2024-08-03, 23:45
Medlem
bullbulles avatar
Det blir Cirkus för mig också men handlar albumet om nån gammal kolonial engelsman efter första världskriget eller nåt? Lite besviken att en av våra största svenska musiker skriver om nåt så fruktansvärt söndertjatat som England, och första världskriget. Vi drunknar redan i sånt. Inte lika utnött som andra världskriget, men mycket nära.

Skriv gärna om Sverige eller norden tack.
Citera
2024-08-04, 16:46
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Nästa skiva med Opeth lär bli ett progressivt death metal-verk.

Jag måste säga Grattis till att pricka rätt där. Blev väldigt förvånad över att bandet vänder tillbaka.
Det kommer att överraska en hel del fans.
Citera
2024-08-04, 16:48
Avstängd
Måste säga att Opeth verkligen är skittrista, säkert skickliga musiker men saknar kreativitet och mod. Som att lyssna på Tool...
Citera
2024-08-04, 16:58
Medlem
Rebali179s avatar
Opeth spelade på Wacken 2024 å vi har fått live videon “In My Time Of Need”
https://www.youtube.com/watch?v=SyfVnhMo6Jw
Mikals intro är klockrent.

Setlistan på Wacken var denna
Citera
2024-08-04, 17:03
Medlem
Rebali179s avatar
Efter ett par omlyssningar av nya låten §1 så fick jag en tanke på att denna kommer att med tiden bli en Blackwater Park 2 ?? Så många kommer nog att hylla The Last Will And Testament
Citera
2024-08-04, 17:39
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Opeth spelade på Wacken 2024 å vi har fått live videon “In My Time Of Need”
https://www.youtube.com/watch?v=SyfVnhMo6Jw
Mikals intro är klockrent.

Setlistan på Wacken var denna

Jävligt stark setlist på en så kort koncert.
Citera
2024-08-04, 18:13
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jävligt stark setlist på en så kort koncert.

Det måste ha gått snabbt ändå men de måste ha spelat runt lite över en timme.
Citera
2024-08-08, 15:15
Blir Cirkus för mig också i Februari, biljettsläpp imorgon va? Någon som vet vad biljetter kommer kosta ungefär?
Citera
2024-08-08, 15:25
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Måste säga att Opeth verkligen är skittrista, säkert skickliga musiker men saknar kreativitet och mod. Som att lyssna på Tool...
Jag respekterar din åsikt även om jag inte förstår hur man kan tycka att sådan kreativ och komplex musik är tråkig, av ren nyfikenhet vilka är dina favoritband?
Citera
2024-08-08, 15:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av keny69
Jag respekterar din åsikt även om jag inte förstår hur man kan tycka att sådan kreativ och komplex musik är tråkig, av ren nyfikenhet vilka är dina favoritband?

"jag inte förstår hur man kan tycka att sådan kreativ och komplex musik är tråkig"

Vad du menade att skriva är

"Jag förstår inte hur man kan tycka som jag, att Opeth ÄR kreativt och komplext.

Nåväl, jag har inga favoritband, jag har ingen artist jag slaviskt följer.

Men om du undrar vad som spelas just nu, så är det "Jazz på Svensk - Jan Johansson" mest för att det är svenska. Överlag lyssnar jag just nu på slö jazz, klassiskt, metal, norse ambient, och diverse hög tempo låtar då det passar ett spel som jag "tävlar" i, dvs får igång hjärnan och hjärtat.

Men som sagt, inga direkt låtar, genres eller band.
Citera
2024-08-08, 20:32
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
"jag inte förstår hur man kan tycka att sådan kreativ och komplex musik är tråkig" Vad du menade att skriva är

"Jag förstår inte hur man kan tycka som jag, att Opeth ÄR kreativt och komplext.

Nåväl, jag har inga favoritband, jag har ingen artist jag slaviskt följer.

Men om du undrar vad som spelas just nu, så är det "Jazz på Svensk - Jan Johansson" mest för att det är svenska. Överlag lyssnar jag just nu på slö jazz, klassiskt, metal, norse ambient, och diverse hög tempo låtar då det passar ett spel som jag "tävlar" i, dvs får igång hjärnan och hjärtat. Men som sagt, inga direkt låtar, genres eller band.

Då borde du väl kunna ta till dig Opeths prog skivor?
2011 – Heritage
2014 – Pale Communion
2016 – Sorceress
2019 – In Cauda Venenum
Citera
2024-08-08, 20:33
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullbulle
Det blir Cirkus för mig också men handlar albumet om nån gammal kolonial engelsman efter första världskriget eller nåt? Lite besviken att en av våra största svenska musiker skriver om nåt så fruktansvärt söndertjatat som England, och första världskriget. Vi drunknar redan i sånt. Inte lika utnött som andra världskriget, men mycket nära.

Skriv gärna om Sverige eller norden tack.

Undrar vad Opeth skulle kunna ta upp då?
Men det hade varit intressant med en sådan skiva

Tror dock inte att de gör som Sabaton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in