Citat:
Ursprungligen postat av
Drommar
Det är helt ok för Ukraina att använda vapen från väst för att slå till i Ryssland. Hänger du inte med?
Jodå, jag hänger med. Men det är ändå ingen liten skitsak att västvapen nu används för en attack på klassiskt ryskt territorium. För mig betyder det att USA / Nato har underrättelseinformation av ordentligt hög kaliber. Annars hade man rimligen sagt nej.
Att backa upp Ukraina med vapen för rent försvar är en sak.
Att okeja en direktattack på ryskt territorium nåt helt annat. Även om jag personligen gärna ser att man gör en parkeringsplats av hela det försupna Ryssland.
Om det är en total kollaps på gång av hela den ryska federationen på g har vi en tid framför oss som världen inte kommer att glömma på 100 år när ett helt diktaturimperium faller samman.
Nu ska man inte ta ut nåt i förskott men undrar om inte även lille Lukasjenko både börjar bli skitnödig och har svårt att sova just nu. Faller Putin är hans dagar räknade. Det tog en kvart för rumänerna att storma presidentpalatset och släpa ut grisen Ceausescu och hans kärring för att sedan skjuta dem på närmaste bakgård.