2024-08-06, 19:19
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Det är inte tillåtet för pappan eller någon att säga att kameror inte dungerar om man vet att de gör det. Man får så att säga absolut inte smygfilma personal eller sin egen dotter. Så antingen ska kamerorna vara helt avstängda eller övertäckta eller också ska han ha allas samtycke.
Det räcker inte med samtycke. Det är extremt lång och komplicerad process för att få tillåtelse att film personal på deras arbetsplats. Enbart deras godkännande räcker inte.
Citera
2024-08-06, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Detta skrev PÖ själv i sitt försvarstal. Finns skärmdumpar i tråden...

Ja, båda parter har bekräftat att något kring att hunden skulle vara så tålig att det fanns risk för att den kunde bli skadad om den utsattes för våld. Den ena parten (anonym assistent) har sagt att det uttalades vid ett personalmöte. Men inte vidare specificerat något sammanhang kring varför det sas. Den andra parten har skrivit att sammanhanget var att man ville instruera personalen om Essie sårbarhet och vikten av att få undan henne snabbt om A skulle börja bli hårdhänt eller våldsam.

Det är så jag uppfattat det.
Men om assistenten som är källan till det kan förtydliga hur hen har uppfattat sammanhanget och hur hen tolkade sammanhanget… så vore det bra.
Citera
2024-08-06, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Observera att jag inte bestämmer huruvida den ena eller den andra utsagan är korrekt. Men det ör i alla fall en mer rimlig förklaring än att de skulle ha uppmanat personalen att låta A slå hunden sönder och samman…
Vem har sagt att man uppmanat personalen att låta A slå hunden sönder och samman?

Antar att du slirade en hel del på sanningen där. Extremt oseriöst.
Citera
2024-08-06, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Fast alla användares posthistorik är som ett CV.
Dessutom så är man anonym här. Man kan också göra ett nytt anonymt nick om man vill.

Jag litar på Hegamon som är en gammal användare.
Du jan också kolla ett kontos datum när det är reggat och antal inlägg.
Den som varit här länge har sitt renomme att tänka på. Gamlingarna har lite koll på varandra.

Jo jag såg att det är ett gammalt konto, efter att jag postat
Mitt är inte sen förra veckan heller.
Det är så smutsigt i den här byken så jag tror folk med insyn i familjens djurägande har blivit ganska skrämda.
Men det är perfekt att du kommenterade det! Tack!
Då ser förhoppningsvis folk att det är lätt att kolla posthistorik på en användare och göra sin egen bedömning.
Citera
2024-08-06, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Kanske inte. Är det någon som vill jag skriver ut mera i tråden så kan jag göra det. Många är rädda för att deras IP ska spåras, rädsla finns för att anmälas för förtal. Det är också så att vissa inte ens vill gå till polisen, för rädslan att bli anmälda för ett brott.

Jag har skrivit tidigare om detta. Det rör sig om ett planerat fritagande eller OMHÄNDEETAGANDE som jag använt som ord tidigare. Den har inte rymt, familjen har inte mördat Essie.

Jag har svarat en annan användare.
Såg att du är en "gammal räv" på flash så du har nog vett att skydda assistenter eller andra med insyn om dom skriver till dig.
Citera
2024-08-06, 19:27
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Kanske inte. Är det någon som vill jag skriver ut mera i tråden så kan jag göra det. Många är rädda för att deras IP ska spåras, rädsla finns för att anmälas för förtal. Det är också så att vissa inte ens vill gå till polisen, för rädslan att bli anmälda för ett brott.

Jag har skrivit tidigare om detta. Det rör sig om ett planerat fritagande eller OMHÄNDEETAGANDE som jag använt som ord tidigare. Den har inte rymt, familjen har inte mördat Essie.
Jag skulle bli otroligt tacksam om du vill berätta mer.
Vi är många som undrar vad som hänt och hoppas att Essie mår bra.
Citera
2024-08-06, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenOldie
Du har dålig koll på vad P har sagt och inte sagt. Patrik skrev den 26/7: ”Informationen till personalen om att Essie är en så pass stabil hund att hon aldrig skulle säga ifrån trots att hon blir slagen nästan till död, är korrekt men tagen ur sin kontext då det just på grund av detta är extremt viktigt att personalen snabbt tar undan Essie innan något händer Essie.”
Fan, jag mår dåligt och får hjärtklappning när jag citerar vad han skrivit.
PÖ ska även ha sagt detta
Citat:
Pappan har sagt att man vid det här mötet samtalade om vikten av att skydda hunden i situationer där A började bete sig instabilt för att annars kunde hunden fara illa eftersom den inte skulle säga ifrån även om hon blev illa slagen och skulle därför också kunna riskera att dö.
Citera
2024-08-06, 19:28
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Man kan ju tycka det men kanske PÖ njuter av att se djur lida? Först Molly, sen Snövit o nu Essie. Finns det fler djur vi inte vet om?

Assistenterna ses antagligen som boskap i hans ögon.

En hund är en rullstol, en ung assistent i bikini ett litet lamm.

Fan vet hur hur det står till i huvet på den som lägger sig i hur många tamponger dotterns assistenter stoppar upp i det heligaste.

Det finns inte på kartan att kamerorna råkade vara ur bruk när hunden försvann.

Det får vara något slags rim och reson i denna tråd.
Citera
2024-08-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det räcker inte med samtycke. Det är extremt lång och komplicerad process för att få tillåtelse att film personal på deras arbetsplats. Enbart deras godkännande räcker inte.

Jo, samtycke fungerar om det sker frivilligt. På samma sätt som en TV inspelning kan ske med samtycke om alla vill vara med på bild. Vem som helst få så att säga välja att vilja få bli filmad.

Det är för övrigt den enda omständighet som kan tillåta övervakningsfilming i ett hem. Dvs att alla lämnar sitt samtycke till det. Frivilligheten är alltså nyckelordet. Det kan inte vara ett villkor för att få ett jobb. Utan samtycke måste ges till varje tillfälle, varje person vid varje arbetspass. Så det är liksom inte tillrådligt att hålla på och filma hemtjänstpersonal eller assistenter medan de arbetar i en persons hem. Inte ens om man är brukaren själv och kan sköta utrustningen. För har man inte samtycke så är det inte tillåtet.

Inte ens ett assistansbolag får installera en övervakningskamera i en klients hem där de tillhandahåller assistenter eller hemtjänstpersonal. De kan söka hur många tillstånd som helst för det, de kommer att arvslös med hänvisning till att arbetsplatsen i huvudsak är någons hem. Och då är det strikt förbjudet.
Citera
2024-08-06, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
En hund är en rullstol, en ung assistent i bikini ett litet lamm.

Fan vet hur hur det står till i huvet på den som lägger sig i hur många tamponger dotterns assistenter stoppar upp i det heligaste.
Just, det påstås i tråden att han ville att assistentflickorna skulle bada med A.

Handlar det om badkar eller en pool?

Oavsett så fanns kanske kameror uppsatta även där, så att pappan kunde sitta i sitt kontrollrum och göra något jag inte ens vill veta.
Citera
2024-08-06, 19:32
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:

Är det djurrättsaktivister som har tagit hunden. Det verkar vara välplanerat.
Citera
2024-08-06, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skykru
PÖ ska även ha sagt detta
Det är helt sjukt! Även Ps syster skrev vid något tillfälle att Essie var tränad för det. HH har en del att klargöra angående det, hur gick utbildningen till? Hur gjordes den mentala utredningen som konstaterade att Essie var så vek att hon kunde bli slagen nästan till döds?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in