Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Håller med dig om ekonomin.
Ja, min analys i April 2022:
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Även om jag inte skrev det där, så hade jag inte trott att fronten skulle flytta sig så långsamt. Den gången hade jag också positionen att efter 5 år, så är risken stor att Ryssland börjar få problem, för de får sakta större och större teknologiskuld. Jag är lite mer anti-bearish till rysk ekonomi idag.
Fakta från verkligheten:
"Hålet" i den ryska budgeten ökade en och en halv gång på en månad
Onsdagen den 7 augusti 2024, 16:31 -Viktor Volokita
3662 visningar
"Rysslands federala budgetunderskott under de sju månaderna 2024 ökade jämfört med föregående månad på grund av höga utgifter och minskade intäkter.
Detta är skrivet av The Moscow Times med hänvisning till budskapet från Rysslands finansministerium.
Enligt meddelandet uppgick underskottet i budgeten i januari-juli till 1,36 biljoner rubel, eller 0,7 % av BNP.
Enligt resultaten från de sex månaderna översteg kostnaderna inkomsterna med 929 miljarder rubel. Det är 0,5 % av BNP."
"Samtidigt förblir budgetunderskottet nästan hälften av vad det var under de första sju månaderna 2023, då det låg på 2,6 biljoner rubel, eller 1,5 % av BNP, efter västerländska sanktioner som svar på Rysslands fullskaliga invasion av Ukraina ledde till en kraftig nedgång i ryska intäkter från försäljning av energibärare. "
"Vi kommer att påminna:
Ryska statliga institutioner och statligt ägda företag upplever problem med att betala ut löner till anställda utomlands på grund av sanktioner mot det inhemska banksystemet."
https://www.epravda.com.ua/news/2024/08/7/717707/
Den ryska kollapsen närmar sig i god fart, både i ekonomin och på slagfältet som väntat. Bra!
Tick tack, tick tack.
Nu gäller det för desinformatörer av olika sorter, i olika länder och med olika uppgifter att öka takten.
Knappa fortare på tangentborden och jobba fler timmar per dygn.
Utan lön.