2024-08-08, 14:53
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Man har brutit igenom 2 försvarslinjer! Det här kan bli riktigt roligt!
Man förstår varför Putin såg helt panikslagen ut vid mötet med militärledningen...

Gjorde han?? Länk så man kan se =)?
Citera
2024-08-08, 14:53
Medlem
Kaptagons avatar
Ser ut som att en del ryssar blivit omringade runt Sudhza. Undra hur många ryssae det kan vara?

Citat:
❗Orcs report the russian 17th battalion of the 488th regiment and the 31st battalion of the 102nd brigade are surrounded by ЗСУ in Sudhza.

https://x.com/Azovsouth/status/1821523835084066935?t=PrJMfRMXZzvYsGDFRhnPdw&s=19
Citera
2024-08-08, 14:55
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Ser ut som att en del ryssar blivit omringade runt Sudhza. Undra hur många ryssae det kan vara?

https://x.com/Azovsouth/status/1821523835084066935?t=PrJMfRMXZzvYsGDFRhnPdw&s=19

Vad betyder 3CY?
Citera
2024-08-08, 14:56
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roggaren89
Hur har ni tänkt er att ukraina ska hålla området när förstärkningarna blivit sönderbombade och 660 av ursprspungliga 1000 är neutraliserade, har ni inte sett alla video som visar det totala fiaskot?

Kan du länka till dom? På twitter eller telegram. Helst inte virushärden bitchute eller vad den heter
Citera
2024-08-08, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Nej och inte heller skrev jag att man gjorde det.

På vilket sätt påverkas din vardag av det här kriget menar du?
Du påstår att Sverige skulle bli indraget om Ukraina förlorar men det är bara något som är draget ur röven. Finns inget som antyder på att vi skulle hamna i krig om Ukraina förlorar.

Är du så verklighetsfrånvänd att du inte vet vilka krig USA/NATO har startat så ids jag inte ens diskutera med dig.
Din kommentar är på dagisnivå.

Vänta ett litet tag så byts regeringen i Ukraina ut mot en pro-rysk sådan. Då kommer Ukraina vara allierade med Ryssland. Alla avtal som sluts hädanefter är ju då frivilliga försvarsavtal, eller ?

Det påverkar inte min vardag alls. Även om ni rysstroll försöker få oss att tro det. Men om Ryssen vinner kriget så kommer det påverka oss i allra högsta grad.
Jasså? Varför hotar de oss med utplåning var och vranannan vecka då? Och varför för de desinformationskampanjer i hela västvärlden samt har trupper i Moldavien och Georgien?
Varför gick de in i Ukraina om man nu skulle kunna lita på vad en ryss säger? Nej du.

Jag frågade dig vilka kreig USA och NATO har startat och du har än så länge inte nämnt något. Hur kommer det sig? Det är svårt att veta vilka krig de startat när de inte startat några.
Din kommentar är på en vatniks nivå. Släng ur er mantran som ni fått höra fast utan att förstå vad som menas eller kunna argumentera för det.

Det var det folket inte ville minns du det? Ryssarna frösökte det även 2022 men misslyckades totalt. Ryssar kommer inte ah något som helst inflytande i Ukraina efter det här kriget.
Citera
2024-08-08, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Nej han är inte inom regeringen om han är "rådgivare".
Han är uppenbarligen någon som regeringen valt att skicka till pressen men han verkar inte ha nån officiell titel.

Fast om de skcikat ut honom till pressen så är det ju deras ord som han framför eller hur?
Citera
2024-08-08, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roggaren89
Hur har ni tänkt er att ukraina ska hålla området när förstärkningarna blivit sönderbombade och 660 av ursprspungliga 1000 är neutraliserade, har ni inte sett alla video som visar det totala fiaskot?

jag har mest sprungit på återanvända videos från "donbass" när jag letat efter "ryska framgångar", de stora "officela" ryss-trollkontona verkar hålla sina troll isiolerade från varandra och byter ut textskrivarna löpande.

-dag 1 i kursk, ryssarnara har slagit tillbaks ukrainas pr kupp vid gränsen.
-dag 2 i kursk, ryssarna har lurat in ukrainarna "djupare" på ryskt territorium men bara till betydelselösa byar, för att förinta deras reserver som är avgörande för att inte hela donbass fronten ska kollapsa....
-dag 3 i kursk "learn ukrainen hymn and prepair for referandum"
https://x.com/intermarium24/status/1821322068971094393
Citera
2024-08-08, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Lustigt också att TASS inte heller verkar ha koll på sina egna propagandasiffror.

Från en artikel från kl 11.47 idag:

https://tass.com/politics/1826591

En tidigare artikel från 06:59 idag:

https://tass.com/politics/1826483

Verkar som att ett barn mystiskt sett inte var skadat ändå.

Äsch de får väl löpande information som de flesta och då kan siffror ändras när man får veta mer.
Citera
2024-08-08, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Gör någon inbrott i ditt hus har du rätt att försvara dig… men du har inte rätt att åka hem det tjuvens hem och ge dig på honom.

Fattar du nu?

Krig följer andra regler än lagar vid våldtäkter och husinbrott. Förövrigt har ju ni vatniks sagt att Ryssens invasion av Ukraina var självförsvar för att Ukraina rörde sig emot väst och NATO. Så du håller med om att Ryssarna har fel nu?
Senast redigerad av Kratatch 2024-08-08 kl. 15:02.
Citera
2024-08-08, 14:59
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Vad betyder 3CY?
Googla på det så förstår du.

https://www.google.com/search?q=%D0%97%D0%A1%D0%A3&rlz=1C1GCEA_enSE906SE9 06&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Citera
2024-08-08, 15:00
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Äsch de får väl löpande information som de flesta och då kan siffror ändras när man får veta mer.
Jag tror snarare det handlar om överdrivna siffror. Att civila skadas utesluter jag inte men både sidor förstärker när barn utsätts för fara.
Citera
2024-08-08, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Folk blir skjutna hela tiden utan att du blir upprörd.
Ta bara en sådan enkel sak som alla gamlingar på ålderdomshemmen runt om i Sverige som förvägrades akut sjukvård under covid. Såg inte att du blev upprörd då.
Eller när USA invaderade ett oskyldigt land (Irak) och mördade hundratusentals invånare där samt stal deras olja som betalning för kriget.
Eller varför inte de tusentals flickor o pojkar som blir kidnappade och våldtagna varje år runt om i Europa.
Listan kan göras lång när du inte brydde dig ett dugg.
Varför just detta krig?

Det enda jag är orolig för är att Sverige skall bli indraget. Jag har ingen lust att riskera mitt liv för den här skitkonflikten som inte ens berör mig.
Hade man vetat vad man gjorde så hade det aldrig blivit någon väpnad konflikt.

Europa och USA är sjukt krigssugna. Märker du inte detta?
Har USA inte startat en konflikt på mycket länge?
Hur många nya baser har USA byggt i Sydamerika? Är det 50 st i år?
Försvarssamarbetet med Australien där man skall tuppa sig på Kinas områden, det är inte att starta en konflikt?
NATO expanderar ytterligare, det är heller inte en källa för konflikt antar jag?
Ja, det beror ju på hur man ser på uttrycket "mycket länge"
Det har ju inte hänt så mycket efter frukost.

Du har, som vanligt, "missförstått" det mesta här i världen.

Försvarsalliansen NATO "expanderar" inte. Suveräna stater kan dock ansöka om att bli medlemmar i försvarsalliansen NATO, och det är säkerligen länderna som låg bakom järnridån under ondskans imperiums glansdagar glada att dom gjort för att förhindra att den psykotiske dvärgen i kreml instigerar "speciella militäroperationer" mot dem också.

Varför tror du Ukraina vill bli medlem i försvarsalliansen NATO? Om landet varit medlem hade den psykotiske dvärgen i kreml knappast invadera, ockupera, annektera och föra anfallskrig mot det. Varför tror du att Sverige och Finland blivit medlemmar i försvarsalliansen NATO? Vad tror du var anledningen till att Tjeckien, Ungern, Polen, Bulgarien, Estland, Lettland, Litauen, Rumänien, Slovakien och Slovenien gick med i försvarsalliansen NATO? Kan det ha något att göra med att dom INTE vill bli invaderade, och ockuperade, av ryssland (igen)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in