2024-08-06, 23:49
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Just det här med att säga att Essie är på sjukhus är något som skaver ordentligt.
För I hans "försvarstal" skriver han ju om Essies betydelse vid A's sjukhusbesök.
Det lär ju inte bli lättare för A med sjukhus om hon fått veta att Essie är på sjukhus och sen aldrig mer kommer hem.
DET om något lär ju ge ångest för sjukhus.
Det var det första som jag reagerade på.
Varför sjukhus?
Din teori är mycket rimlig.
Jag tror att han bara malde på med lögner. Narcissistiska människor älskar uppmärksamhet och P måste ha känt sig som kungen själv när TV-4 och svt var där och filma. Han har lagt ut alla klipp på sin FB-profil.
Han pratade väl bara på och i början av historien tänkte man bara på hur hemskt det var att hunden var stulen.
Det är nu när man läser alla bortförklaringar, försvarstal och lögner som man fattar.
P fattar inte att dom flesta vet och har genomskådat allt.
Citera
2024-08-06, 23:54
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Om dottern skulle orsakat Essie skada eller död i samband med att hon blivit utåtagerande så hade det täckts av försäkringen. Det finns ingen sådan ekonomisk anledning för familjen ett dölja en sådan händelse. Det är bara rena lögner, påhitt och förtal från trådens näthatare.

.

Nej, det var det dummaste jag läst. Det fattar du väl själv att djurplågeri inte ersätts av försäkringsbolaget. Du får nog ta och läsa igenom försäkringsbolagets villkor. Lycka till att få ut någon ersättning om det skulle komma fram.

S.5 Generella aktsamhetskrav och räddningsplikt
Du är skyldig att iaktta följande aktsamhetskrav för att
förebygga eller begränsa skada på hunden:
1. Du måste följa djurskyddslagen och författningar som
meddelats med stöd av djurskyddslagen samt andra
lagar, förordningar och föreskrifter som har till syfte att
förebygga sjukdomar och skador på djur, så som Statens
Jordbruksverks föreskrifter (SJVFS) och allmänna råd om
hållande av hund och katt. Du måste också följa beslut och
förelägganden av veterinär eller myndighet.

S.6.1.2 Åsidosättande av aktsamhetskrav, anvisningar
vid skada med mera
Har du inte följt villkorens aktsamhetskrav eller anvisningar
vid eller inför skada kan ersättningen sättas ned enligt
bestämmelserna i försäkringsavtalslagen.
Vi ser bland annat till vilka möjligheter hunden enligt
veterinärmedicinsk expertis skulle ha haft att förbli frisk,
tillfriskna eller leva vidare om aktsamhetskraven hade följts.

S.6.1.4 Framkallande av försäkringsfall
Har du uppsåtligen orsakat eller förvärrat försäkringsfallet
lämnas ingen ersättning. Har du av oaktsamhet framkallat
försäkringsfallet eller förvärrat dess följder får vi minska
ersättningen helt eller delvis i enlighet med vad som gäller
enligt försäkringsavtalslagen. Detsamma gäller om du annars
måste antas ha handlat eller underlåtit att handla i vetskap om
att det innebär en betydande risk för att skadan skulle inträffa.
Agria ser särskilt allvarligt på vanvård, djurplågeri, avel på
djur med kända ärftliga sjukdomar eller defekter samt annan
bristande omvårdnad av djur.

S.6.2 Identifikation
I vissa nedsättningssituationer jämställer vi ditt handlande
med handlande av den som med ditt samtycke har tillsyn
över den försäkrade hunden. När du uppdrar åt någon att
sköta om eller se till din hund så gäller aktsamhetskraven i
försäkringsvillkoren även denna person.
Om du är näringsidkare gäller aktsamhetskraven dessutom för
samtliga personer som är anställda eller som har uppdrag att
sköta om eller se till den försäkrade hunden. Om dessa
personer bryter mot aktsamhetskraven har vi rätt att sätta ner
din ersättning.

Det är bara att läsa allmänna bestämmelser på sidan 32
https://www.agria.se/dokument/villkor/hund/hundforsakring/
Senast redigerad av Banned. 2024-08-06 kl. 23:57.
Citera
2024-08-07, 00:01
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Inte så svårt, PÖ var inte sen med att anklaga en anställd. De åkte väl dit o sniffade lite. Ingen vet vilka ekipage som användes Återigen är det bara PÖs som påstår detta. Själv tror jag att det inte finns några ID-hundar heller men det kan ju ligga på Agria att ta reda på.

Malins nosar från Gävle har P sagt

https://www.facebook.com/groups/376376995787970/posts/7801591943266401/?locale=sv_SE
Senast redigerad av Banned. 2024-08-07 kl. 00:13.
Citera
2024-08-07, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Det var det första som jag reagerade på.
Varför sjukhus?
Din teori är mycket rimlig.
Jag tror att han bara malde på med lögner. Narcissistiska människor älskar uppmärksamhet och P måste ha känt sig som kungen själv när TV-4 och svt var där och filma. Han har lagt ut alla klipp på sin FB-profil.
Han pratade väl bara på och i början av historien tänkte man bara på hur hemskt det var att hunden var stulen.
Det är nu när man läser alla bortförklaringar, försvarstal och lögner som man fattar.
P fattar inte att dom flesta vet och har genomskådat allt.

Familjen har rensat sina fb profiler på allt som har med Essie att göra.
Och det är oxå knepigt.
Jag vet hundägare som haft hundar stulna/bortsprungna som letar flera år.
Lappar överallt och har folk som hjälper i det tyst med tex kartlägga alla på en viss gata osv.
DET kallas för att söka sin hund.
Inte lägga upp en facebook grupp och vara diktator i och fejkgrina framför media.
Citera
2024-08-07, 00:18
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Har läst i kapp denna brokiga tråd och såg att den osynliga mamman poppat upp och sedan *poff* försvunnit. Fattade inte vad som hänt egentligen?

Tycker hon är så märklig. Vi har inga riktiga fakta om henne annat än att hon fick A som 19 åring. Och några screenshots som inte finns kvar, annat än dumpar.

Så vem är hon och vilken är hennes roll i sammanhanget?

Har tänkt mig henne som en kuvad kvinna, som är på väg att lämna sin man. Blev till sist förbannad, tog dottern och drog. Kanske till och med räddat hunden Men det är mitt påhitt, vad jag själv skulle ha gjort i en sådan sits.

Kanske är hon lika tokig som sin man, helt med på noterna och låter honom agera. På så sätt skyddar hon sig själv, pappan får vara hennes sköld och ta alla smällar.

Vad vet och tror vi egentligen om hennes roll? Är hon lika koko som pappan, men smart nog att hålla sig utanför?

Och jag hade gärna velat veta vad och var hon skrev. Vet man säkert det var mamman? Och varför försvann inlägget?

Mamman är en skuggfigur och mycket skicklig på att dölja sig bakom maken. Tror jag haft fel som sett henne som ett offer, en kuvad stackare..

Vad tror vi på forumet?
Citera
2024-08-07, 00:22
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Familjen har rensat sina fb profiler på allt som har med Essie att göra.
Och det är oxå knepigt.
Jag vet hundägare som haft hundar stulna/bortsprungna som letar flera år.
Lappar överallt och har folk som hjälper i det tyst med tex kartlägga alla på en viss gata osv.
DET kallas för att söka sin hund.
Inte lägga upp en facebook grupp och vara diktator i och fejkgrina framför media.
Har aldrig hört talas om att någon startar en Swishinsamling till en ny hund så fort heller. Hann det gå 24h innan dom började tigga pengar?
Om min hund hade försvunnit så hade jag varit ute och letat, suttit hemma och gråtit.
P tjafsar med folk dygnet runt i stället.
Sjuk människa det där.
Citera
2024-08-07, 00:25
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Har läst i kapp denna brokiga tråd och såg att den osynliga mamman poppat upp och sedan *poff* försvunnit. Fattade inte vad som hänt egentligen?

Tycker hon är så märklig. Vi har inga riktiga fakta om henne annat än att hon fick A som 19 åring. Och några screenshots som inte finns kvar, annat än dumpar.

Så vem är hon och vilken är hennes roll i sammanhanget?

Har tänkt mig henne som en kuvad kvinna, som är på väg att lämna sin man. Blev till sist förbannad, tog dottern och drog. Kanske till och med räddat hunden Men det är mitt påhitt, vad jag själv skulle ha gjort i en sådan sits.

Kanske är hon lika tokig som sin man, helt med på noterna och låter honom agera. På så sätt skyddar hon sig själv, pappan får vara hennes sköld och ta alla smällar.

Vad vet och tror vi egentligen om hennes roll? Är hon lika koko som pappan, men smart nog att hålla sig utanför?

Och jag hade gärna velat veta vad och var hon skrev. Vet man säkert det var mamman? Och varför försvann inlägget?

Mamman är en skuggfigur och mycket skicklig på att dölja sig bakom maken. Tror jag haft fel som sett henne som ett offer, en kuvad stackare..

Vad tror vi på forumet?
Har hon levt med P sen hon var 18-19 år så har hon förmodligen blivit riktigt koko nu. Bortom all räddning.
Citera
2024-08-07, 00:27
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Om dottern skulle orsakat Essie skada eller död i samband med att hon blivit utåtagerande så hade det täckts av försäkringen. Det finns ingen sådan ekonomisk anledning för familjen ett dölja en sådan händelse. Det är bara rena lögner, påhitt och förtal från trådens näthatare.

Givet hundens utbildning och trädgårdens beskaffenhet, så skulle det inte heller vara något problem att få ersättning enligt villkoren för bortsprungen hund.

Du forsätter dina vana trogen från alla trådar du förpestar med att skriva lögner, du har ofta inte en aning om fakta men ändå så gör du dina ord till lag i trådar, denna tråd inget undantag!

Ovan skriver du att det skulle betalats ut samma belopp på försäkringen om tösen har skadat tiken allvarligt, men där har du fel, det finns en anledning till att pappa psykopat inte bara åkte till ett djursjukhus eller lät hunden hittas död och det ÄR högre utbetalning på försäkringen.
Citera
2024-08-07, 00:32
Medlem
Citat:
Har aldrig hört talas om att någon startar en Swishinsamling till en ny hund så fort heller. Hann det gå 24h innan dom började tigga pengar?
Om min hund hade försvunnit så hade jag varit ute och letat, suttit hemma och gråtit.
P tjafsar med folk dygnet runt i stället.
Sjuk människa det där.

När jag var som mest aktiv så kunde folk på sin höjd be om hjälp att skriva ut och sätta upp lappar.
Vi "sökare" kunde få hjälp till bensin vid längre resor.
Vet inte hur många gånger man satt sig i bilen på natten och åkt 20-25 mil för att vara framme i gryningen och söka.
Eller sitta i en främmande skog och lägga en bit hamburgare/korv på grillen för att se om hunden kom fram.

Nä, många fel har PÖ gjort för att bubblan ska hålla.
Citera
2024-08-07, 00:34
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Har hon levt med P sen hon var 18-19 år så har hon förmodligen blivit riktigt koko nu. Bortom all räddning.

Med denna psykopat till man så lär hon både vara hjärntvättad och helt styrd av honom, för om hon hade varit ”normal” så skulle hon funnits med mera i hela denna såpopera, men vem vet hon kanske är inlagd på ngn psykisk mottagning!?
Senast redigerad av UnitedKingdom 2024-08-07 kl. 00:38.
Citera
2024-08-07, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Måste säga att jag reagerade på ett uttalande Patrik gjorde där i Hundextra,

Patrik säger...

Id-sökhunden markerade mycket tydligt ut till bilspåren på vår baksida samt en adress i Enköping/

Om nu Essie togs in i en bil på baksidan och bilen körde iväg, så hur sjutton kan ID-hunden spåra upp en adress i Enköping???

Den ID-hunden borde söka jobb inom poliskåren för hunden måste besitta superspårskrafter😁

Om man nu hade en adress- varför gick man inte bara dit och knackade på?
Citera
2024-08-07, 00:50
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Jo, tror också hon blivit koko, men på vilket sätt?

Vi har gjort tusentals inlägg om pappan, spekulerat vilt om hans göranden och låtanden, grävt fram högvis med skit som är fakta.

Men de är två föräldrar och fram till A blev myndig och fick pappan som förvaltare hade de lika ansvar. Sannolikt har hon fått dra lasset hemmavid under As uppväxt. Kanske fått vårdbidrag då och levt på det.Och nu är hon PA och verkar ha agerat som något slags föreståndare i det LSS boende som är hennes egna uthyrda bostad.

Mamman har alltså stort ansvar, hur hon än försöker gömma sig med pappan som sköld.

Vi vet ju att A är våldsam. Hur hade hon det med en tonåring mamma? Kanske kommer As våldsbenägenhet sig från att mamman använt sig av våld? I förtvivlan över att ha fått ett sådant barn, som hon inte klarade att hantera?

En ren spekulation. Men tycker inte vi ska lägga allt fokus på pappan, när vi har en till person med minst lika stort ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in