2024-08-08, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Ja, eller att personalen faktiskt haft någon slags utbildning. I det här fallet hade verksamheten inte ens klarat av att skapa en genomförandeplan innan insatsen påbörjades, bara det är en stor varningsklocka i min värld.

Sedan finns det, som redan påpekats flera gånger, inget som pekar på att P/förvaltaren ställt sig tveksam till medicinering. Inte heller något som säger att han inte vill lindra A:s ångest. Det är en ren trådsanning utan faktisk data bakom.

Tvivlar på att ingen läkare har föreslagit den lösningen på tidigare boenden.
Är man en fara för sig själv och andra så sätter man givetvis in medicin.
Kommer nog bli svårt att rekrytera personal framöver.
Citera
2024-08-08, 20:02
Medlem
För 2 timmar sen postades i FB-gruppen:
"Till er som inte tror att det pågår en förundersökning mot familjen så kan jag här med bifoga en av anmälningarna, detta är inte HH anmälan där det finns video bevis på vanvården utan någon annan som har anmält P"

Polisanmälan
https://ibb.co/4tvrS3r
Citera
2024-08-08, 20:08
Medlem
flashmaners avatar
Igår postade jag ett inlägg efter att ha granskat lite dokument och fakta i ärendet, och fann då bland annat den "diskreptans" som fanns i Hundhjälpens agerande där de först gjort en anmälan till Länsstyrelsen med allvarliga anklagelser mot sin egen kund, Essies familj, för nästan en hel månad sedan, för att därefter framträda i massmedia och då låtsas som ingenting och säga att de hoppas att Essie kommer tillbaka till sin familj där de sa att Essie gjorde stor nytta. Detta trots att de senare meddelat att de aldrig skulle sälja en hund om den riskerade utsättas för våld, vilket de alltså en månad tidigare påstått att de visste att Essie utsattes för hos familjen. Ja det Hundhjälpen säger ena stunden står i direkt strid med det de säger i nästa stund.

Hundhjälpen har påstått att de i samband med att Essie såldes och utbildades inte fick någon som helst information eller indikation på att dottern kunde bli utåtagerande. Nu har jag också funnit bevis för att Hundhjälpen visst kände till problematiken med dottern redan då och att de visste att det fanns tillfällen då Essie behövde skyddas från sin brukare.

Det är ännu ett bevis på att Hundhjälpen ljuger och att pappan talar sanning. What goes around comes around...

Jag kommer att återkomma med detta bevis senare under kvällen.
Citera
2024-08-08, 20:10
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Den här tråden har ju svällt och handlar numera mest om andra saker än vad som egentligen har hänt Essie.

De allra flesta förstår nog att efter fyra veckor utan någon som helst bekräftelse eller godtagara observationer om att hunden stulits/kidnappats eller förts bort återstår misstanken om att familjen ligger bakom hundens försvinnande.. .

Men var är hon då?

I en gödselstack i Fjärdhundra eller någonstans under jord i Norra Sverige?

Det borde vara en av de viktigaste frågorna i denna tråd eftersom ingenting lär lösas av polisen om de inte får detaljerade uppgifter.

Den som vill gömma en kropp (människa eller djur) väljer sällan en okänd plats utan väljer ett område eller en plats man känner till för att undvika upotäckt och avslöjande.
Jag har sagt det innan..leta i Sorsele alt. Vilhelmina
Citera
2024-08-08, 20:12
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
För 2 timmar sen postades i FB-gruppen:
"Till er som inte tror att det pågår en förundersökning mot familjen så kan jag här med bifoga en av anmälningarna, detta är inte HH anmälan där det finns video bevis på vanvården utan någon annan som har anmält P"

Polisanmälan
https://ibb.co/4tvrS3r

Många tycker nog att detta låter utmärkt...men det leder inte någonstans eftersom hunden är försvunnen.

Ingen kropp - Inget mord/dråp.

Familjen lär ALDRIG någonsin avslöja någonting, så det som kan förändra allt är att någon kan ge avgörande information till polisen vad som hänt Essie och var hon befinner sig, död eller levande...
Citera
2024-08-08, 20:12
Medlem
Enligt Hundhjälpen informerades As föräldrar om att en anmälan till bl a Länsstyrelsen gjorts. P har tidigare däremot hävdat att han inte hade något aning om detta. Någon som vet mer? Det känns avgörande om P visste eller inte visste att de var anmälda till Länsstyrelsen, när Essie försvann.
Citera
2024-08-08, 20:13
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ja, eller att personalen faktiskt haft någon slags utbildning. I det här fallet hade verksamheten inte ens klarat av att skapa en genomförandeplan innan insatsen påbörjades, bara det är en stor varningsklocka i min värld.

Sedan finns det, som redan påpekats flera gånger, inget som pekar på att P/förvaltaren ställt sig tveksam till medicinering. Inte heller något som säger att han inte vill lindra A:s ångest. Det är en ren trådsanning utan faktisk data bakom.
Var kommer den infon ifrån. Om att de inte klarat att skapa en genomförandeplan?
Citera
2024-08-08, 20:13
Medlem
Citat:
Jag lyckades hitta den senare, i gruppen "Essie - vad vet vi?". Så nu har jag den. Och det är rätt att den påstås ha prioriterats som ett oanmält besök.

Vad menar du med det jag fetmarkerat?

Bra du hittade för jag hade bara min dump
Citera
2024-08-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ja, men det betyder ju ändå inte att man inte tillkallar djurägaren vid tillsynen, eller hur? Och sedan vet jag inte heller riktigt hur vi kan veta att besöket som inte blivit av skulle varit oanmält.
Det vet vi eftersom Veterinärenheten har svarat på mail att ärendet hade prioriterats som ett oanmält besök. Men hunden, som vi alla vet, hann försvinna innan.
Citera
2024-08-08, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Jag har sagt det innan..leta i Sorsele alt. Vilhelmina
Jag utgår från att försäkringsbolagets utredare tar in telefonlistor från P och C telefon Samt hämtar in GPS information från bilarna. Jag tror det är försäkringsbolagets utredare som knäcker denna härva. Vi får se jag kan ha fel. I normalfallet skall ersättning betalas ut inom30 dagar. Men försäkringsbolagen har så att dom kan ta den tid som krävs om dom vill utreda försäkringsfallet.
Citera
2024-08-08, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Var kommer den infon ifrån. Om att de inte klarat att skapa en genomförandeplan?

Det kom från dokumenten från Arbetsmiljöverket. Det som avsåg just boendet, alltså det andra dokumentet på listan.

Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Vad menar du med det jag fetmarkerat?

Bra du hittade för jag hade bara min dump

Att vi precis som det påpekades tidigare idag enbart har vad en enskild tjänsteperson, på en enhet som kan riskera att få kritik, uppger. Efter ett avslutat ärende, där det i avslutet inte alls nämns något om att hunden har försvunnit, utan enbart ett standardbrev.
Citera
2024-08-08, 20:23
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheeeze
Enligt Hundhjälpen informerades As föräldrar om att en anmälan till bl a Länsstyrelsen gjorts. P har tidigare däremot hävdat att han inte hade något aning om detta. Någon som vet mer? Det känns avgörande om P visste eller inte visste att de var anmälda till Länsstyrelsen, när Essie försvann.

Vi vet att hundhjälpen far med osanning om andra saker.
Vi vet också att Hundhjälpen sa till LS att de skulle informera familjen, samt att Hundhjälpen skulle återkoppla till LS när de informerat familjen. Någon sådan återkoppling till LS finns inte registrerad där.

Så återigen ser vi en röd tråd, Hundhjälpen är inte att lita på. Tämligen uppenbart att de inte informerade familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in