2024-08-06, 23:13
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgtptgatos
Osäker men den försvann lika fort, är med i alla grupperna, så kanske hon insåg misstaget el så va det i familjens grupp om man ff kan göra inlägg där, han inte en se pm det var em äkta profil, men namnet stämde och bild

Jag har extremt svårt att tro att hon skulle göra det. Har hon något att säga går hon nog till polisen och inte till en facebookgrupp. Det är väldigt lätt att göra ett fakekonto på facebook.
Citera
2024-08-06, 23:14
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
" Min dotter kan inte hantera information om att Essie är stulen. Vi har istället berättat att Essie är på sjukhus”, säger en tårögd Patrik. "

Hur vet han att hans dotter inte kan hantera information om att hunden är stulen men kan hantera att den är på sjukhus. Har fler djur försvunnit från dottern så han har erfarenhet?

Man är naiv om man tror på vad han säger om detta. Krokodiltårarna tvingar han fram genom att tycka synd om sig själv som sitter i en dålig sits. Det finns en benämning på den typen av personlighet som fungerar så.
Det är konstigt att använda sjukhus som anledning till att Essie är borta. Enligt mig så tyder det på att hon varit skadad. Annars finns det ingen rim och reson att säga att hon åkt till sjukhuset.
Det hade varit mer normalt om han sagt att Essie skulle sova hos farfar?

Undrar om mediumet kände att hon hade med en bedragare att göra. Hon måste ha känt att hans själ är svart som natten.

Märkligt det där med A
Ena sekunden kan hon både rösta och gifta sig, kan avgöra att hon inte vill äta medicin.
Andra minuten förstår hon ingenting.

Det är inte konstigt att man undrar vad som hänt.
Citera
2024-08-06, 23:17
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Och ägarregistreringen hos Jordbruksverket blir då också den enda möjligheten man kan hålla kvar ifall hundens id skulle dyka upp någonstans. Den möjligheten omintetgörs om man avregistrerar hunden. Och det möjliggör också för en tjuv att kunna regga hunden som sin…
Jag har på prov testat att regga en katt. Jag registrerade den som avliden strax efteråt. Jag kunde INTE registrera den som min katt nästa dag igen. Det finns en spärr för det. Man måste kontakta JBV om ett djur återuppstår från de döda. Även som tjuv.
Senast redigerad av Teklanissen 2024-08-06 kl. 23:20.
Citera
2024-08-06, 23:20
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Det är konstigt att använda sjukhus som anledning till att Essie är borta. Enligt mig så tyder det på att hon varit skadad. Annars finns det ingen rim och reson att säga att hon åkt till sjukhuset.

Jag tror A har skadat Essie och då kan A relatera till att hunden ligger på sjukhus och det var väl säkert därför hon har/hade ont i magen också.
Citera
2024-08-06, 23:22
Medlem
Citat:

Undrar om mediumet kände att hon hade med en bedragare att göra. Hon måste ha känt att hans själ är svart som natten.

Märkligt det där med A
Ena sekunden kan hon både rösta och gifta sig, kan avgöra att hon inte vill äta medicin.
Andra minuten förstår hon ingenting.

Det är inte konstigt att man undrar vad som hänt.

Just det här med att säga att Essie är på sjukhus är något som skaver ordentligt.
För I hans "försvarstal" skriver han ju om Essies betydelse vid A's sjukhusbesök.
Det lär ju inte bli lättare för A med sjukhus om hon fått veta att Essie är på sjukhus och sen aldrig mer kommer hem.
DET om något lär ju ge ångest för sjukhus.
Citera
2024-08-06, 23:22
Medlem
Citat:
När man trodde att man hade läst allt dumt som fanns så hittade jag det här.
Ska man skratta eller gråta?
En artikel där citat från någon tidning Hund Extra. En gråtmild P*trik berättar.
Citat:
Ett medium har kontakt med Essie.

Här kommer länken

https://hundextra.se/djurkommunikator-jag-har-kontakt-med-essie/

Måste säga att jag reagerade på ett uttalande Patrik gjorde där i Hundextra,

Patrik säger...

Id-sökhunden markerade mycket tydligt ut till bilspåren på vår baksida samt en adress i Enköping/

Om nu Essie togs in i en bil på baksidan och bilen körde iväg, så hur sjutton kan ID-hunden spåra upp en adress i Enköping???

Den ID-hunden borde söka jobb inom poliskåren för hunden måste besitta superspårskrafter😁
Citera
2024-08-06, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
Jag har på prov testat att regga en katt. Jag registrerade den som avliden strax efteråt. Jag kunde INTE registrera den som min katt nästa dag igen. Det finns en spärr för det. Man måste kontakta JBV om ett djur återuppstår från de döda. Även som tjuv.

Svart labbe utan några tecken, chippa om o byt identitet. Om ett tag slutar hjärtströsslarma skrika Essie o öppna munnen på varenda hund de ser. Många hundar o katter som inte är registrerade än.
Citera
2024-08-06, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
" Min dotter kan inte hantera information om att Essie är stulen. Vi har istället berättat att Essie är på sjukhus”, säger en tårögd Patrik. "

Hur vet han att hans dotter inte kan hantera information om att hunden är stulen men kan hantera att den är på sjukhus. Har fler djur försvunnit från dottern så han har erfarenhet?

Man är naiv om man tror på vad han säger om detta. Krokodiltårarna tvingar han fram genom att tycka synd om sig själv som sitter i en dålig sits. Det finns en benämning på den typen av personlighet som fungerar så.
Inte för att vara sådan. men kolla hans lök inköp. Jag gissar att bubblan spricker snart. Det kan inte vara hållbart i längden att dribbla som P gjort. Någon i denna soppa måste berätta vad som har hänt. Denna tråd minskar ju inte heller.
Citera
2024-08-06, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx

Patrik säger...

Id-sökhunden markerade mycket tydligt ut till bilspåren på vår baksida samt en adress i Enköping/

Om nu Essie togs in i en bil på baksidan och bilen körde iväg, så hur sjutton kan ID-hunden spåra upp en adress i Enköping???

Den ID-hunden borde söka jobb inom poliskåren för hunden måste besitta superspårskrafter😁

Inte så svårt, PÖ var inte sen med att anklaga en anställd. De åkte väl dit o sniffade lite. Ingen vet vilka ekipage som användes Återigen är det bara PÖs som påstår detta. Själv tror jag att det inte finns några ID-hundar heller men det kan ju ligga på Agria att ta reda på.
Citera
2024-08-06, 23:31
Medlem
Citat:

Patrik säger...

Haha håller fullständigt med dig reagerade också på det.
Citera
2024-08-06, 23:42
Medlem
Mopsans avatar
Citat:

Patrik säger...

Det måste ha varit någon supernäsa som den sökhunden hade
Om man blir bortförd i en bil så brukar väl spåren sluta där bilen stod parkerad innan den åkte iväg.

Jag kan inte förstå hur vissa sväljer alla lögner och tror på P.
Det låter så dumt alltsammans.
Citera
2024-08-06, 23:48
Medlem
Citat:

Patrik säger...

O.T väldigt måste jag tillägga. men detta med Sierskor. :det var en person som försvann på sin 50 årsdag där jag bodde . Familjen hade kontaktat en Sierska fick jag höra på en fest Sierskan sa att personen hängde i en röd lada. Jag påpekade då att detta verkar märkligt då han bor mellan 2 järnvägsspår och vill han ta livet av sig tar han väl spåret sa jag. Jag snabbar på detta med att jag kan berätta , jag hittade skon som han hade på sig som jag gav till polisen och dom hittade sen kroppen ,och han låg efter järnvägsrälsen, så jag hade rätt hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in