2024-08-08, 12:48
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammalTantSkane
Kniv och tejp stals innan.

Tycker det verkar rimligt att syftet var att förnedra och misshandla, inte mörda. Kniv för att skrämma upp stackars E?

Om mord var planerat borde de ej lämnat kroppen synlig?

Finns ju flera mord där mördare har lämnat sitt/sina offer synligt av olika skäl.
Citera
2024-08-08, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Ok, jag förstår..

Men, om nu " det enda" trycket/rycket" nu kunde orsakat hennes död och att hon kunde förblött på nolltid varför fler hugg?
Enligt M i videon så har hon redan huggit henne en gång ( kanske det hugget i låret som det pratats om - som då uppenbart inte träffade en pulsåder, för då hade hon varit död på någon minut).

Var det inte du som sa (kanske någon annan) att GM's sagt att de fortsatte hugga henne till döds så att hon inte skulle lida..? (Hon led väl redan efter hugget i benet).

Får bara inte ihop det ( inte vad du sagt,) men att ett ryck/tryck skulle ha dödat henne och sen att de skulle ha fortsatt att hugga i hennes hals.
Och om så är fallet, varför denna overkill?

Jag tror det var den personen som aspect pratade med som sa att dom fortsatte att hugga för att hon inte skulle lida.
I så fall kan man ju fråga sig vad hon fått för skada om hon ryckte till med huvudet så att det blev ett ofrivilligt hugg, så att dom var tvugna att fortsätta hugga.
Och hur pålitliga var deras kunskaper om knivhugg/skärning.
Jag får inte heller ihop det annat än att dom försöker snacka bort saker och ting.
Citera
2024-08-08, 12:51
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aspect1738
https://www.tiktok.com/@g.akon06?_t=8ohMkWbsJJR&_r=1
och ja som du citerade så för ett tag sen skrev han free m och r och jag såg det här när jag letade o skrev till han på tiktok. Känner inte denna killen men ville se videosen precis som ni.
Han kommenterade på sosos video som de också diskuterats mycket om tidigare. kommentarerna är tyvärr borttagna dock

Han= Är det samma person menar du?
Citera
2024-08-08, 12:52
Medlem
Citat:
Han= Är det samma person menar du?
ja detta är ”han” den ända ja snackat om fattar inte va han hära lagopussy sitter o vänder på mina ord o ja venne vad orkar inte ens med han hära
Citera
2024-08-08, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalTantSkane
Kniv och tejp stals innan.

Tycker det verkar rimligt att syftet var att förnedra och misshandla, inte mörda. Kniv för att skrämma upp stackars E?

Om mord var planerat borde de ej lämnat kroppen synlig?

Och hur skulle 2 tonårstjejer bete sig med att frakta bort ett lik för att dölja det?
Citera
2024-08-08, 12:54
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Jag tror det var den personen som aspect pratade med som sa att dom fortsatte att hugga för att hon inte skulle lida.
I så fall kan man ju fråga sig vad hon fått för skada om hon ryckte till med huvudet så att det blev ett ofrivilligt hugg, så att dom var tvugna att fortsätta hugga.
Och hur pålitliga var deras kunskaper om knivhugg/skärning.
Jag får inte heller ihop det annat än att dom försöker snacka bort saker och ting.

Ja det var det jag trodde/syftade på.
Att aspect fått det från "gatugrabb_nya" från TT.
Citera
2024-08-08, 12:56
Medlem
GammalTantSkanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Och hur skulle 2 tonårstjejer bete sig med att frakta bort ett lik för att dölja det?

De hade valt en annan plats för att mörda henne. Finns gott om dolda platser bakom tågspåren.
Citera
2024-08-08, 12:56
Medlem
Citat:
vad har jag fått från gatugrabb?
Citera
2024-08-08, 12:57
Medlem
Citat:

Jo.
Citera
2024-08-08, 12:59
Medlem
GammalTantSkanes avatar
Citat:
Finns ju flera mord där mördare har lämnat sitt/sina offer synligt av olika skäl.

Vi talar inte om några högintelligenta GM här.
Citera
2024-08-08, 12:59
Medlem
Citat:
grejen med dessa är att de verkar ha svårt och förstå att JAG fått en ganska klar bild i huvudet om va de är som hänt för jag suttit direkt och snackat med någon som fått allt förklarat till sig innan dom blev tagna av polisen, de får mig och tycka att de faktiskt var en olyckshändelse. jag själv tycker de hade varit en annan sak om dom hade kommit ut med andra historier och liknande om att de va en olyckshändelse EFTER dom blev tagna men i detta fallet så höll dom sig till att de va en olyckshändelse även innan dom blev tagna och det får mig och faktiskt tro det var det, sen ja såklart kan ju inte folk acceptera de här de får man ju leva med men att de skulle varit helt helt orimligt att de va en olyckshändelse är absolut inte omöjligt. På tal om det så är de inte som att jag sitter och försvarar någon heller som dessa säger och oavsätt spelar inte det någon roll för vad spelar de för roll vad folk tycker och tänker på flashback om detta mordet, kommer de göra någon skillnad vad folk tycker här på utredningen? nej, absolut inte. Värst av allt, man börja tro jag var inblandad i detta fallet och va med i gruppen när de JAG endast JAG som gjort så denna tråden faktiskt kommit någon vart. Dessa flashback krigare är väldigt väldigt skumma om jag får säga det själv…

Men snälla skärp dig, de har rövat bort och torterat flickan under en längre tid och även hotat att hugga henne i halsen.
Detta var långt ifrån en olyckshändelse.
Citera
2024-08-08, 13:01
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
ja detta är ”han” den ända ja snackat om fattar inte va han hära lagopussy sitter o vänder på mina ord o ja venne vad orkar inte ens med han hära

Ok så gatugrabb_nya (från TT) är samma g akon 06 från IG /TT som skrev: [ Free M, Free R, Free SoSo]
Stämmer det nu?

Han som la upp en "liten del av en chatt" som han påstår att han fått från M's tillsynes nya IG konto.

Varför skickade han inte hela konversationen som han hade med M efter mordet?

Och om du nu har kontakt med honom, så borde det vara lätt för dig att fråga om skärmdumpar av vad som skrevs både innan och efter den delen som postats.

Saker blir tagna ur kontext när man enbart ser några meningar från en längre konversation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in