2024-08-08, 19:33
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag erkänner att jag letar efter den bilden. Jag vet att man skrev att man planerade besök, men jag hade gärna sett bilden själv. Jag bara inte hittar den just nu.
Mailkonversationen tror jag inte finns här. Där jag såg den var i Fb gruppen
Citera
2024-08-08, 19:35
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Nu hänger jag inte ut dig, så känn dig inte påhoppad.

Men åter, här ser ni faran med trådsanningar och spekulationer. Nu är det alltså en deltagare i tråden som faktiskt läst tråden, och på det sättet "fått för sig" att familjen motsätter sig en utredning. Något vi absolut inte vet något om i tråden. Inte heller vet vi något om att familjen skulle motsätta sig medicinsk behandling. Eller ja, tvärtom till och med, då vi genom arbetsmiljöverkets dokument fått reda på att det funnits en pågående läkarkontakt.
Läkarkontakt innebär väl inte per automatik medicinering?
Citera
2024-08-08, 19:37
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Så nu vill du göra gällande att du hela tiden har sagt emot mig för att du vill diskutera andra sätt att anskaffa en assistanshund än de sätt som HH erbjuder.

Det var du själv som skrev "pappan har hävdat är att han köpt en färdigutbildad assistanshund".

Vilket är precis vad han har gjort.

Du är fullständigt rabiat och det är helt omöjligt att diskutera med dig. Du anklagar andra för att inte läsa vad du skriver, men i själva verket är det tvärtom, du som inte läser, och därför gör bort dig fullständigt och totalt gång efter gång.

Nu får du väl ta en liten reality check....den som konstant gör bort sig är du själv.
Du anklagar till höger och vänster...alla är näthatare utom du själv.
Alla sprider lögner... förutom du självklart...
I stort sett idiotförklarar du alla som påpekar att det du klottrar inte stämmer..
Om du inte begriper det du läser i t e x Sagas inlägg är det ju bara att beklaga.
Den enda som är "normal" enligt dig är P.Ö m familj självklart..
Som du själv påpekat i tidigare inlägg handlar detta om Essie.. men den som hela tiden försöker få bort fokus från Essie är ju du själv.
Den ena långa romanen efter andra om pizzor osv.etc m.m...
Har du läst dina inlägg?? Du borde kanske det... kanske ta en lugnande kopp te...
Citera
2024-08-08, 19:42
Medlem
Citat:
Jag har inte sett det behovet av att göra om någon lag. Även andra kommuner har personer inom LSS som kan vara väldigt utåtagerande, men de klarar ändå av uppgiften utan skyddsstopp och mord.

Att de klarar uppgiften kanske beror på att de får adekvat vård och medicinering?
Här verkar det som pappan/förvaltaren går emot att dottern medicineras trots att han inte har en läkares kunskaper. Försöker förstå varför han inte vill lindra sin dotters ångest som hon uppenbarligen har. Låter fint med lågaffektivt bemötande, men tyvärr är det inte tillräckligt i många fall.
Citera
2024-08-08, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmerboy
Jag skulle inte gå in i det hemmet utan poliseskort, skulle du?

Med den informationen som framkommit nu, utan att tveka.
Jag har varit på farliga platser, men folk som faktiskt varit farliga, en person omgiven av två assistenter registreras inte ens på min radar som riskfyllt.
Citera
2024-08-08, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Att de klarar uppgiften kanske beror på att de får adekvat vård och medicinering?
Här verkar det som pappan/förvaltaren går emot att dottern medicineras trots att han inte har en läkares kunskaper. Försöker förstå varför han inte vill lindra sin dotters ångest som hon uppenbarligen har. Låter fint med lågaffektivt bemötande, men tyvärr är det inte tillräckligt i många fall.

Ja, eller att personalen faktiskt haft någon slags utbildning. I det här fallet hade verksamheten inte ens klarat av att skapa en genomförandeplan innan insatsen påbörjades, bara det är en stor varningsklocka i min värld.

Sedan finns det, som redan påpekats flera gånger, inget som pekar på att P/förvaltaren ställt sig tveksam till medicinering. Inte heller något som säger att han inte vill lindra A:s ångest. Det är en ren trådsanning utan faktisk data bakom.
Citera
2024-08-08, 19:53
Medlem
Citat:
Jag erkänner att jag letar efter den bilden. Jag vet att man skrev att man planerade besök, men jag hade gärna sett bilden själv. Jag bara inte hittar den just nu.

Tror inte den blivit indelad hit utan finns/fanns i någon av alla grupper.

CITERAR DEL AV MAIL:
- Hej,
Ärendet gällande hunden hade prioriterats som en oanmäld kontroll. Eftersom hunden försvann innan vi hann komma ut utfördes ingen kontroll på plats utan vi skickade ett brev till familjen och har pratat med dom.
Vid misstanke om misshandel på djur hänvisar vi alltid anmälaren till polisen och det har vi gjort i det här fallet-
Citera
2024-08-08, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Läkarkontakt innebär väl inte per automatik medicinering?

Nej, det är helt korrekt, vilka metoder en läkare väljer att använda sig av kan ju P/A påverka lika lite som vem som helst av oss andra, det håller jag med om.
Citera
2024-08-08, 19:55
Medlem
MrBubss avatar
Den här tråden har ju svällt och handlar numera mest om andra saker än vad som egentligen har hänt Essie.

De allra flesta förstår nog att efter fyra veckor utan någon som helst bekräftelse eller godtagara observationer om att hunden stulits/kidnappats eller förts bort återstår misstanken om att familjen ligger bakom hundens försvinnande.. .

Men var är hon då?

I en gödselstack i Fjärdhundra eller någonstans under jord i Norra Sverige?

Det borde vara en av de viktigaste frågorna i denna tråd eftersom ingenting lär lösas av polisen om de inte får detaljerade uppgifter.

Den som vill gömma en kropp (människa eller djur) väljer sällan en okänd plats utan väljer ett område eller en plats man känner till för att undvika upotäckt och avslöjande.
Senast redigerad av MrBubs 2024-08-08 kl. 19:58.
Citera
2024-08-08, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Tror inte den blivit indelad hit utan finns/fanns i någon av alla grupper.

CITERAR DEL AV MAIL:
- Hej,
Ärendet gällande hunden hade prioriterats som en oanmäld kontroll. Eftersom hunden försvann innan vi hann komma ut utfördes ingen kontroll på plats utan vi skickade ett brev till familjen och har pratat med dom.
Vid misstanke om misshandel på djur hänvisar vi alltid anmälaren till polisen och det har vi gjort i det här fallet-

Jag lyckades hitta den senare, i gruppen "Essie - vad vet vi?". Så nu har jag den. Och det är rätt att den påstås ha prioriterats som ett oanmält besök.
Citera
2024-08-08, 19:57
Medlem
Citat:
Med den informationen som framkommit nu, utan att tveka.
Jag har varit på farliga platser, men folk som faktiskt varit farliga, en person omgiven av två assistenter registreras inte ens på min radar som riskfyllt.

Du låter aningen naiv.
Det är troligt att A skulle bli våldsamt utåtagerande om LS kommer in i hennes rum för att undersöka Essies situation. Jag är helt övertygad om att polisen inte skulle stå och titta på när A ger sig på 20 åriga kvinnliga assistenter eller djurskyddshandläggare med hammare, kniv, sax, eltejp eller vad hon nu föredrar när hon får sina impulser att mörda.
Citera
2024-08-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Den här tråden har ju svällt och handlar numera mest om andra saker än vad som egentligen har hänt Essie.

De allra flesta förstår nog att efter fyra veckor utan någon som helst bekräftelse eller godtagara observationer om att hunden stulits/kidnappats eller förts bort återstår misstanken om att familjen ligger bakom hundens föesvinnande.. .

Men var är hon då?

I en gödselstack i Fjärdhundra eller någonstans under jord i Norra Sverige?

Det borde vara en av de viktigaste frågorna i denna tråd eftersom ingenting lär lösa av polisen om de inte får detaljerade uppgifter.

Den som vill gömma en kropp (människa eller djur) väljer sällan en okänd plats utan väljer ett område eller en plats man känner till för att undvika upotäckt och avslöjande.

Vill man göra sig av med en kropp skall man kasta det till grisarna, ganska bisarrt men då behöver du inte vara orolig längre. Sen är det ju inget lagbrott att döda hunden om det gjorts på ett korrekt sätt men däremot är det ju ett brott att ljuga om de för folk och för polisen,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in