2023-11-13, 19:28
Medlem
tankar inför Kvartalsrapport på torsdag? upp 9 idag såg ja.
Citera
2024-04-08, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Fin rapport och organisk tillväxt idag.

Lätt att vara efterklok men hur har det gått sedan den finfina rapporten du skrev om? Vill inte strö salt i dina sår men jag fick upp ögonen för detta bolag redan 2018 och kan verkligen inte begripa de som någonsin investerat i Soltech. Man kan ju inte ens ljuga som aktieägare och säga att man sålt på topparna om man ägt ett fyrsiffrigt antal aktier eller mer. Omsättningen har knappast medgett dylika historier. Vad du menade med organisk tillväxt får du gärna förklara, att byta ut en riskaka mot fyra riskorn känns sådär om man är långsiktig.
Ganska tydligt att det är så Soltech jobbat och jobbar sedan start.
Citera
2024-07-28, 17:15
Medlem
Vad tror vi om blåa siffror i Q2:an?
Citera
2024-07-29, 12:15
Medlem
Vad tror ni om soltech för det andra halvåret 2024? Väntas bättre siffror för Q2 och Q3 tro?
Citera
2024-08-06, 16:10
Medlem
Jag tror att oavsett om Soltech skulle (under en normal konjutur) ha presterat bättre och bättre, så kommer resultaten bli sämre och sämre ett tag nu. Varför? Lågkonjunktur, höga räntor, världsoro.

Vem köper solceller när man är orolig att WW3 är i antågande? Vem köper solceller när man tror sig bli av med jobbet? Asså visst det är ju en besparing på sikt, men folk tänker *här och nu* när pengarna stramas åt

Kan man rida ut det här och invänta högkonjunktur så tror jag många konkurrenter kommer ha gjort kk och marknaden har konsoliderat sig varpå Soltech gynnas
Citera
2025-08-28, 21:08
Medlem
Kurs 1.37 sek

Köpläge.
Citera
2025-08-28, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intressgruppen
Kurs 1.37 sek

Köpläge.
Neeeeej
Den kommer gå under kronan.
Läs på vad som händer i bolaget!
Citera
2025-08-28, 22:38
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Kurs 1.37 sek

Köpläge.

Jag skulle inte ta i dem med tång. Det här är ju ett riktigt krisbolag.
Citera
2025-08-28, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpsi
Neeeeej

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag skulle inte ta i dem med tång. Det här är ju ett riktigt krisbolag.

Tack, skulle precis resercha innan lönen trillar in men håller mig ifrån dem.
Citera
2025-08-30, 01:23
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Tack, skulle precis resercha innan lönen trillar in men håller mig ifrån dem.

Ja du, man kan väl lugnt säga att du gjorde rätt som tänkte efter en gång till och avstod från "köpläget".

Soltech rasade 29 % i dag efter beskedet om företrädesemission med rejäl rabatt. En aktie kostar nu 98 öre.

Citat:
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Styrelsen för Soltech har beslutat att genomföra en fullt garanterad företrädesemission om cirka 329 miljoner kronor.

Det framgår av ett pressmeddelande.

"Syftet med företrädesemissionen är att stärka bolagets finansiella ställning, utveckla befintliga affärsområden, accelerera synergieffekter och lönsamhetsdrivande åtgärder", uppger bolaget.

Teckningskursen har fastställts till 0:29 kronor per ny aktie.
Citera
2025-08-30, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpsi
Neeeeej

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Ja du, man kan väl lugnt säga att du gjorde rätt som tänkte efter en gång till och avstod från "köpläget".

Soltech rasade 29 % i dag efter beskedet om företrädesemission med rejäl rabatt. En aktie kostar nu 98 öre.

Herre Jemina vilket blodbad. Orrön går också väldigt illa och bägge företag har så många investerare.

Lite paradoxalt man vet att solpanneler användandet kommer öka kraftigt, särskilt efter de nya eu initiativet, samtidigt så går det åt helvete för många bolag, finns kanske för många spelare i branschen.
Senast redigerad av Intressgruppen 2025-08-30 kl. 05:13.
Citera
2025-08-30, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engroniller
Vad tror ni för framtidsutsikter för detta bolag? Tydligen fått order från Kina, billig och känns som framtiden med tanke på att alla miljömuppar vill ha solenergi.
Minus 96% sedan du skrev inlägget för tio år sedan. Hoppas du inte satte hela veckopengen på aktien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in