Citat:
Ursprungligen postat av
Scoutsin
Ja,
Tyvärr är det inlägget däremot borta nu ifrån den officiella gruppen men pappan skrev att citatet om att Essie är sårbar och inte gör motstånd om hon blir slagen var taget ur sitt sammanhang och förklarat sammanhanget som att de vid ett möte där de samtalat om hanteringen av Essie ska ha påtalat att just på grund av att hon är så följsam och tränad till att inte göra motstånd så måste man också skydda henne om A blir upprörd eller agiterad. Han beskrev det som att det var mamman som sagt det och i syfte att få personalen att förstå att Essie inte skulle gå undan om A blir arg eller jag tro han använde ordet ”hårdhänt”… varför det var viktigt att personalen då skulle se till att få undan hunden i tid.
Observera att jag inte bestämmer huruvida den ena eller den andra utsagan är korrekt. Men det ör i alla fall en mer rimlig förklaring än att de skulle ha uppmanat personalen att låta A slå hunden sönder och samman… För även om de ser på hunden som ett hjälpmedel, så är det trots allt ett ganska dyrt hjälpmedel, så att vilja förstöra det så lättvindigt finner jag inte riktigt trovärdigt…
Jag har inte sett någon påstå att dem uppmanat personalen att låta A slå hunden sönder och samman.
Det enda jag har sett är kritik emot att när hunden gått undan ska personalen ha fått instruktioner att ta tillbaka hunden till A.
Och att folk undrar ifall A ha kan ha fått ett sånt allvarligt utbrott att hon på något sätt dödat hunden.
Jag tror inte A dödat hunden. Men samtidigt stämmer inget av det andra inte heller, hunden kan inte ha sprungit bort, hunden kan inte ha blivit stulen av en assistent, men jag tror inte heller A eller pappan slagit ihjäl hunden, jag hoppas ingen är så sjuk att dem själva kan dödar ett djur på sånt sätt som folk misstänker.