2024-08-06, 18:49
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Man kan ju tycka det men kanske PÖ njuter av att se djur lida? Först Molly, sen Snövit o nu Essie. Finns det fler djur vi inte vet om?
Är snövit samma katt som hon hade på boendet?
Citera
2024-08-06, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Är det inte du som skrivit tidigare i tråden att du visste att hunden är räddad och antydde att du också visste var den fanns, och lovade återkomma lite senare?
Det var även någon på fb som kom med detta påståendet och skulle återkomma med mer info men naturligtvis så kom det ingen mer info om det.
Det känns som någon vill vilseleda alla genom att påstå att de känner någon som känner någon som har sagt att de har Essie
Citera
2024-08-06, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag tycker det lutar åt att någon hundfamilj var inte denna familj. En hund ska rastas och det går inte enbart släppa ut en labbe på bakgården eller låta den åka i en cykelkorg. Det går såklart misstänka att hunden inte fått tillräckligt med motion.

Jag vill att assistenterna skriver till mig på PM (eller e-mail till essiehunden@gmail.com) och förklarar hur det varit, så jag inte tror att allt är påhitt. Du som jobbat som assistent har du sett något? Varför skriver ni inget i tråden? Är det folk i tråden här som hittar på, eller är det sant det som sägs? Personligen så tror jag att det kan hänt flera än en gång att hunden blivit slagen. Vad jag däremot vill se är någon form av skriftlig förklaring. Skriv till PM så jag vet närmare.

Det jag vet är att det har snackats gentemot folk utåt sett som inte jobbat som assistenter. Jag har däremot inte fått direktinformation från folk som jobbat som assistent i huset där familjen bor. Det måste vara många fd assistenter som läser i tråden, skriv PM till mig och förklara. Hur vovven skulle blivit slagen och felbehandlad. Här har ni en email-adress ni kan skriva till, om ni inte vill eller kan skicka PM här: essiehunden@gmail.com

Tvivlar att någon vill skriva till en anonym användare på flash då PÖ skrivit så många gånger om " förtal" och anmält.
Citera
2024-08-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Har pappan verkligen sagt det du säger vid ett möte? det om att assistenterna måste skydda hunden när A blir arg?

Ja,
Tyvärr är det inlägget däremot borta nu ifrån den officiella gruppen men pappan skrev att citatet om att Essie är sårbar och inte gör motstånd om hon blir slagen var taget ur sitt sammanhang och förklarat sammanhanget som att de vid ett möte där de samtalat om hanteringen av Essie ska ha påtalat att just på grund av att hon är så följsam och tränad till att inte göra motstånd så måste man också skydda henne om A blir upprörd eller agiterad. Han beskrev det som att det var mamman som sagt det och i syfte att få personalen att förstå att Essie inte skulle gå undan om A blir arg eller jag tro han använde ordet ”hårdhänt”… varför det var viktigt att personalen då skulle se till att få undan hunden i tid.

Observera att jag inte bestämmer huruvida den ena eller den andra utsagan är korrekt. Men det ör i alla fall en mer rimlig förklaring än att de skulle ha uppmanat personalen att låta A slå hunden sönder och samman… För även om de ser på hunden som ett hjälpmedel, så är det trots allt ett ganska dyrt hjälpmedel, så att vilja förstöra det så lättvindigt finner jag inte riktigt trovärdigt…
Citera
2024-08-06, 18:58
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Eller att kolla unga assistenter o vara nedlåtande mot dem samt att utsätta ett djur för tortyrliknande rädsla , kan det ingå i ovanstående?
Det finns mycket. Alla svajiga svar om övervakningen är kopplat till Verisure. Deras logga sitter på familjen Ö carport.
Dom ”lapparna” får man inte tag i hursomhelst. Lapparna får man när avtal tecknas och säger man upp avtalet tar som bort kameran och lapparna.
Det är så mycket ljug hela tiden.
Citera
2024-08-06, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Jag har skrivit det förut men upprepar mig.
Undras hur assistenterna mår när PÖ släppte den filmen.
Man ser klart och tydligt poolen där assistenterna ska bada med A.
Så risken att dom blivit filmade när dom är ute och badar är stor. Och dom lär inte ha badad i kläder utan baddräkt/bikini. Och bara unga tjejer anställda som inte tjafsar emot då dom eventuellt är ute på sitt första jobb.
Hade PÖ varit rak och ärlig hela vägen hade inte folk börjat granska allt och jag hade inte ens tänkt på att det inte är lagligt att filma, än mindre tänkt på vart just den kameran är riktad.

Undras om han är nöjd med resultatet?
Jag hoppas att företaget som tjejerna jobbade för kommer att gå vidare med detta eftersom de ska absolut inte behöva bli utsatta för att bli filmade under dessa, eller några omständigheter.
Sedan kan jag inte låta bli att undra varför P har sagt att kamerorna inte är aktiva för att sedan säga till pressen och till hela Sverige att kamerorna måste ha blivit utsatt för en störning precis när Essie försvann. Bara där medger han att kamerorna var aktiva och filmade de som fanns i huset.
Citera
2024-08-06, 19:03
Medlem
Citat:
Det är en arbetsplats! PUNKT!
Gå o försök få över några andra anhängare till PÖ, här funkar det inte med romaner.

Nej inte i bemärkelsen att det är tillåtet för ett assistansbolag att installera övervakning i någons hem, oavsett om de har arbetskraft i det. Eftersom det också är ett hem.

Skulle det vara tillåtet så skulle varenda pensionär som har hemtjänst då kunna bli påtvingade övervakning ifrån hemtjänstföretaget. Så nej. Du har helt fel.
Vänligen sprid inte sådana felaktigheter. Det skadar alla.

För övrigt… på vilket sätt har det med PÖ att göra?! Han har inte heller rätt att filma i bostaden när den används som boende för hans dotter. Inte ens som förvaltare. Men det har inte heller assistansbolaget.
Så sluta sprid helt felaktig information.
Citera
2024-08-06, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det är inte alls pappans beskrivning. Varför ljuger du om sådana saker?
Det är bara lögner och förtal från er näthatare. Patetiska liv ni måste leva.

Du har dålig koll på vad P har sagt och inte sagt. Patrik skrev den 26/7: ”Informationen till personalen om att Essie är en så pass stabil hund att hon aldrig skulle säga ifrån trots att hon blir slagen nästan till död, är korrekt men tagen ur sin kontext då det just på grund av detta är extremt viktigt att personalen snabbt tar undan Essie innan något händer Essie.”
Fan, jag mår dåligt och får hjärtklappning när jag citerar vad han skrivit.
Citera
2024-08-06, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffsan2
Jag hoppas att företaget som tjejerna jobbade för kommer att gå vidare med detta eftersom de ska absolut inte behöva bli utsatta för att bli filmade under dessa, eller några omständigheter.
Sedan kan jag inte låta bli att undra varför P har sagt att kamerorna inte är aktiva för att sedan säga till pressen och till hela Sverige att kamerorna måste ha blivit utsatt för en störning precis när Essie försvann. Bara där medger han att kamerorna var aktiva och filmade de som fanns i huset.

Jag hoppas att assistenterna tar juridisk hjälp som kan reda ut alla kränkningar dom utsatts för på sin arbetsplats.

Ja du, det börjar bli många motsägelser från PÖ, kamerorna är ett ganska talande bevis på att han slirar på sanningen.
Att Essie blev filmad precis just då är jag tveksam till. Filmer går att manipulera och det kan vara filmat när som helst.
Citera
2024-08-06, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Assistenterna såg kamerorna och frågade pappan om det, och pappan sa att kamerorna inte fungerade.
Och assistenterna trodde väl på pappan, att kamerorna inte filmade, och därför var det inte olagligt. Det var ju först när pappan delade filmen på hunden där dem säger att kameran blivit avstängd och igångsatt som det kom ut att kamerorna faktiskt varit igång och filmat.

Det är inte tillåtet för pappan eller någon att säga att kameror inte dungerar om man vet att de gör det. Man får så att säga absolut inte smygfilma personal eller sin egen dotter. Så antingen ska kamerorna vara helt avstängda eller övertäckta eller också ska han ha allas samtycke.
Citera
2024-08-06, 19:18
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ja,
Tyvärr är det inlägget däremot borta nu ifrån den officiella gruppen men pappan skrev att citatet om att Essie är sårbar och inte gör motstånd om hon blir slagen var taget ur sitt sammanhang och förklarat sammanhanget som att de vid ett möte där de samtalat om hanteringen av Essie ska ha påtalat att just på grund av att hon är så följsam och tränad till att inte göra motstånd så måste man också skydda henne om A blir upprörd eller agiterad. Han beskrev det som att det var mamman som sagt det och i syfte att få personalen att förstå att Essie inte skulle gå undan om A blir arg eller jag tro han använde ordet ”hårdhänt”… varför det var viktigt att personalen då skulle se till att få undan hunden i tid.

Observera att jag inte bestämmer huruvida den ena eller den andra utsagan är korrekt. Men det ör i alla fall en mer rimlig förklaring än att de skulle ha uppmanat personalen att låta A slå hunden sönder och samman… För även om de ser på hunden som ett hjälpmedel, så är det trots allt ett ganska dyrt hjälpmedel, så att vilja förstöra det så lättvindigt finner jag inte riktigt trovärdigt…
Jag har inte sett någon påstå att dem uppmanat personalen att låta A slå hunden sönder och samman.
Det enda jag har sett är kritik emot att när hunden gått undan ska personalen ha fått instruktioner att ta tillbaka hunden till A.
Och att folk undrar ifall A ha kan ha fått ett sånt allvarligt utbrott att hon på något sätt dödat hunden.

Jag tror inte A dödat hunden. Men samtidigt stämmer inget av det andra inte heller, hunden kan inte ha sprungit bort, hunden kan inte ha blivit stulen av en assistent, men jag tror inte heller A eller pappan slagit ihjäl hunden, jag hoppas ingen är så sjuk att dem själva kan dödar ett djur på sånt sätt som folk misstänker.
Citera
2024-08-06, 19:19
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Tvivlar att någon vill skriva till en anonym användare på flash då PÖ skrivit så många gånger om " förtal" och anmält.

Kanske inte. Är det någon som vill jag skriver ut mera i tråden så kan jag göra det. Många är rädda för att deras IP ska spåras, rädsla finns för att anmälas för förtal. Det är också så att vissa inte ens vill gå till polisen, för rädslan att bli anmälda för ett brott.

Citat:
Men den springande punkten blir ändå; vet du att Essie lever?

Jag har skrivit tidigare om detta. Det rör sig om ett planerat fritagande eller OMHÄNDEETAGANDE som jag använt som ord tidigare. Den har inte rymt, familjen har inte mördat Essie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in