2024-08-06, 22:28
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Läste att Agria har koll på ärendet. Tippar på att de även läser här.
Dom håller man inte på och tjafsar med. Jättebra människor som jobbar där.
Citera
2024-08-06, 22:39
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Ja,
Tyvärr är det inlägget däremot borta nu ifrån den officiella gruppen men pappan skrev att citatet om att Essie är sårbar och inte gör motstånd om hon blir slagen var taget ur sitt sammanhang och förklarat sammanhanget som att de vid ett möte där de samtalat om hanteringen av Essie ska ha påtalat att just på grund av att hon är så följsam och tränad till att inte göra motstånd så måste man också skydda henne om A blir upprörd eller agiterad. Han beskrev det som att det var mamman som sagt det och i syfte att få personalen att förstå att Essie inte skulle gå undan om A blir arg eller jag tro han använde ordet ”hårdhänt”… varför det var viktigt att personalen då skulle se till att få undan hunden i tid.

Observera att jag inte bestämmer huruvida den ena eller den andra utsagan är korrekt. Men det ör i alla fall en mer rimlig förklaring än att de skulle ha uppmanat personalen att låta A slå hunden sönder och samman… För även om de ser på hunden som ett hjälpmedel, så är det trots allt ett ganska dyrt hjälpmedel, så att vilja förstöra det så lättvindigt finner jag inte riktigt trovärdigt…

Det är det som kom som ett förtydligande sms från mamman till personalgruppen som en av assistenterna delade i den första essie gruppen.

Patrik hade enligt assistenterna sagt ungefär att hunden kunde bli ihjälslagen och måste tas bort när A fått utbrott. Mamman skickade senare ett sms som förklarade att det inte var så P hade menat.
Citera
2024-08-06, 22:48
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Dem anmälde ju till länsstyrelsen.
Länsstyrelsen gjorde ingenting.
Varför tror du länsstyrelsens beslut skulle förändras bara för att någon kidnappat hunden?

Vad skulle LS göra? Hunden var ju försvunnen. Lite svårt att göra kontroll om inte hunden är på plats.
Citera
2024-08-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgtptgatos
Nu har äntligen mamman uttalat sig i en av grupperna,.och väldigt kritiskt mot pappan, hon kanske glömde att klicka anonym för hon skriver att hon är en nära vän som vill vara anonym, hon ska även lägga upp bilder som visar vilken man P är

Pics or it didn’t happened.
Citera
2024-08-06, 22:54
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Jag har sett ett inlägg i en av facebookgrupperna där en person som påstår sig ha varit assistent hos dottern uttala sig om missförhållanden på arbetsplatsen.

Namngiven och postat med eget konto. Numera raderat inlägg som postades i gruppen om att sanningen om Essie ska fram.

Antagligen rädd för repressalier.

Nej, det var den nya admin i den gruppen som raderade precis alla inlägg. Hon försökte strukturera upp sidan för det var kaos, det slutade med att hon hoppade av som admin och raderade alla inlägg en gång till.
Citera
2024-08-06, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
När man trodde att man hade läst allt dumt som fanns så hittade jag det här.
Ska man skratta eller gråta?
En artikel där citat från någon tidning Hund Extra. En gråtmild P*trik berättar.
Citat:
Ett medium har kontakt med Essie.

Här kommer länken

https://hundextra.se/djurkommunikator-jag-har-kontakt-med-essie/
Fotona på hunden Essie tyder i mitt tycke inte på en lycklig hund.
Citera
2024-08-06, 22:57
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Fotona på hunden Essie tyder i mitt tycke inte på en lycklig hund.
Ingen ser lycklig ut i den familjen. Jo, P
För han kan styra alla.
Citera
2024-08-06, 22:58
Medlem
Citat:
Dom håller man inte på och tjafsar med. Jättebra människor som jobbar där.
Jag lovar utredarna fixar detta. Jag är tämligen säker på att försäkringsbolagets utredare är dom som knäcker gåtan.
Citera
2024-08-06, 22:59
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
När man trodde att man hade läst allt dumt som fanns så hittade jag det här.
Ska man skratta eller gråta?
En artikel där citat från någon tidning Hund Extra. En gråtmild P*trik berättar.
Citat:
Ett medium har kontakt med Essie.

Här kommer länken

https://hundextra.se/djurkommunikator-jag-har-kontakt-med-essie/

" Min dotter kan inte hantera information om att Essie är stulen. Vi har istället berättat att Essie är på sjukhus”, säger en tårögd Patrik. "

Hur vet han att hans dotter inte kan hantera information om att hunden är stulen men kan hantera att den är på sjukhus. Har fler djur försvunnit från dottern så han har erfarenhet?

Man är naiv om man tror på vad han säger om detta. Krokodiltårarna tvingar han fram genom att tycka synd om sig själv som sitter i en dålig sits. Det finns en benämning på den typen av personlighet som fungerar så.
Citera
2024-08-06, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Jag lovar utredarna fixar detta. Jag är tämligen säker på att försäkringsbolagets utredare är dom som knäcker gåtan.

De har nog sina ögon o öron öppna, både här o där. O de är informerade om fallet så förmodligen utreder de om nu PÖ varit så korkad så han begärt ut försäkringspengarna.
Citera
2024-08-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
" Min dotter kan inte hantera information om att Essie är stulen. Vi har istället berättat att Essie är på sjukhus”, säger en tårögd Patrik. "

Hur vet han att hans dotter inte kan hantera information om att hunden är stulen men kan hantera att den är på sjukhus. Har fler djur försvunnit från dottern så han har erfarenhet?

Man är naiv om man tror på vad han säger om detta. Krokodiltårarna tvingar han fram genom att tycka synd om sig själv som sitter i en dålig sits. Det finns en benämning på den typen av personlighet som fungerar så.

O på TV4 sa han att han snart måste berätta för A att Essie gått borta. Säger man så om en påstådd stulen hund? Gått bort är om någon är död.
Citera
2024-08-06, 23:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Nej, det var den nya admin i den gruppen som raderade precis alla inlägg. Hon försökte strukturera upp sidan för det var kaos, det slutade med att hon hoppade av som admin och raderade alla inlägg en gång till.

Ingen vidare trevlig stämning alls där. Spårat ur totalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in