bemöta människor på sociala medier ta hand om Amanda som jag är övertygad om är en jättefin tjej när hon mår bra och det är det jag tycker allt fokus ska ligga på. Tror hon är jättefin med djur och att hon fått en jättefin uppväxt, trivts i sin skola och ni önskade ju vad jag förstått att hon skulle få vara kvar där i Järna om jag förstått allt rätt. Men kan tänka mig att Enköpings kommun inte beviljade vård utanför kommunen (gissning) så hon flyttades från en harmonisk miljö på landet till en lägenhet på Kungsgatan mitt i Enköping. hon kände ingen hela hennes värld förändrades och hon är en flicka med autism... de handlingar hon begått har ju varit ett tydligt tecken på att hon inte mått bra i sin nya miljö. Det som hänt är fruktansvärt beklagligt. Ni här på forumet beskyller familjen för att de stöttar varandra jag tycker det är jättefint att de gör just det tror att de haft det väldigt jobbigt. Ni har även tagit upp här på forumet att det är en familj som har hundar och katter. De är en djur familj. Tror de sett Amanda med djur och att djuren haft en positiv inverkan på Amanda därav införskaffandet av en assistent hund... någon skrev även här på forumet att Essie lever och mår bra!!! Det tror jag är sant då familjen har erfarenhet av djur och jag tror inte de vill någon illa....Nu hoppas jag familjen kan bekräfta det och istället för att lägga all vaken tid på sociala medier i försvar ställning ordna för Amanda så hon återigen får ett liv hon trivs med så som hon växt upp och att kommunen beviljar vård i annan kommun... Gör OM och gör RÄTT....och som sagt visa sympati för FAMILJEN är övertygad om att de kämpar med näbbar och klor och behöver den avlastningen personliga assistenter kan ge... Jag önskar av hela mitt hjärta att jag har lite rätt i mitt resonemang och att familjen på ett bra sätt reder ut den här situationen med berörda personer och myndigheter. Jag önskar även att ni här på forumet SLUTAR smutskasta familjen och deras dotter... jag är själv Mamma till ett barn med diagnos och jobbar med djur så jag är även djurvän är övertygad om att inte familjen skaffade en tjänstehund som "slagpåse" som vissa har utryckt vilket jag tycker är fruktansvärt. Essie införskaffades med största sannolikhet för att familjens önskade och trodde det skulle vara bra med en tjänstehund som var utbildad och därmed lärd att kunna hantera den problematik som dottern har. På grund av Amandas dåliga mående föll det inte väl ut eftersom hunden istället för att kunna trösta sin brukare fick ta emot sin brukares frustation i form av slag och sparkar. Vilket jag absolut inte försvarar, jag försvarar inte heller familjens agerande på den situation som uppstått och jag hoppas och önskar för Amandas skull att de stänger ner sociala medier och koncentrerar sig på det primära.... dvs att Amanda får ett så bra liv som möjligt det är hon värd och red ut det som gått snett erkänn era misstag och stå för det ni gjort fel och skyll inte ifrån er på allt och alla andra det finns inget värre än människor som måste sänka sig till den nivån att de snackar skit om andra för de som vill lyssna för att de tror sig höja sig själva...sanningen kommer alltid fram och KARMA gör alltid sitt jobb.

Ditt första inlägg på flashback. Lämna familjen i fred.🙄

Detta är flashback, här lämnas ingen ifred och definitivt ingen som trasslat till det så mkt för sig som denna familj.

Vil man bli lämnad i fred på flashback så drar man inte igång världens mediacirkus och lägger fram tillrättalagda bevis för att hävda sin sak. Då får man räkna med att bli granskad.
Citera
2024-08-08, 21:22
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffsan2
Skulle gärna vilja hitta något som understöder detta så det inte bara handlar om " vad jag har hört" igen men du har kanske någon ps eller liknande att visa upp?
Så slipper jag leta var jag eventuellt tror mig ha sett detta

Citat:
Ganska säker jag läste det på familjes Essie-sida. Ska kolla. Återkommer.

P la ut ett facebookinlägg på missingdog. 01.11 på natten den 12 juli Det ligger här i tråden för jag la in det.
På kvällen la han in ett nytt inlägg om att dom varit där .
Citera
2024-08-08, 21:23
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Den här tråden har ju svällt och handlar numera mest om andra saker än vad som egentligen har hänt Essie.

De allra flesta förstår nog att efter fyra veckor utan någon som helst bekräftelse eller godtagara observationer om att hunden stulits/kidnappats eller förts bort återstår misstanken om att familjen ligger bakom hundens försvinnande.. .

Men var är hon då?

I en gödselstack i Fjärdhundra eller någonstans under jord i Norra Sverige?

Det borde vara en av de viktigaste frågorna i denna tråd eftersom ingenting lär lösas av polisen om de inte får detaljerade uppgifter.

Den som vill gömma en kropp (människa eller djur) väljer sällan en okänd plats utan väljer ett område eller en plats man känner till för att undvika upotäckt och avslöjande.

Ja, det är logiskt att resonera så.

Tror inte vi i tråden kan hjälpa till så mycket med det, eftersom vi inte känner familjen tillräckligt väl för att kunna lista ut en sådan sak. Man måste ju komma under skinnet för att veta, eller hur? De flesta av oss har aldrig träffat personerna.

Om nån är hågad att gå ut och gräva är det bara göra. Ringa polisen om man skulle lyckas.

Att tråden kommit att handla om annat än en försvunnen hund är en utveckling vi inte kunnat förutse. En mycket omfattande härva att nysta i. Kanske kan vi med tiden komma fram till vad Essies öde blev.men sidospåren är högintressanta. Låt oss hållas nu och se vad som framkommer.
Citera
2024-08-08, 21:26
Medlem
Nu har jag kontrollerat när jag skrev om Länsstyrelsen första gången av familjen och det var sidan 104, inlägg 1237 och jag skrev då i mitt inlägg att ärendet låg under förundersökningssekretess. Den 23/7

Sen som sagt familjen kan ha blivit informerade av HH om anmälan 20/6 men i övrigt fanns ingen handling tillgänglig förän efter sekretessen släpptes
Citera
2024-08-08, 21:28
Medlem
Citat:
Frågan är inte om pappan har tillstånd för kamerorna. Frågan är om det finns tillstånd för kamerorna.

Det är bara ett gäng näthatare här i tråden som förvränger allting som påstår att det är pappan som måste ha tillstånden och att han bryter mot lagen. Trots att de egentligen inte vet ett skvatt om nånting när det gäller kamerorna och eventuella tillstånd kring dem.
Fast nu har ju P bevisligen haft tillgång till inspelat material från dessa övervakningskameror och då borde det handla om P har tillstånd till att filma i och runt ett hus som han hyr ut.
Det handlar inte om näthat utan att få ordning på vad som egentligen gäller när det gäller att ha övervakningskameror i ett hus där det finns en vårdtagare?
Hyresvärden har definitivt inga rättigheter överhuvudtaget att ha övervakningskameror eller få tillgång till dessa.
Citera
2024-08-08, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
P la ut ett facebookinlägg på missingdog. 01.11 på natten den 12 juli Det ligger här i tråden för jag la in det.
På kvällen la han in ett nytt inlägg om att dom varit där .
Det kommer enbart från P och inte från Malins nosar?
Citera
2024-08-08, 21:34
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Igår postade jag ett inlägg efter att ha granskat lite dokument och fakta i ärendet, och fann då bland annat den "diskreptans" som fanns i Hundhjälpens agerande där de först gjort en anmälan till Länsstyrelsen med allvarliga anklagelser mot sin egen kund, Essies familj, för nästan en hel månad sedan, för att därefter framträda i massmedia och då låtsas som ingenting och säga att de hoppas att Essie kommer tillbaka till sin familj där de sa att Essie gjorde stor nytta. Detta trots att de senare meddelat att de aldrig skulle sälja en hund om den riskerade utsättas för våld, vilket de alltså en månad tidigare påstått att de visste att Essie utsattes för hos familjen. Ja det Hundhjälpen säger ena stunden står i direkt strid med det de säger i nästa stund.

Hundhjälpen har påstått att de i samband med att Essie såldes och utbildades inte fick någon som helst information eller indikation på att dottern kunde bli utåtagerande. Nu har jag också funnit bevis för att Hundhjälpen visst kände till problematiken med dottern redan då och att de visste att det fanns tillfällen då Essie behövde skyddas från sin brukare.

Det är ännu ett bevis på att Hundhjälpen ljuger och att pappan talar sanning. What goes around comes around...

Jag kommer att återkomma med detta bevis senare under kvällen.

Detta är något som intresserar mig också. Läste först artikeln om JS i EP och det fanns inte en antydan till att Essie for illa. Nu kommer jag inte åt den pga utgången prenumeration. Undrar om hon sa något om att hunden måste komma tillbaka inom 14 dagar eller i vart fall kortare tid, eller om den uppgiften endast kom från P.

När uppgifter sedan kom att hon var en av anmälarna fick jag inte det att gå ihop eftersom hon lät så positiv i tidningen.
Citera
2024-08-08, 21:38
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffsan2
Skulle gärna vilja hitta något som understöder detta så det inte bara handlar om " vad jag har hört" igen men du har kanske någon ps eller liknande att visa upp?
Så slipper jag leta var jag eventuellt tror mig ha sett detta

jag hittade inte igen infon jag letade efter nu, där pappan berättar att Malins Nosar kom under fredagen. Det var kanske i någon skärmdump jag såg det och då är det ju tyvärr inte sökbart.

Men här är ett inlägg där pappan berättar att sökhundar var på plats kort efter försvinnandet

Länk
Citera
2024-08-08, 21:42
Medlem
Citat:
jag hittade inte igen infon jag letade efter nu, där pappan berättar att Malins Nosar kom under fredagen. Det var kanske i någon skärmdump jag såg det och då är det ju tyvärr inte sökbart.

Men här är ett inlägg där pappan berättar att sökhundar var på plats kort efter försvinnandet

Länk
Jag har för mig att jag tom har sett någon tidpunkt men jag ska leta vidare och se var jag hittade detta.
Lovar att återkomma om jag hittar det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in