2024-08-07, 22:39
Medlem
Tänk Hs chock när (om!) Lars börjar på förskolan o plötsligt äter All hemlagad mat som serveras där o inte alls ”krånglar” som H påstått! Hmmm undra just vart problemet ligger….

På tal om det!!
När tror ni Lars får börja på föris?! Så snart som det går för att H behöver avlastning o vila eller vara hemma med H länge så H har lite o göra kååntäänt av o få hänga med sin bÄsTiS?!
Senast redigerad av 1891-019 2024-08-07 kl. 22:41.
Citera
2024-08-07, 22:40
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Precis kollat igenom hts "content" från idag och läst ikapp tråden här. Kan väl summeras med att ht fortfarande är världens sämsta förälder och jag tycker synd om ostbågen lars som återigen spenderat en dag med att vara en docka i en bunker - socker till frukost (säkert lunch och middag med om inte barnmatsburk), inga rutiner, tofs i det icke-existerande håret trots att hon inte vill, gå runt i klänning hemma, och så återigen en dag framför tvn och ingen utomhusvistelse.

Och så kör vi den på repeat 365 och Hanna undrar varför hennes följare sviker 😩

MEN- det positiva är ju faktiskt denna tråd som grundades pga Hannas knepiga content och idag är ett stort nöje för många människor.

Hannas föräldraskap har liksom blivit en meme för hur man inte ska göra som nybliven förälder.
Citera
2024-08-07, 22:46
Medlem
Mest fascinerande är ju att H har noll rutiner gällande L. Tvärdäckar hit och dit o blir tvär hungrig. Tar med L till lekplatsen så hon somnar i gungan. Hur kan man inte ha känsla över sitt barn?
Citera
2024-08-07, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Tänk Hs chock när (om!) Lars börjar på förskolan o plötsligt äter All hemlagad mat som serveras där o inte alls ”krånglar” som H påstått! Hmmm undra just vart problemet ligger….

På tal om det!!
När tror ni Lars får börja på föris?! Så snart som det går för att H behöver avlastning o vila eller vara hemma med H länge så H har lite o göra kååntäänt av o få hänga med sin bÄsTiS?!
Hon tror säkert att förskolan kommer servera burkmat...

Jag tror att H kommer skriva något inlägg om att hon vill ha L hemma så länge som möjligt men sen kommer en uppdatering om att dom minsann fick en åtråvärd plats på Smålandsstenars bästa förskola lite akut och så måste hon "tyvärr" skolas in en månad efter ettårsdagen mot Hannas egen vilja men det kommer bli bäst så. Eller något liknande spektakel.
Citera
2024-08-07, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fucktskada

Jag tror att H kommer skriva något inlägg om att hon vill ha L hemma så länge som möjligt men sen kommer en uppdatering om att dom minsann fick en åtråvärd plats på Smålandsstenars bästa förskola lite akut och så måste hon "tyvärr" skolas in en månad efter ettårsdagen mot Hannas egen vilja men det kommer bli bäst så. Eller något liknande spektakel.

😂😂😂
Exakt min tanke också!!!!

Eventuellt att det framkommer att H missat att ställa Lars i kö i tid o därför inte fått det hon vill ha men Lars får börja ändå o naturligtvis kommer det vara fel på Minst en förskola så att Lars måste byta!
Dvs Går det att krångla till det så kommer H garanterat att göra det!
Senast redigerad av 1891-019 2024-08-07 kl. 22:56.
Citera
2024-08-07, 23:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123
Mest fascinerande är ju att H har noll rutiner gällande L. Tvärdäckar hit och dit o blir tvär hungrig. Tar med L till lekplatsen så hon somnar i gungan. Hur kan man inte ha känsla över sitt barn?
Vissa är helt enkelt inte lämpade att vara föräldrar.

9 av 10 föräldrar som ser sitt barn gråta i vagnen hade av ren instikt lyft upp barnet och tröstat. Men HT tänker "nu är hon ledsen, vad bra, då kan jag filma så jag får lajks!".

HT verkar ha problem med att visa empati. Hon har tidigare skämtat om att dottern inte har det bra och gjort sig rolig på hennes bekostnad, t ex när dottern var "sur" för att de gick i butiker och HT försökte göra sig rolig över det. Hemskt.
Citera
2024-08-07, 23:23
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:

På tal om det!!

Den där är svår, på ett sätt är jag helt övertygad om att Hanna vill bli av med ansvaret för Lars helst igår, men samtidigt har hon pressen på sig att vara den naturligt perfekta knatteplocks-mamman.

Jag tror det kommer ett breakdown i höst när Larsa börjar gå, då kommer Hanna "gå in i väggen" pga alla exsem, sömnbrist (dvs enbart 10 timmar per dygn),tanke på ett syskonförsök och sina kliande könsdelar och "babianarsle".

Då kommer hon böla ut att Lars faktiskt måste börja fsk för att Hanna inte ska avlida av stressen. Och att Kebab tycker samma sak.
Sen kör hon content på att vara den där slitna småbarnsmorsan och får ett par handhjärtan.
Citera
2024-08-07, 23:25
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fucktskada

Plus ett på den 😅😅
Citera
2024-08-07, 23:29
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
😂😂😂
Exakt min tanke också!!!!

Eventuellt att det framkommer att H missat att ställa Lars i kö i tid o därför inte fått det hon vill ha men Lars får börja ändå o naturligtvis kommer det vara fel på Minst en förskola så att Lars måste byta!
Dvs Går det att krångla till det så kommer H garanterat att göra det!

Gud ja! Hanna kommer byta förskola så ofta så hon tillsist hamnar i annan kommun. Tur att hon köpte en såå jäkla fantastiskt bil (och blockerade alla som vågade påstå att bilen är skit), så Kebaben kan köra och hämta Lars till/från föris varje dag (aldrig att Hanna skulle anstränga sig själv för en sån sak, eller jo- för att bli av med dockan ett par timmar så kanske hon anstränger sig).
Citera
2024-08-07, 23:35
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Vissa är helt enkelt inte lämpade att vara föräldrar.

9 av 10 föräldrar som ser sitt barn gråta i vagnen hade av ren instikt lyft upp barnet och tröstat. Men HT tänker "nu är hon ledsen, vad bra, då kan jag filma så jag får lajks!".

HT verkar ha problem med att visa empati. Hon har tidigare skämtat om att dottern inte har det bra och gjort sig rolig på hennes bekostnad, t ex när dottern var "sur" för att de gick i butiker och HT försökte göra sig rolig över det. Hemskt.

Jag tror inte Hanna har brist på empati eller är genuint elak. Jag tror att det är henne totalt övermäktigt att ha ett levande barn och inte enbart fantasierna om vad ett levande barn innebär.

Det är verkligen ingen dans på rosor att ta hand om en levande varelse och Hanna har aldrig gjort det förut. Finns inte ens en levande växt i hemmet och ansvar har hon aldrig behövt ta, förrän nu.

Dessutom har hon valt att inte ens försöka få vänner, som man kan bolla livets alla svårigheter med. Jag kan bara tala utifrån mig själv men hade jag inte haft stöd av mina vänner/närstående under de tuffa småbarnstiden så kanske jag också bara satt ungarna framför tvn och käkat mig mätt på frostieflakes.
Citera
2024-08-07, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Gud ja! Hanna kommer byta förskola så ofta så hon tillsist hamnar i annan kommun. Tur att hon köpte en såå jäkla fantastiskt bil (och blockerade alla som vågade påstå att bilen är skit), så Kebaben kan köra och hämta Lars till/från föris varje dag (aldrig att Hanna skulle anstränga sig själv för en sån sak, eller jo- för att bli av med dockan ett par timmar så kanske hon anstränger sig).

Och behöver det vabbas så kommer kebaben få ta det så får Hanna ha honom hemma så är hon nöjd.
Citera
2024-08-07, 23:48
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Och behöver det vabbas så kommer kebaben få ta det så får Hanna ha honom hemma så är hon nöjd.

Och vabbas kommer det göras- tills FK säger ifrån. Räcker med att Larsa har en fläck på klänningen eller lite genomskinligt snor så tas det ut en vecka direkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in