Citat:
Just swishinsamlingen var så märklig. Som tur är så kopierades pappans inlägg direkt in hit i början av den här tråden. Först var det:Har aldrig hört talas om att någon startar en Swishinsamling till en ny hund så fort heller. Hann det gå 24h innan dom började tigga pengar?
Om min hund hade försvunnit så hade jag varit ute och letat, suttit hemma och gråtit.
P tjafsar med folk dygnet runt i stället.
Sjuk människa det där.
Om min hund hade försvunnit så hade jag varit ute och letat, suttit hemma och gråtit.
P tjafsar med folk dygnet runt i stället.
Sjuk människa det där.
"*Hjälp oss få en ny assistanshund till min dotter om hon inte kommer tillbaka **
Vi behöver er hjälp för att kunna köpa en ny assistanshund till henne.
Om du har möjlighet att bidra, vänligen swisha valfri gåva till XXXXXXXX och märk betalningen med "Essie". Varje krona gör skillnad!
Skulle Essie mot all förmodan komma hem igen så kommer pengarna att användas till hittelönen alternativt betalas tillbaka till alla som bidragit.
Stort tack för ert stöd och er generositet!"
Sen tog pappan bort inlägget. Folk tyckte det var fel att så snabbt tigga pengar till ny hund. Dagen efter skrev pappan detta, då var det omkostnader man tiggde till.
"På mångas begäran öppnar jag upp insamlingen igen. Och Tack Ulrika N för tips om QR kod också.
Mobil:
Essie är försäkrad som täcker en stor del om vi tvingas köpa en ny assistanshund men den täcker inte kostnaderna för de gjorda insattserna eller hittelönen.
Alla bidrag har stor betydelse men viktigaste är att vi alla håller ögon och öron öppna samt tipsar polisen
Tack på förhand ❤️🙏❤️"