2024-08-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Det är många som gör fel enligt dig...utom några få..fam Ö. Om det hade varit så många felaktigheter i Enköpings kommun så hade det nog varit massiva löpsedlar och uttalanden från både den ena och den södra. För att inte prata om uppdrag granskning.

Enköpings kommun har haft fler mord/mordförsök/skyddsstopp på grund av våldsamhet under 4 år, än vad den kommunen jag är skriven i har haft under 2 decennium.
Sedan 2013 har jag bott/varit skriven i tre kommuner, och varit verksam i dessa i olika grader när det kommer till LSS och kvalitet. Ändå har jag inte hört något om mordförsök eller skyddsstopp på grund av våldsamhet. Nu är dock Södertälje en ganska stor kommun, och jag höll mest på med mitt heltidsarbete, så det är en felkälla, men tycker ändå det säger något om vilken nivå Enköping ligger på.

Och ja, om det står mellan att lägga skulden på kommun/region/stat eller en familj, så kommer alltid kommun/region/stat vara närmast tillhands, för mig. Jag vet att andra har en annan uppfattning, men för mig kommer alltid offentlig verksamhet vara den som förväntas ta det största ansvaret.
Citera
2024-08-08, 18:07
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Hur vet du att det är en lögn?

Eller är det du som ljuger, igen. Du gör ju det i snart sagt vartenda inlägg!

nej det är du som ljuger i allt du skriver och dessutom låtsas du göra en god gärning mot PØ och familjen medan fakta är att du bara hjälper till att få fram att allt PØ har sagt är bullshit och skapar ännu mer uppmärksamhet åt PØ som typiskt för idioter som dig, du förstår inte någonting, detta händer i många trådar och det är lika roligt att se idioter som dig låtsas försvara det de ser som offret och skapar bara mer negativ publicitet för dem de än utger sig för att vara försvarare
Citera
2024-08-08, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
LS har inga register över om folk är våldsamma eller inte , men dom har blivit hotade och allt möjligt och det går aldrig att veta vad en djurägare kan ta sig till om dom anar att deras älskade djur skulle tas ifrån dom.
Det är ju inget personligt att dom har med sig polis utan bara en säkerhetsfråga.

LS kan föra register över det, vilket också KFM gör. Men visst, ofta använder man sig av polisens belastningsregister i det fallet. Men bland annat Tom Lutmark hamnade ju på en sådan lista, så där skulle alltid polisen närvara.

Klart att det är en säkerhetsfråga, men man använder sig fortfarande av faktorer för att fatta det beslutet, då man inte alltid har polis med sig. I just det här fallet saknas många av de faktorer som skulle få varningsklockorna att ringa, anser jag.
Citera
2024-08-08, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Alltså, din okunskap och din ovilja att förstå gör det helt hopplöst att försöka diskutera med dig. Jag vet inte hur många gånger jag har påpekat problemen med att du försöker tillgodogöra dig kunskaper på fem sekunder genom att googla, klippa och klistra och sen bara tvärvägra att lyssna på vad andra skriver.

Vi tar det väl ännu en gång då. Hundhjälpens hemsida, om assistanshundar.

Min fetning och understrykning.

JA, dom har köpt en färdigutbildad hund. Dom har INTE köpt en grundutbildad hund.
HH erbjuder inga andra alternativ! Antingen köper du en färdigutbildad hund eller så köper du en grundutbildad hund. Det framgår längst upp på hemsidan.
Dom har köpt en färdigutbildad hund. Dom har INTE köpt en hund som INTE är färdigutbildad. Tro faaan det!

Köper inte du färdiglagade pizzor när du köper hämtpizzor? Tror du alltså att dom har gjort den pizzan i förväg då, innan du ringer? Förstår du fortfarande inte liknelsen?

VARJE HUND MATCHAS och UTBILDAS SÄRSKILT OCH SPECIELLT till DEN PERSON den SEDAN skall flytta till.

De har INTE några hundar "som står". VARJE HUND är NOGA UTVALD till "SIN" person.

Jag har inte längre någon som helst förhoppning om att du skall förstå nu heller, men mer än så här kan jag nog inte göra.

Pappa har gett en helt korrekt förklaring och det han säger om tiden kan också vara helt korrekt!

Men suck du läste uppenbarligen inte det jag skrev.

Pappan har beställt en färdigutbildad asistanshund av HH och de har skött hela processen plus tränat Essie och A ihop men det är en tjänst Hh erbjuder. Deras sätt att sälja asistanshundar till familjer

Det du inte fattar är att det finns fler sätt att köpa en asistanshund på som är färdigutbildad hund

Vad menar du skillnaden mellan grundutbildad och färdigutbildad hund?

Jag säger inte emot dig att de ingått avtal med HH för köp av hund som levereras som färdigutbildad skräddarsydd efter A behov för det vet jag för många inlägg bakåt har jag beskrivit vad SBK berättat om att man utbildar skräddarsytt efter förarens behov därmed anpassad efter föraren

Det jag skriver är att det finns även utbildade assiranshunsar som enbart behöver tränas med sin förare på specialmomenten dvs de som föraren behöver hjälp med som sedan certifieras och dessa hundar finns att köpa. När dessa hundar sedan köps så tränar man hunden och hundföraren på behoven som skall uppfyllas för att sedan bli ett certifierat assitanshundsekipage

Samt du kan köpa /ha en egen hund och utbilda själv med hjälp av instruktör

Det HH erbjuder är en tjänst med avtal som familjen skrivit på för HH att hitta en lämplig hund, utbilda hunden samt utbilda de som ekipage och levererar då ett certifierat assitanshundsekipage så som beställningen varit på en färdigutbildat ekipage.

Det jag säger är att det finns FLERA sätt inte bara det HH erbjuder. Tror du HH är ensamma på marknaden?

Vad jag än skriver läser du inte vad jag skriver utan tolkar det väldigt konstigt.
Citera
2024-08-08, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Enköpings kommun har haft fler mord/mordförsök/skyddsstopp på grund av våldsamhet under 4 år, än vad den kommunen jag är skriven i har haft under 2 decennium.
Sedan 2013 har jag bott/varit skriven i tre kommuner, och varit verksam i dessa i olika grader när det kommer till LSS och kvalitet. Ändå har jag inte hört något om mordförsök eller skyddsstopp på grund av våldsamhet. Nu är dock Södertälje en ganska stor kommun, och jag höll mest på med mitt heltidsarbete, så det är en felkälla, men tycker ändå det säger något om vilken nivå Enköping ligger på.

Och ja, om det står mellan att lägga skulden på kommun/region/stat eller en familj, så kommer alltid kommun/region/stat vara närmast tillhands, för mig. Jag vet att andra har en annan uppfattning, men för mig kommer alltid offentlig verksamhet vara den som förväntas ta det största ansvaret.

Ja, alla ekonomiska resurser ska ju enligt PÖ bara läggas på hans dotter. Helt galet!
Kommunen har inte en bottenlös kassakista utan ska räcka till mkt mer än att bara tillgodose en högljudd familj.

Vad händer med alla andra behövande som inte kan skrika lika högt?
Citera
2024-08-08, 18:14
Medlem
Citat:
LS kan föra register över det, vilket också KFM gör. Men visst, ofta använder man sig av polisens belastningsregister i det fallet. Men bland annat Tom Lutmark hamnade ju på en sådan lista, så där skulle alltid polisen närvara.

Klart att det är en säkerhetsfråga, men man använder sig fortfarande av faktorer för att fatta det beslutet, då man inte alltid har polis med sig. I just det här fallet saknas många av de faktorer som skulle få varningsklockorna att ringa, anser jag.

Länsstyrelsen varken har eller får föra ett sådant register. O nä, länsstyrelsen kollar inte med polisens belastningsregister eftersom de inte har tillgång till det.

Kan nog säga att PÖ är ökänd så jo, där hade nog poliser begärts in. Dessutom en våldsam dotter på köpet.
Citera
2024-08-08, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Kamerorna bevisar ingenting, det har vi redan kommit fram till. Att redan efter ca 2 h efter den påstådda tidpunkten när Essie försvann dra slutsatsen att hon var stulen är väldigt förvånande o udda. O att pappan istället för att leta ihjäl sig efter en sådan dyrbar hund sätter sig vid datorn o skapar en grupp utan att ens veta om hunden är stulen är även det förvånande. Sicken nörd!
Vi har sedan dess sett hur lögnerna ändras hela tiden för att passa in i historien. Ingen normal funtad människa beter sig som PÖ!

Så nä, det är väl genomtänkta slutsatser jag drar.

Kamerornas bevisvärde är inget vi kan uttala oss om, då vi inte sett alla de 25 minutrar som familjen påstår sig ha lämnat in. Så nej, det är fortfarande inte väl genomtänkta slutsatser. Familjen har också hänvisat till att man lejde hundar och drönare. Nu är det såklart att ni kan hävda att det inte hände, men tror ni verkligen att P skulle vara så jävla korkad att sprida den informationen och sedan skapa ett försäkringsärende?? Att då inte kunna bevisa de insatserna på något sätt är ju att direkt omöjliggöra någon som helst ersättning från försäkringen. Vilka sökinsatser som har gjorts efter hunden vet vi att man måste ange, alldeles oavsett vilken avdelning på försäkringsbolaget som senare tar över eller inte.

I facebookgrupperna har det också påståtts att man sett hundar söka, och man har också sett människor delta i sökinsatser. Klart att det skulle kunna vara lögn, och att den informationen till och med har en lägre trovärdighet än hund/drönare, men det går inte att bortse från ändå.
Citera
2024-08-08, 18:17
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Det är ju absolut ingen som förnekat att polishandräckning existerar vid djurskyddsärenden. För det gör det helt klart, det skulle vara korkat. Men bara för att man tar med sig poliser i vissa ärenden, så gör man det inte i alla ärenden, och det är långt ifrån sannolikt att polisen skulle följa med till den här familjen.
Att A kan få våldsamma utbrott är en sak, som kanske man varit medveten om hos både polisen och LS, men man är medveten om att hon har personal för att hjälpa till i den situationen, och polisen kommer varken kunna göra till eller från då.
Och vad jag vet så har varken P eller C några tidigare våldsamheter i sin dokumentation. Inte heller ger någon av de uttryck för att ha svårt att samarbeta med myndigheter, så att tvinga till sig tillträde verkar inte heller så troligt.
Hur vet vi ens att P och C skulle vara där vid ett oanmälda besök. De bor ju inte där, och C jobbar ju inte dygnet runt
Citera
2024-08-08, 18:18
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23

Pappan har beställt en färdigutbildad asistanshund av HH och de har skött hela processen plus tränat Essie och A ihop men det är en tjänst Hh erbjuder. Deras sätt att sälja asistanshundar till familjer

Det du inte fattar är att det finns fler sätt att köpa en asistanshund på som är färdigutbildad hund

Jag säger inte emot dig att de ingått avtal med HH för köp av hund som levereras som färdigutbildad skräddarsydd efter A behov för det vet jag för många inlägg bakåt har jag beskrivit vad SBK berättat om att man utbildar skräddarsytt efter förarens behov därmed anpassad efter föraren

Det jag skriver är att det finns även utbildade assiranshunsar som enbart behöver tränas med sin förare på specialmomenten dvs de som föraren behöver hjälp med som sedan certifieras och dessa hundar finns att köpa. När dessa hundar sedan köps så tränar man hunden och hundföraren på behoven som skall uppfyllas för att sedan bli ett certifierat assitanshundsekipage

Det HH erbjuder är en tjänst med avtal som familjen skrivit på för HH att hitta en lämplig hund, utbilda hunden samt utbilda de som ekipage och levererar då ett certifierat assitanshundsekipage så som beställningen varit på en färdigutbildat ekipage.

Det jag säger är att det finns FLERA sätt inte bara det HH erbjuder. Tror du HH är ensamma på marknaden?

Vad jag än skriver läser du inte vad jag skriver utan tolkar det väldigt konstigt.

Så nu vill du göra gällande att du hela tiden har sagt emot mig för att du vill diskutera andra sätt att anskaffa en assistanshund än de sätt som HH erbjuder.

Det var du själv som skrev "pappan har hävdat är att han köpt en färdigutbildad assistanshund".

Vilket är precis vad han har gjort.

Du är fullständigt rabiat och det är helt omöjligt att diskutera med dig. Du anklagar andra för att inte läsa vad du skriver, men i själva verket är det tvärtom, du som inte läser, och därför gör bort dig fullständigt och totalt gång efter gång.
Citera
2024-08-08, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Länsstyrelsen varken har eller får föra ett sådant register. O nä, länsstyrelsen kollar inte med polisens belastningsregister eftersom de inte har tillgång till det.

Kan nog säga att PÖ är ökänd så jo, där hade nog poliser begärts in. Dessutom en våldsam dotter på köpet.

P lär knappast vara så pass ökänd att LS i Uppsala vet vem han är, med tanke på att han bor i Enköping. Så nej, det är inte troligt.
Citera
2024-08-08, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23

Jag har inte läst på HH hemsida särkilt mkt för jag skriver om assistanshundar inte just deras koncept!

Det finns alla möjliga sätt att skaffa sig en assitanshund. Antingen via anlita aktörer som HH att både köpa rätt hund, få den utbildad, träna hunden med föraren och levereras med garanti på certifiering som slutresultat i avtalet

Man kan utbilda helt själv med hjälp av en sbk instruktör och lägga grunden själv

Man kan köpa en grundutbildad hund som man väljer själv vilken man vill ha och passat med som är utbildad i alla grundmoment som vanlig lydnad vissa specialkommandon , dem vanligaste kommandon inom den inriktningen som psykisk hälsa hund och för att sen bara behöva tränas in efter förarens behov och sedan certifieras som ekipage där man helt enkelt inte behöver lägga ner mer process än så.

Jag säger alltså inte emot dig eller Hh hemsida. Jag skriver om alla alternativ som finns, men du ska väl bara ha rätt och det är väl därför du väljer att misstolka istället för att läsa det jag skriver
Citera
2024-08-08, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ja, vården.... Det vet vi alla. Det är rent förjävligt hur det blivit. De måste prioritera, sortera, det är realiteten och då kanske man hellre lägger resurser på BUP och unga med As diagnos. (Vad nu den är, pappan ändrar ju den efter behov)

Vad är din uppfattning om vad som vore bäst?

Att hon inte ska bli vidare utredd pga att klassificering är gjord en gång för alla, som jag fick en roman skriven om, det fattar jag inte. Har du koll? Man måste ju kunna göra mer. Hon ska få kosta.

Det här med nekad utredning förstår jag inte alls.

Någon skrev, om det var P själv eller någon av romanförfattarna i tråden minns jag inte, att HVB-hem bla kan användas för att utreda om patienten utsatts för misshandel av föräldrarna. Det där fastnade hos mig. Oavsett anledning så verkar man iaf inte vilja att A utreds för att få adekvat hjälp, och det är i mina ögon ganska märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in