2024-08-08, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Nödlösning? En "nödlösning" som kostade 300 000 kr och som tog 3 år att förverkliga?

En nödlösning? Säkert!

Du är bara så patetisk med dina sådana här försök att smutskasta familjen när de tar över och gör det jobb för sin dotter som stat och kommun har ansvar för och borde göra.
Jag tror inte att pappa P gör något som är impulsivt. Han vet att det tar tid.
Därför förvånar det mig inte att han väntade 3år på en hund som skulle vara skräddarsydd och klara att leva upp till hans förväntningar. Perfektion ut i fingerspetsarna.
Jag tror att det brast när hunden inte var som P önskade.
Det smakade inte som det kostade.
Därför var det bråttom för P att få folk att känna sympati med den svårt sjuka "flickan" och starta en swishinsamling. P tänker inte lägga en krona ur egen ficka. Hans pengar är hans.
Jag tror att han tänker lite i dom banorna. Vad tror du?
Citera
2024-08-08, 13:14
Medlem
Citat:
Länsstyrelsen gör en förkrossande majoritet av sina kontroller utan eskort av polisen, så det är ett rent påhitt helt utan grund, att skriva så.

Länsstyrelsen var klara och tydliga i sitt informationsbrev till pappan, att ärendet stängts. De har också förklarat att ett hembesök som regel inte avslöjar den typen av problem som anmälts här och att ett informationsbrev är den gängse metoden.
Först efter att allt flugit i luften och LS har ifrågasatts, har de plötsligt ändrat sig och påstått att de hade tänkt göra ett hembesök. När det visade sig att de i så fall borde ha gjort det innan allt flög i luften, skyllde de plötsligt på underbemanning.
Vem som helst med lite sunt förnuft kan göra "the math". LS gjorde som de alltid gör i ett sådant ärende. Skickar ett informationsbrev och stänger ärendet. Vilket också var vad de initialt sa.

Men inget av det förändrar det faktum att "ev. med poliseskort" är rent hittepå! Det fanns inte ens ett hembesök inplanerat. Bara ett i efterhand konstruerat påstående om att de hade tänkt göra det.

Du bevisade just att du har 0 koll på Länsstyrelsen! Jag kan bevisa att Länsstyrelsen använder polis regelbundet. Jag har statistiken på antal handräckningar begärda av djurskyddsinspektörer av polisen för att göra oanmälda kontroller med poliseskort eller vid omhändertagande.

Jo det finns bevis på att Länsstyrelsen planerade att göra besök, den skärmdumpen finns här tagen från FB där en person mejlade Länsstyrelsen och hade en konversation med Länsstyrelsen.

Som vi förklarat förr så lägger Länsstyrelsen ner ärendet men tar upp med nytt diarienummer med ny information så det är just nu nedlagt pga ingen hund finns.
Citera
2024-08-08, 13:16
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23

Jo det finns bevis på att Länsstyrelsen planerade att göra besök, den skärmdumpen finns här tagen från FB där en person mejlade Länsstyrelsen och hade en konversation med Länsstyrelsen.

Ja, precis som jag skrev, långt efter att allt flög i luften och LS fått kritik, så påstår de plötsligt detta, i direkt strid med deras egna offentliga dokumentation. Go figure...
Citera
2024-08-08, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agata007
Jag tror inte att pappa P gör något som är impulsivt. Han vet att det tar tid.
Därför förvånar det mig inte att han väntade 3år på en hund som skulle vara skräddarsydd och klara att leva upp till hans förväntningar. Perfektion ut i fingerspetsarna.
Jag tror att det brast när hunden inte var som P önskade.
Det smakade inte som det kostade.
Därför var det bråttom för P att få folk att känna sympati med den svårt sjuka "flickan" och starta en swishinsamling. P tänker inte lägga en krona ur egen ficka. Hans pengar är hans.
Jag tror att han tänker lite i dom banorna. Vad tror du?

Fast han väntade inte 3 år. Han köpte Essie av HH som köpte Essie när hon var valp 2021 för att sedan placera henne hos fodervärden P, för att utbilda henne till färdigutbildad hund som HH sen sålde till familjen, när är oklart men efter att HH annonserade ut henne, då när familjen köpt Essie av HH så börjades träningen för certifieringen av A. & Essie tillsammans.
Citera
2024-08-08, 13:20
Medlem
Citat:
Du bevisade just att du har 0 koll på Länsstyrelsen! Jag kan bevisa att Länsstyrelsen använder polis regelbundet. Jag har statistiken på antal handräckningar begärda av djurskyddsinspektörer av polisen för att göra oanmälda kontroller med poliseskort eller vid omhändertagande.

Som vi förklarat förr så lägger Länsstyrelsen ner ärendet men tar upp med nytt diarienummer med ny information så det är just nu nedlagt pga ingen hund finns.

Även jag har den statistiken på hur många handräckningar som länsstyrelsen begär av polisen. Och det är inte en eller två poliser som följer med vid en kontroll utan det kan vara upp till 15-20 st som hände i Blekinge.

O jag vet inte hur många gånger vi ska försöka förklara för vissa personer att om det inte finns någon hund att kontrollera så finns inget att kontrollera, dvs inget ärende. Hade de däremot även anmält Snövit så hade det kanske funnits en katt att kontrollera men jag tippar på att den hade försvunnit lika snabbt.
Citera
2024-08-08, 13:20
Medlem
Citat:
Ja, precis som jag skrev, långt efter att allt flög i luften och LS fått kritik, så påstår de plötsligt detta, i direkt strid med deras egna offentliga dokumentation. Go figure...

Så du menar att Länsstyrelsen gjorde en efterhandskonstruktion?
Citera
2024-08-08, 13:21
Medlem
Citat:
Fast han väntade inte 3 år. Han köpte Essie av HH som köpte Essie när hon var valp 2021 för att sedan placera henne hos fodervärden P, för att utbilda henne till färdigutbildad hund som HH sen sålde till familjen, när är oklart men efter att HH annonserade ut henne, då när familjen köpt Essie av HH så börjades träningen för certifieringen av A. & Essie tillsammans.

Det är en av PÖS lögner i tidningen, att det tagit 3 år.
Citera
2024-08-08, 13:22
Medlem
Citat:
Hur mycket motion en labrador behöver varierar från individ till individ, precis som för människor. I Essies fall är det också viktigt att notera att hon är en arbetande hund, och får en hel del motion, rörelse och aktivitet i sitt dagliga arbete. Något som många av näthatarna i tråden också försökt vända emot familjen, att det är för mycket sådant, samtidigt kräver de att Essie utöver det skall motioneras i stora mängder.

Optimalt för en fullvuxen labbe kan man säga ett par timmar om dagen totalt, men då är Essie en liten labbe och som sagt en arbetande hund.

Labrador Retriever är en av Sveriges vanligaste hundar, så det borde vara relativt enkelt för de allra flesta som kan lite om hundar och har lite sunt förnuft, att föreställa sig hur mycket motion de flesta sådana vanliga sällskapshundarna får, och sedan ställa det i relation till Essie och det faktum att hon är en arbetande hund som får väldigt mycket mer motion, rörelse och aktivitet varje dag, än en vanlig sällskapshund som, som regel, är stillaliggande så gott som hela dagen, när husse och matte arbetar.

Men kära nån, har du lyckats undvika vad Essie hade till arbetsuppgift i förhållande till brukaren?
Det framkommer att hon ska lugna henne och vara en gosehund.
Kallar du det för motion?

Har du missat att assistenterna skulle kontakta mamman om hon inte fått sin promenad?

En enkel promenad är inte heller tillräcklig motion för en (ung)hund, den behöver mycket mer än så.
Citera
2024-08-08, 13:27
Medlem
Citat:
Det är inte ovanligt att en GM (gärningsman) till ett brott är mycket engagerad. Finns många fall där den skyldige har vart med i sökarbete, gråtit ut i media och press.
Det är heller inte ovanligt att dom är mycket aktiva på sociala plattformar. Det är för att ha kontroll på vad folk vet och vad som skrivs. För en person med Antisocial personlighetsstörning är det extra viktigt att hålla det snyggt på ytan. Dom är experter på att klämma fram tårar och säga meningar som får andra att känna empati. Något dom själva saknar, men har lärt sig att framstå som snälla och omtänksamma. Det är givetvis ett skådespeleri för att nå sitt mål.
En vit man med ett svårt funktionsnedsatt barn skulle en normal människa aldrig kunna tänka sig vara skyldig.
Bara att titta på Bjärred familjen där båda föräldrarna var akademiker, vita och utåt helt normala. Pappan i familjen sköt alla. Ingen hade någonsin kunnat tro detta att pappan i familjen.
Är nästan helt säker på att någon i familjen Ö har tagit livet av Essie. Frågan är bara hur mycket resurser som läggs på att få fram sanningen med hundens öde? Däremot så är jag övertygad om att hans leverne som finansieras på bidrag kan stoppas inom en snar framtid.
Dottern måste omplaceras och P måste fråntas förvaltarskapet. Inga fler djur eller assistenter utan utbildning ska behöva vara där. Det måste vi alla hjälpa till att stoppa.

Du hr helt rätt, har vi någon form av bevis att snövit existerar och finns hos familjen fortfarande? För hon är inte reggad på Jordbruksverket eller Sverak under det namnet. Hon finns inte med på några bilder heller vad jag kunnat hitta är det bara farfar och farmors raskatter som finns på bilder.
Citera
2024-08-08, 13:28
Medlem
Citat:
Grannarna har inte noterat något avvikande den kvällen som Essie försvann för att det förmodligen inte kom någon främmande bil.
Att farfar springer där är grannarna nog vana vid.
Jag märker knappt när grannarna parkerat, men om det kommer en bli utifrån så ser man det direkt. Därför talar det emot allt P säger.
Hade någon tagit Essie och sprungit/promenerat därifrån så hade också grannarna sett det.
Det hade kommit fram för länge sedan.

Tänkte mest på all tid Essie bodde där om grannarna har märkt att hon går alldeles för sällan på promenader. Eftersom assistenterna berättade att A befinner sig mest inomhus.

Vill också upprepar det en assistent skrev att A får sina utbrott mestdels bara inomhus när de är hemma. Mer sällan utomhus. Där har vi också en del av hur hennes vardag borde se ut att vara mer utomhus på aktiviteter. Kanske saker som utmanar henne fysisk och stimulerar henne. Så när hon kommer hem är hon trött, avslappnad och behöver vila sig.
Citera
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Det står i handlingarna jag delade från kammarätten igår. Jag delar länken igen.

https://delafil.se/989cf67515c87e25/Sekretessprövad_akt_3168-24.pdf
Verkar inte vara den vassaste kniven i lådan som P har anlitat som ombud. Har väl aldrig sett en jurist med så dålig behandling av svenska språket. Slarvigt utformade dokument. Massor av skrivfel och språkfel. Men han känns onekligen som någon som passar bra ihop med P...
Citera
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Det måste ha varit någon supernäsa som den sökhunden hade
Om man blir bortförd i en bil så brukar väl spåren sluta där bilen stod parkerad innan den åkte iväg.

Jag kan inte förstå hur vissa sväljer alla lögner och tror på P.
Det låter så dumt alltsammans.
De sökte givetvis utanför en misstänkts bostad (de spårade inte hjulspåren).

(Ursäkta men det finns fler som är dumma )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in