2024-06-07, 10:59
Medlem
Turister i Coffeeshops Amsterdam förbjudet?

Tjena!

Stämmer det att turister inte längre får röka i coffeeshopsen i Amsterdam?
Citera
2024-06-07, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sexiuz
Tjena!

Jag har en online-kompis som bor och är uppvuxen i Holland. Frågade henne om detta och hon svarade att det bara är förbjudet att röka ute på gatan. Inuti coffee shops är det tillåtet
Citera
2024-06-07, 11:51
Medlem
Om inget ändrats är det förbjudet att sälja cannabis till turister i Nederländerna. Dock har en rad städer undantag från den lagen, däribland Amsterdam.

Men som turisterna beter sig där skulle det inte förvåna mig om undantaget ryker.
Citera
2024-06-07, 11:59
Medlem
TrippyMommos avatar
shooo! Ni som varit i Amsterdam, tips på grejer man MÅSTE göra eller se där? Jag såg där finns nåt ställe som heter Amaze som verkar fett. Ge mig era tips, tacksam!
Citera
2024-06-07, 12:18
Avslutad
Lyssna inte på trollen. Nej, det är inte olagligt för "turister" (vi är trots allt EU-medborgare allihopa) att köpa röka i Amsterdam. Det är avkriminaliserat och polisen bryr sig föga så länge du inte dricker alkohol. Lyssna inte på trollen här. Jag reser med jämna mellanrum till Amsterdam och det är inga som helst problem.
Citera
2024-06-07, 12:41
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexiuz
Tjena!

Nej, sätt dig ner och rök tills du somnar
Citera
2024-06-07, 14:27
Medlem
SmegmaFris avatar
Besökte en rad coffeshops i Amsterdam, dom enda frågorna jag fick var artiga frågor som vart jag kom ifrån och om jag var en erfaren rökare.
Citera
2024-06-08, 01:07
Moderator
Mr.Woodss avatar
Tråd infogad.

/Moderator
Citera
2024-08-07, 19:52
Medlem
Amsterdam första gången

Hej
Hamnat i Amsterdam, tänkte besöka en coffeshop imorgon, har ni några tips och råd för en nybörjare som aldrig provat innan? Tex vilken mängd man vågar prova osv

Tack på förhand för vettiga svar !
Citera
2024-08-07, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cliffanger
Hej
Hamnat i Amsterdam, tänkte besöka en coffeshop imorgon, har ni några tips och råd för en nybörjare som aldrig provat innan? Tex vilken mängd man vågar prova osv

Tack på förhand för vettiga svar !

Googla coffesshops och kolla vilka som har fått bra betyg.

Säg att du är nybörjare till den som arbetar där, dom är rimligen vana vid att massor med nybörjare kommer dit som kommer från länder där det är olagligt.
Citera
2024-08-07, 19:57
Medlem
Tackar för svar !
Ska ha med mig detta
Citera
2024-08-07, 20:02
Medlem
Det finns färdigrullade joints att köpa som är på ca 1 gram, köp en sån och testa, vill du ha större mängd kan man köpa buds.

Finns också muffins, jag fick dock ingen effekt av dom när jag var där förra året, kommer dock inte ihåg vilken coffeeshop jag handlade. Dock så föredrog jag edibles, när jag höll på med cannabis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in