2024-08-07, 08:45
Medlem
Cyperfrogs avatar
Jag har följt tråden sedan start
Är väl insatt i ämnet på flera plan

Jag instämmer i bedömningen att PÖ är ytterst manipulerade och van att formulera sig i text. Har dessutom en politisk sekreterare som stöd i sin kamp som jag uppfattar det.

Att det handlar om ett försäkringsbedrägeriförsök är uppenbart.

Att ha sån extrem kamera bevakning i o runt huset känns antingen som extrem kontroll eller paranoida tendenser
Citera
2024-08-07, 08:48
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Just swishinsamlingen var så märklig. Som tur är så kopierades pappans inlägg direkt in hit i början av den här tråden. Först var det:

"*Hjälp oss få en ny assistanshund till min dotter om hon inte kommer tillbaka **
Vi behöver er hjälp för att kunna köpa en ny assistanshund till henne.
Om du har möjlighet att bidra, vänligen swisha valfri gåva till XXXXXXXX och märk betalningen med "Essie". Varje krona gör skillnad!
Skulle Essie mot all förmodan komma hem igen så kommer pengarna att användas till hittelönen alternativt betalas tillbaka till alla som bidragit.
Stort tack för ert stöd och er generositet!"

Sen tog pappan bort inlägget. Folk tyckte det var fel att så snabbt tigga pengar till ny hund. Dagen efter skrev pappan detta, då var det omkostnader man tiggde till.

"På mångas begäran öppnar jag upp insamlingen igen. Och Tack Ulrika N för tips om QR kod också.
Mobil:
Essie är försäkrad som täcker en stor del om vi tvingas köpa en ny assistanshund men den täcker inte kostnaderna för de gjorda insattserna eller hittelönen.
Alla bidrag har stor betydelse men viktigaste är att vi alla håller ögon och öron öppna samt tipsar polisen
Tack på förhand ❤️🙏❤️"
Bara det där är så sjukt. Dom måste ha fått in väldigt mycket pengar och jag tror inte ett dugg på att dom blivit återbetalda.
Har inte sett någon som gjort ett inlägg där personen skrivit att dom swishat, och fått tillbaka sina pengar.
Så mycket fuffens.
Citera
2024-08-07, 09:03
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Jo, tror också hon blivit koko, men på vilket sätt?

Vi har gjort tusentals inlägg om pappan, spekulerat vilt om hans göranden och låtanden, grävt fram högvis med skit som är fakta.

Men de är två föräldrar och fram till A blev myndig och fick pappan som förvaltare hade de lika ansvar. Sannolikt har hon fått dra lasset hemmavid under As uppväxt. Kanske fått vårdbidrag då och levt på det.Och nu är hon PA och verkar ha agerat som något slags föreståndare i det LSS boende som är hennes egna uthyrda bostad.

Mamman har alltså stort ansvar, hur hon än försöker gömma sig med pappan som sköld.

Vi vet ju att A är våldsam. Hur hade hon det med en tonåring mamma? Kanske kommer As våldsbenägenhet sig från att mamman använt sig av våld? I förtvivlan över att ha fått ett sådant barn, som hon inte klarade att hantera?

En ren spekulation. Men tycker inte vi ska lägga allt fokus på pappan, när vi har en till person med minst lika stort ansvar.
Hon har förmodligen blivit nedtryckt under alla år. Nu är P vilja hennes lag.
Hon gör nog snällt allt det som han säger och har ingen förmåga att tänka själv.
Är helt övertygad om att P ser allt och alla som business. A är inkomstbringande. Mamman drar in pengar genom att agera assistent. Säkert hög lön. Visst är det så att mor och farföräldrar får vårda anhöriga nu också? Tror dom gjorde om det. Då lär farföräldrarna ha lön därifrån också.

Det finns en röd tråd och jag är nästan helt säker på att det är pengar.

Alla som inte uppfyller familjens krav gör dom sig av med direkt.
Det är därför dom inte vill sätta A på ett normalt boende. Gör dom det så förlorar familjen alldeles för mycket pengar och förmåner som bilar och bidrag.
Det är därför han kontrollerar allt vad alla skriver. Facebook gruppen såg han till att den togs över och att inlägg raderades.
P kliver över lik för att få sin vilja igenom.
Citera
2024-08-07, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Hon har förmodligen blivit nedtryckt under alla år. Nu är P vilja hennes lag.
Hon gör nog snällt allt det som han säger och har ingen förmåga att tänka själv.
Är helt övertygad om att P ser allt och alla som business. A är inkomstbringande. Mamman drar in pengar genom att agera assistent. Säkert hög lön. Visst är det så att mor och farföräldrar får vårda anhöriga nu också? Tror dom gjorde om det. Då lär farföräldrarna ha lön därifrån också.

Det finns en röd tråd och jag är nästan helt säker på att det är pengar.

Alla som inte uppfyller familjens krav gör dom sig av med direkt.
Det är därför dom inte vill sätta A på ett normalt boende. Gör dom det så förlorar familjen alldeles för mycket pengar och förmåner som bilar och bidrag.
Det är därför han kontrollerar allt vad alla skriver. Facebook gruppen såg han till att den togs över och att inlägg raderades.
P kliver över lik för att få sin vilja igenom.

Har någon kollat inkomst på mamman och farföräldrarna?
Citera
2024-08-07, 09:30
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Pappan skrev någonstans, att mamman fick ge upp sin karriär för att vårda dottern när hon blev utskickad från LSS boendet. Har själv levt med en psykopat, och vet hur nertryckt man blir sakta men säkert utan att märka det själv. Tills man är i botten. Så många år, så borde hon vara i botten. Har aldrig läst om 2 psykopater som lever länge tillsammans. Möjligt att han kan hjärntvätta henne till att bli lika sjuk i vissa beteenden. Men i grunden är hon garanterat nedtryckt, och har glömt sitt eget värde. Kanske kan all uppmärksamhet runt P varit bra, att hans sjuka persona kommit i dagen, gjort att hon kan bryta sig loss. Så vem vet hon, A och Essie kanske är på betryggande avstånd på hemlig ort och att det var därför han la ut chatsökgrupper överallt, utom enköping. För att det egentligen är mamman han vill hitta

Förstår precis hur du tänker. Även jag känner alltför väl till manipulativa män och för den delen kvinnor. Man vill inte gärna föreställa sig annat än att hon är ett offer för en psykopat. Tänker vi kunde resonera kring möjligheten att det inte är så.

Men om hon nu vore så under tummen, skulle hon stå vid sin mans sida och säga det han beordrar. Posta på fejjan, vara med i gruppen som passiv moderator som dottern, delta i snyftreportage för en tårögd kvinna tycker man synd om. Mm mm.

Vad gäller att ge upp sin karriär, undrar jag vad den bestod av. Om det är P:s ordvrängeri? Någon kollade upp henne tidigare och hon har ingen utbildning utom gymnasiet, hade vanliga kneg och inte något som tydde på yrkeskarriär. Antagligen var hon hemmafru på vårdbidrag innan A flyttade till Järna och då kan man få ta det jobb man får efteråt. Jobbet som föreståndare för dotterns LSS boende kanske är det mest välbetalda hon haft? De andra assistenterna sägs ha haft ovanligt höga löner, jämfört med andra PA, vad hade hon?

Och säg att det blir rättegång. Hon kommer ju vara medskyldig. Kanske kan det vara förmildrande omständigheter om hon varit nertryckt, men hon har ändå ansvar.

Det känns vara för bra för att vara sant mamman i bakgrunden ställer allt tillrätta, efter att ha varit under tummen. Och vi borde ha hört något av henne nu.

Tycker vi kan ha möjligheten öppen att hon är med på noterna. Nåt skumt är det och hon verkar inte vara någon sympatisk person, av det lilla vi sett.

Att chatt grupperna var jakt på mamman med Essie var bra input och det skulle ju förklara tystnaden. Kan stämma. Det får vi fundera på.

Till sist, bra gjort att du kom loss. Hoppas du har hittat rätt i livet nu. 🌹🌺💐
Citera
2024-08-07, 09:31
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Farfar är stabschef, så han lider nog ingen brist på pengar. Tror att hans befattning är en av orsakerna till att P s egen grupp censureras så hårt. Kan ju vara oklädsamt om det kommer fram vem hans son egentligen är.
Citera
2024-08-07, 09:32
Medlem
Citat:

Mammans inkomst är väl kollad, tillsammans med pappans hade de ju nära 1,5 miljoner om året om jag inte missminner mig.
As inkomst är nog inte kollad.
Citera
2024-08-07, 09:32
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Tror inte att det har kommit fram.
Det är väl familjen Ö som även hoppar in och jobbar om någon av assistenterna blir sjuk eller plötsligt får sparken?
Har en kompis som arbetar som personlig assistent åt en brukare i hemmet. Om hon blir inringd för att någon kollega blir sjuk så får hon riktigt bra betalt utöver den normala lönen.
Sen får hon ersättning om brukaren vill hitta på grejer som att gå på bio,restaurang.
Så om A vill åka till Kanarieöarna så är det bara hennes biljett och hotell som hon betalar. Är det föräldrarna som är assisterande under resan så betalar dom inte en krona för något.
Det är väl en fin anledning för att behålla A fria vilja. Då kan dom säga att det är A som vill liksom.
Det finns så mycket man kan pumpa välfärden på om man är påläst.
P kan varenda paragraf och alla sina rättigheter.
Citera
2024-08-07, 09:37
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Förstår precis hur du tänker. Även jag känner alltför väl till manipulativa män och för den delen kvinnor. Man vill inte gärna föreställa sig annat än att hon är ett offer för en psykopat. Tänker vi kunde resonera kring möjligheten att det inte är så.

Men om hon nu vore så under tummen, skulle hon stå vid sin mans sida och säga det han beordrar. Posta på fejjan, vara med i gruppen som passiv moderator som dottern, delta i snyftreportage för en tårögd kvinna tycker man synd om. Mm mm.

Vad gäller att ge upp sin karriär, undrar jag vad den bestod av. Om det är P:s ordvrängeri? Någon kollade upp henne tidigare och hon har ingen utbildning utom gymnasiet, hade vanliga kneg och inte något som tydde på yrkeskarriär. Antagligen var hon hemmafru på vårdbidrag innan A flyttade till Järna och då kan man få ta det jobb man får efteråt. Jobbet som föreståndare för dotterns LSS boende kanske är det mest välbetalda hon haft? De andra assistenterna sägs ha haft ovanligt höga löner, jämfört med andra PA, vad hade hon?

Och säg att det blir rättegång. Hon kommer ju vara medskyldig. Kanske kan det vara förmildrande omständigheter om hon varit nertryckt, men hon har ändå ansvar.

Det känns vara för bra för att vara sant mamman i bakgrunden ställer allt tillrätta, efter att ha varit under tummen. Och vi borde ha hört något av henne nu.

Tycker vi kan ha möjligheten öppen att hon är med på noterna. Nåt skumt är det och hon verkar inte vara någon sympatisk person, av det lilla vi sett.

Att chatt grupperna var jakt på mamman med Essie var bra input och det skulle ju förklara tystnaden. Kan stämma. Det får vi fundera på.

Till sist, bra gjort att du kom loss. Hoppas du har hittat rätt i livet nu. 🌹🌺💐
Hon kan mycket väl vara med på noterna. Manipulativa människor är bra på att gaslighta. En av assistenterna skrev ju att föräldrarna var dumma mot Essie också. Så då innefattar det ju henne också. Det man kliar sig i huvudet är varför hon inte har varit delaktig i P s tråd. Vad gäller karriär tror jag det är P s bullshit. Han är den i familjen som får göra karriär. Hade hon varit lika framgångsrik hade det förmodligen fuckat upp hans ego. Men det låter bra i skrift när man vill bära offerkofta.
Off topic. Tack för omtanken. Är på en mycket bra plats idag
Citera
2024-08-07, 09:40
Medlem
Citat:

Mamman hade en lön på 486 600 inkomståret 2023. Farfadern 944 900 samma år och farmodern 209 100.
Citera
2024-08-07, 09:42
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Tror inte att det har kommit fram.
Det är väl familjen Ö som även hoppar in och jobbar om någon av assistenterna blir sjuk eller plötsligt får sparken?
Har en kompis som arbetar som personlig assistent åt en brukare i hemmet. Om hon blir inringd för att någon kollega blir sjuk så får hon riktigt bra betalt utöver den normala lönen.
Sen får hon ersättning om brukaren vill hitta på grejer som att gå på bio,restaurang.
Så om A vill åka till Kanarieöarna så är det bara hennes biljett och hotell som hon betalar. Är det föräldrarna som är assisterande under resan så betalar dom inte en krona för något.
Det är väl en fin anledning för att behålla A fria vilja. Då kan dom säga att det är A som vill liksom.
Det finns så mycket man kan pumpa välfärden på om man är påläst.
P kan varenda paragraf och alla sina rättigheter.
Fast tittar man på de få bilderna som finns så känns det inte som A ens är inkluderad. Tror jag sett 1 bild i någon form av familjesammanhang, där hon leker med katten vid julgranen. Kanske inte ens var med familjen. Vem vet
Citera
2024-08-07, 09:58
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyperfrog
Jag har följt tråden sedan start
Är väl insatt i ämnet på flera plan

Jag instämmer i bedömningen att PÖ är ytterst manipulerade och van att formulera sig i text. Har dessutom en politisk sekreterare som stöd i sin kamp som jag uppfattar det.

Att det handlar om ett försäkringsbedrägeriförsök är uppenbart.

Att ha sån extrem kamera bevakning i o runt huset känns antingen som extrem kontroll eller paranoida tendenser

SD. De är flitiga på fejjan och sprider skit som är så dumt att man inte fattar folk går på det. Hon vet hur man lägger upp en kampanj och får allmänheten med sig.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2024-08-07 kl. 10:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in