• 1
  • 2
2024-08-06, 18:35
Medlem
SaboMuggades avatar
Läste denna artikeln precis.

"Den sannolika utgången är att våldet istället kommer att tas som förevändning för att slå ner på all opposition med nya drakoniska lagar, stenhård repression, ännu mer övervakning och kartläggning av påstått ”farliga” systemkritiska röster av olika slag, antagligen därtill också långa fängelsestraff för vissa och utbredd demoralisering i systemkritiska led."
https://nyadagbladet.se/utrikes/brit...or-for-folket/

Så lär det ju bli!
Hur organiska är dessa upplopp?
Kommer det dyka upp schamaner likt det gjorde under stormningen av kapitolium?
Kan Tommy Robinson ha förhandlat fram en deal med några för att vara med skapa kaos?

Två saker bör alltså diskuteras i denna tråd.
Vad kommer hända när detta lagt sig och "nationalisterna" besegrats?

Och hur autentiska är dessa upplopp från början ? Eller kommer de nu att börja infiltreras.
Senast redigerad av SaboMuggade 2024-08-06 kl. 18:39.
Citera
2024-08-06, 18:59
Medlem
kyrkstockens avatar
Ja inte vinner de engelska demonstranterna denna gång. Men de börjar bli rätt många. Ja, det lär bli totalitär stat av england denna gång. Se hur kanada bl.a. konfiskerade de protesterande lastbilschaufförernas bankonton (det är företagskonton alltså så de inte längre kan bedriva sin näring).
Men till slut gör folket uppror.
Engelsmän kan ändå sin historia rätt bra då resten av världens lagstiftning har hämtats där.

Men vill man ha alternativa tankar och teorier är det bara att läsa svensk media. Där islamister med machete ropandes Allahu akbar beskrivs som "antiraster" och protesterande engelsmän som "höger-extremister.
Citera
2024-08-06, 19:32
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Ja inte vinner de engelska demonstranterna denna gång. Men de börjar bli rätt många. Ja, det lär bli totalitär stat av england denna gång. Se hur kanada bl.a. konfiskerade de protesterande lastbilschaufförernas bankonton (det är företagskonton alltså så de inte längre kan bedriva sin näring).
Men till slut gör folket uppror.
Engelsmän kan ändå sin historia rätt bra då resten av världens lagstiftning har hämtats där.

Men vill man ha alternativa tankar och teorier är det bara att läsa svensk media. Där islamister med machete ropandes Allahu akbar beskrivs som "antiraster" och protesterande engelsmän som "höger-extremister.

Lastbilskonvojenerna och de senare bondeprotesterna stödjer jag fullt ut och tror inte de gjort någon skada.
Kanske tom nytta iaf det förstnämnda.
Dessutom tror jag dessa var autentiska krafter men jag vet inte vad jag skall tro om det som händer i England.
Citera
2024-08-06, 19:35
Medlem
kyrkstockens avatar
Jag sökte på rumble igår. *Inte stor ide att söka på youtube.

Det jag glömde säga i mitt första inlägg är att även om det blir en polisstat så har ju Tommy Robinsons status ändrats och får faktiskt komma till tals i media. Så lite har det svängt där.
Citera
2024-08-06, 19:42
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag sökte på rumble igår. *Inte stor ide att söka på youtube.

Det jag glömde säga i mitt första inlägg är att även om det blir en polisstat så har ju Tommy Robinsons status ändrats och får faktiskt komma till tals i media. Så lite har det svängt där.

Han är ju sionist.

https://www.middleeastmonitor.com/20...s-legal-costs/

https://www.timesofisrael.com/livebl...-antisemitism/

https://x.com/The_NightReport/status...14831020175454
Citera
2024-08-06, 19:49
Medlem
Psykonaut-s avatar
Bra text från en annars sopig sajt.
Se även den rikaste individen och hur han leder världen(eller försöker), som eliten alltid har gjort. Han blev mediaägare och köpte hela skiten som räknades. Twitter.

https://x.com/elonmusk/status/1819933223536742771

Rysk desinformation och västerländsk HBQTards vill oss alla omt. Inte bara kineser,, muslimer och skit...
Citera
2024-08-06, 20:05
Medlem
kyrkstockens avatar
Jag har varit lite otydlig med att jag stöder protester. Likt demonstrationer. Men aldrig våld, Vi har ju sett exempel på att man bränt ner flyktinghus.
Jag skulle hellre sett att man riktade sin ilska mot anstiftarna av denna massinvandring med fredliga demonstrationer.

Men angrips man av motdemonstranter har man naturligt rätt att försvara sig och så småningom kanske statsmakten beronde på hur de agerar (tex med våld).
Citera
2024-08-06, 21:43
Medlem
Psykonaut-s avatar
Var vi naiva om Hitler, Stalin och hundratals till?

Vad vet vi om dagens diktatorer och varför ser deras mönster exakt samma ut som historiskt?

(FB) Kravaller utbryter i England folk har fått nog av politikernas muslimvurm
Citera
2024-08-07, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade

"Den sannolika utgången är att våldet istället kommer att tas som förevändning för att slå ner på all opposition med nya drakoniska lagar, stenhård repression, ännu mer övervakning och kartläggning av påstått ”farliga” systemkritiska röster av olika slag, antagligen därtill också långa fängelsestraff för vissa och utbredd demoralisering i systemkritiska led."

Så lär det ju bli!
Kan Tommy Robinson ha förhandlat fram en deal med några för att vara med skapa kaos?

Och hur autentiska är dessa upplopp från början ? Eller kommer de nu att börja infiltreras.

Ahhh, Stephen Yaxley-Lennon.

Finns de som har nytta av att EDL o kompani försöker destabilisera Storbritannien.
Inte förvånande om dessa sponsrat EDL.
Citera
2024-08-07, 03:32
Medlem
Psykonaut-s avatar
Givetvis måste vi lyssna på rysstrollens agenda, utan att jag påstår att det är viktigare än alla andra delar som ledde till allt detta kaos vi nu fått se.

Citat:
The Foundations of Geopolitics: The Geopolitical Future of Russia is a geopolitical book by Aleksandr Dugin. Its publication in 1997 was well received in Russia; it has had significant influence within the Russian military, police forces, and foreign policy elites,[1][2] and has been used as a textbook in the Academy of the General Staff of the Russian military.[1][3] Powerful Russian political figures subsequently took an interest in Dugin,[4] a Russian political analyst who espouses an ultra-nationalist and neo-fascist ideology based on his idea of neo-Eurasianism,[5] who has developed a close relationship with Russia's Academy of the General Staff.[6]

The Wes In the Americas, United States, and Canada:

Russia should use its special services within the borders of the United States and Canada to fuel instability and separatism against neoliberal globalist Western hegemony, such as, for instance, provoke "Afro-American racists" to create severe backlash against the rotten political state of affairs in the current present-day system of the United States and Canada. Russia should "introduce geopolitical disorder into internal American activity, encouraging all kinds of separatism and ethnic, social, and racial conflicts, actively supporting all dissident movements – extremist, racist, and sectarian groups, thus destabilizing internal political processes in the U.S. It would also make sense simultaneously to support isolationist tendencies in American politics".[9]
The Eurasian Project could be expanded to Central and South America.[9]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Foun...of_Geopolitics
Citera
2024-08-07, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Givetvis måste vi lyssna på rysstrollens agenda, utan att jag påstår att det är viktigare än alla andra delar som ledde till allt detta kaos vi nu fått se.
De har nog satt detta i verket i flera länder.

En av deras agenter är nog Tommy Robinson, vars riktiga namn är Stephen Christopher Yaxley-Lennon.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tommy_Robinson_(activist)

Är det ett sammanträffande att han dagen innan knivdådet, stack från Storbritannien?
Undrar om han åkte till Ryssland?
Citera
2024-08-07, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade

Så lär det ju bli!

Tommy Robinson är en sionistlakej, ja; jobbar åt Israel/Sion. Eller är han jude själv, ja?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in