Citat:
Ursprungligen postat av
HappySnowman
Nu har jag hunnit glömma bort. Sorry om det blir omtagningar. Men när var det som P fick information från Hundhjälpen att en anmälan hade gjorts? Visst var det innan Essie försvann?
I så fall känns det väldigt enkelt. Precis som ni har varit inne på så riskerade han att avslöjas som djurplågare helt enkelt. Ingen hund, pengar i sjön. Bara att låta hunden försvinna och därmed var även problemet med myndigheterna borta. Som grädde på moset hoppades han kunna fylla plånboken med försäkringspengarna.
Missar jag något?
Han fick reda på att det var anmält innan Essie försvann.
Det var tänkt att LS skulle göra ett oanmält besök men det hann dom inte eftersom hunden lägligt nog försvann.
Jag undrar om vi fått svar på när någon förutom familjen senast såg Essie vid liv?
Sedan när jag såg om den första sändningen från Tv4 och reportern sa till Patrik nått i stil med att det är ju en familjemedlem /bästa vän som är borta oxå så förstår att det känns svårt. Så kunde man ju utläsa av hela hans uppenbarelse att nää han tycker inte det egentligen.
Kom och tänka på det här citatet att det är precis så som Kommer-vara-anon beskriver nedan
Kallt och likgiltligt på något sätt. Så när saken är skadad, illa säkert så får man göra vad man måste göra för att få en ny.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kommer-vara-anon
Fast det är inte en familjemedlem som är borta. Det är en assistanshund, som man skaffat för att lösa ett problem. Det betyder att det är problemet som är prio 1, och relationen som är prio 2.
För 1. Saken kan inte vara skadad när LS dyker upp med risk att den blir omhändertagen = inga pengar och definitivt ingen ny hund.
2. Den måste bort för att ge plats åt en ny och P är nog jäkligt sugen på dom där försäkringspengarna.
3. Är han kallsinnig nog att slå ihjäl hunden eller har farfar tagit med hunden på sin resa till Norrland och sköt han isåfall hunden och begravde den i urskogen där eller omplacerades den.
Personligen tror jag farfar sköt Essie. Ingen big deal för en jägare och begravde henne i urskogen. Finns inte en suck att någon kommer hitta hunden där.
Dessutom som militär så vet han nog att det absolut inte går att lita på folk och ville inte riskera att bli pressad på pengar i framtiden så omplacering är uteslutet.
Case Closed! 😎