Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Alltså, din okunskap och din ovilja att förstå gör det helt hopplöst att försöka diskutera med dig. Jag vet inte hur många gånger jag har påpekat problemen med att du försöker tillgodogöra dig kunskaper på fem sekunder genom att googla, klippa och klistra och sen bara tvärvägra att lyssna på vad andra skriver.
Vi tar det väl ännu en gång då. Hundhjälpens hemsida, om assistanshundar.
Min fetning och understrykning.
JA, dom har köpt en färdigutbildad hund. Dom har INTE köpt en grundutbildad hund.
HH erbjuder inga andra alternativ! Antingen köper du en färdigutbildad hund eller så köper du en grundutbildad hund. Det framgår längst upp på hemsidan.
Dom har köpt en färdigutbildad hund. Dom har INTE köpt en hund som INTE är färdigutbildad. Tro faaan det!
Köper inte du färdiglagade pizzor när du köper hämtpizzor? Tror du alltså att dom har gjort den pizzan i förväg då, innan du ringer? Förstår du fortfarande inte liknelsen?
VARJE HUND MATCHAS och UTBILDAS SÄRSKILT OCH SPECIELLT till DEN PERSON den SEDAN skall flytta till.
De har INTE några hundar "som står". VARJE HUND är NOGA UTVALD till "SIN" person.
Jag har inte längre någon som helst förhoppning om att du skall förstå nu heller, men mer än så här kan jag nog inte göra.
Pappa har gett en helt korrekt förklaring och det han säger om tiden kan också vara helt korrekt!
Men suck du läste uppenbarligen inte det jag skrev.
Pappan har beställt en färdigutbildad asistanshund av HH och de har skött hela processen plus tränat Essie och A ihop men det är en tjänst Hh erbjuder. Deras sätt att sälja asistanshundar till familjer
Det du inte fattar är att det finns fler sätt att köpa en asistanshund på som är färdigutbildad hund
Vad menar du skillnaden mellan grundutbildad och färdigutbildad hund?
Jag säger inte emot dig att de ingått avtal med HH för köp av hund som levereras som färdigutbildad skräddarsydd efter A behov för det vet jag för många inlägg bakåt har jag beskrivit vad SBK berättat om att man utbildar skräddarsytt efter förarens behov därmed anpassad efter föraren
Det jag skriver är att det finns även utbildade assiranshunsar som enbart behöver tränas med sin förare på specialmomenten dvs de som föraren behöver hjälp med som sedan certifieras och dessa hundar finns att köpa. När dessa hundar sedan köps så tränar man hunden och hundföraren på behoven som skall uppfyllas för att sedan bli ett certifierat assitanshundsekipage
Samt du kan köpa /ha en egen hund och utbilda själv med hjälp av instruktör
Det HH erbjuder är en tjänst med avtal som familjen skrivit på för HH att hitta en lämplig hund, utbilda hunden samt utbilda de som ekipage och levererar då ett certifierat assitanshundsekipage så som beställningen varit på en färdigutbildat ekipage.
Det jag säger är att det finns FLERA sätt inte bara det HH erbjuder. Tror du HH är ensamma på marknaden?
Vad jag än skriver läser du inte vad jag skriver utan tolkar det väldigt konstigt.