2024-08-08, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Det var väl R som hade en kniv fetisch.
exakt, hon brukade tydligen gå runt med kniv.
Citera
2024-08-08, 14:15
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollan
Kanske att gruppen av psykopatiska haters, vem som nu ingick där, inte hade planer på annat än att ”straffa” henne och därför filmades det. Men att den som satte kniven (enligt TT så var ”horungen” som gjorde det M) helt enkelt inte brydde sig om utfallet och kanske t.o.m. njöt av makten i stunden. Personer som inte har något att förlora är farligast. Men precis som du och andra säger, oavsett vad så slutar det ju i ett mord.

Beror på vilken TT du syftar på

Enligt "gatugrabben_nya" på TT (som jag själv tidigare trodde enbart var ett click bait) så skriver M (allegedly) med någon annan och nämner R som horbarnet som började att såga i E's hals.
Citera
2024-08-08, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex

Enligt "gatugrabben_nya" på TT (som jag själv tidigare trodde enbart var ett click bait) så skriver M (allegedly) med någon annan och nämner R som horbarnet som började att såga i E's hals.
kolla på detta.
På första bilden hade han skrivit "hon melak var med skulle hoppa därifrån" så var det en kommentar på en tiktok video där dom filmade typ en bro i det området allt hände.
https://gofile.io/d/LhIAAo
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aspect1738
kolla på detta.
På första bilden hade han skrivit "hon melak var med skulle hoppa därifrån" så var det en kommentar på en tiktok video där dom filmade typ en bro i det området allt hände.
tydligen är instagram bilden denna killens bild och inte g akon 06.
Citera
Medlem
Citat:
på tiktok screenshoten är det M som skriver "horungen börja såga av halsen" alltså R som gjorde det om man utgår från dedär.

Nu är vi där igen.
Men som dom flesta påstår så är det ju M som sitter och viftar med kniven och hotar att hugga och klippa tungan mm.
Tänk om hon skyller på R, hennes kollega i brott, för att hon inte har ålder för straff.
Dom kanske hade varsin kniv.
Iom att R alltid gick med kniv på sig, då hade dom inte behövt snatta nån.
Själv kallar hon R för horunge så nu har M skitit i det blå skåpet.
Citera
2024-08-08, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Kan det bli dråp då man har skadat henne så man beslutar sig för att göra färdigt jobbet.

Då tar man medvetet livet av henne och det är mord i min värld.

Det beror på hur det hela gått till och hur det bedöms. Det besvärande här för de anklagade är som sagt att de åtminstone planerat bortrövande och tortyr, så visst lutar det åt mord ?

"För att någonting ska räknas som mord eller dråp ska man antingen genomföra mordet med avsikt att mörda eller vara medveten om att händelsen kan resultera i att personen dör. Man kan ha ett annat syfte än just att ta någons liv, men ändå vara medveten om att det kan leda till att personen avlider, då är det ett dråp – eller kanske rentav mord, beroende på situationen och omständigheterna."
Citera
2024-08-08, 14:23
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atinySetare
Det är inte så enkelt som du tror att "kontakta polisen med allt du vet", det följer ofta mycket konsekvenser för en golare, där i många fall drabbas även golarens familj. Så jag förstår denna tystnadskultur på många sätt

Håller med om att man får huvudvärk av sättet personen skriver på, men antar att vi får ta hänsyn till att det trots allt är en tonåring som skriver.

Jo absolut.

Men tror du att den g akon 06 som aspect skrev till - och aldrig haft kontakt innan - enbart delgett den informationen till aspect...?

Om g akon kan dela allt sådant/berätta till en random person som kontaktade honom på TT/IG (whatever) så har han 100% sagt det till alla kreti och pleti som kontaktat honom - vilket säkert är massvis med folk.

Så om min spekulation kan ha en sanning.. då borde det väl inte vara "svårt" att kontakta polisen anonymt.

Eller? Jag vet inte.

Känns långsökt att g akon skulle veta, att det t.ex var aspect som ringt in till polisen, med information som han troligen delat med ett hundratals andra random personer.
Citera
2024-08-08, 14:24
Medlem
GammalTantSkanes avatar
Citat:
kolla på detta.

Länk till den videon?

Det går en hög gångbro över järnvägsspåret nära där E hittades mördad.
Senast redigerad av GammalTantSkane 2024-08-08 kl. 14:27.
Citera
2024-08-08, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mollan
Iallafall…så varför tror du de har kniven med sig? En kniv de dessutom har köpt för tillfället ifråga. Tycker att kniven är central här.
Tror du knivar bara används i syfte att mörda? Man använder kniv även för att skrämma, råna och hota. Har du levt under en sten eller?
Citera
2024-08-08, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalTantSkane
Länk till den videon?

Det går en hög bro över järnvägsspåret nära där E hittades mördad.
här bossen
https://gofile.io/d/zh7RLK
Citera
2024-08-08, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex

Citat:
på tiktok screenshoten är det M som skriver "horungen börja såga av halsen" alltså R som gjorde det om man utgår från dedär.

Ja, jag menar den. Jag läste den snabbt och det är ju inte samma foto på M’s TikTok och den här chatten så tänkte att det var en tredje person från SIS eller mördarchatten. Hon säger att hon känner båda dvs som jag uppfattade det Emilia och mördaren. Och det är väl M som sägs hålla i kniven medans R håller ner henne?
Citera
2024-08-08, 14:30
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
kolla på detta.

Du, jag tror att du med detta kan ha gett ett eventuellt svar på den 9'nde person på listan var.. med initialerna R.R..

På Abdis TT konto så kallar han sig roddyricch488.

Kanske långsökt.. kanske inte.
Iom att han är M's ex som han skrev i chatten som du länkade med bilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in