2024-08-06, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Haha bra kagge. Man ser att den där bruden kommer bli en sån där sjukt ful tant redan när hon är 25. Givetvis gift med en äcklig muslim som sparkar runt henne i något sunkigt skitområde.
Men det kommer dröja tills hon är typ 43 och har 7 ungar innan hon inser att drömmen om att bli rik inte infriats.

Hon ser asiatisk ut med?
Citera
2024-08-06, 00:52
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
LVU på 3an betyder att du blir tvångsomhändertagen pga Eget beteende.

LVU på 2an betyder att du blir tvångsomhändertagen pga hemmiljö.

Inte ovanligt att du har båda. Men alla på SIS har iaf på 3an.

Det i sig har inget o göra med om du har begränsningar eller inte i vem du har kontakt med.

Men är man på SIS vilket jag utgår ifrån att MGM1 är nu så har hon inte tillgång till egen mobil o ingen annan på avdelningen heller. (har jobbat på 2 olika SIS länge + jobbat med ungar placerade på 10 olika SIS) Jag kan till o med tänka mig att hon ev hålls ensam i ”vård i enskildhet” då hon inte får träffa andra på avdelningen.
Men sånt avgörs inte utifrån vilket LVU man har utan bedöms utifrån psykisk mående, hur man kan hantera att vara med andra, o utifrån vilken situation man är i.

MEN med all tydlighet så VET jag inte detta gällande MGM1 med ”vård i enskildhet” men utifrån min erfarenhet o fallets art så är sannolikheten stor.

Sen har man sista åren hittat på att ungdomar placerade på SIS har rätt till internettid en timme om dagen!! Inte på egen mobil dock. Men där kan dom kontakta andra via appar!

I just detta fall med MGM1 kan jag tänka att det finns goda skäl att ta bort den rättigheten MEN ingenting förvånar mig längre gällande SIS så hon kanske har sin internettid som vanligt….
Tack det var närmast dig jag jag tänkte på när jag ställde frågan. Kan tom, tänka mig att Rafaella är särskilt omhuldad med tanke på det inträffade och att den repressiva utredningen inte har nåt inflytande över henne nu när sociala myndigheter övertagit vården. Utredningstekniska inskränkningar är i motsatsförhållande till den satsning på förtroendeskapande omsorg som kommer riktas mot henne. Min peng på att hon har tillgång till internet om inte nu så inom några symboliska mobilfria dagar.
Senast redigerad av Taggad 2024-08-06 kl. 00:55.
Citera
2024-08-06, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Det kan ju vara strategiskt av dem att hävda att det är MGM2 som filmar i och med att hon är straffmyndig så jag tror inte att man ska tillmäta hennes uppgifter alltför stor betydelse. Av vad som framkommit på TikTok verkar de ju ha koll på systemet (i viss utsträckning). Det finns ju även en anledning till att de har masker på sig.

Instämmer och så vill väl 15-åringen (ifall gärningsmännen inte pratat ihop sig) ändå försöka hålla sig utanför själva utförandet.

Hur vet du att de hade masker på sig?
Citera
2024-08-06, 02:11
Medlem
Tycker någon borde kontakta SIS-Hässleholm angående denna Sosos oroväckande beteende på sociala medier. Att dennes begränsade telefontid används på att visa stöd för de misstänkta mördarna tänker jag kanske är av intresse, speciellt för ett institut fokuserat på barn och ungdomars psykiska hälsa och destruktiva beteende.
Citera
2024-08-06, 02:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Nej 15åringen är inte dömd innan o 13åringen är inte straffmyndig, därför inte dömd sen innan.

SIS är låst institution.
LVU är ett tvångsomhändertagande beslut.
För att hamna på SIS måste man först ha fått ett LVU. Men man behöver inte vara dömd för brott.

Även om man får ett LVU så betyder det inte att man hamnar på SIS. Dom allra flesta ungdomar som får LVU hamnar på HVB hem som är öppna ställen, dvs utan stängsel o låsta dörrar/fönster. Till skillnad från. SIS.

LSU är ett straff som döms ut via domstolarna till ungdomar mellan 15-17år.
Ett LSU leder alltid till placering på SIS, dvs låst institution.

Citat:
Ursprungligen postat av Ivankas
Vet du om någon av de är dömda sedan tidigare ? Har för mig att jag läste att någon av de skulle ha suttit på SIS hem eller LVU ?
Finns domar eller fup på krimfup för personer som är under 18 ?
https://www.krimfup.se/

När kommer FUP då ? Vill så gärna läsa den!
Citera
2024-08-06, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivankas
När kommer FUP då ? Vill så gärna läsa den!

Det kommer dröja! Den släpps först när dom väcker åtal. O det tar säkert några månader till. O så kommer den säkert maskas en hel del.
Citera
2024-08-06, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex

Jag tror Soso (tjejen från TT- Sohe*la - *-y) är en av de fyra som primärt var med i mördarplansgruppen.

Jag såg dessutom en kommentar nyss gjord av Lindisen9112:
[b]
25 juli har Soso skrivit i kommentarer på TT
videon där Emili* och M*l*k dansar -
En skriver
"Vila i fred min fina jag vet att vi inte var bästa
vänner men du betyder fortfarande arande mycket mycket för
alla här
"
Soso svarar
Vene (vet inte)[/B]

Detta sista får mig att tro, att Soso är den som kallats hora.. innan misstänkte jag M*y* som var den som delade mycket på TT som också är en av de fyra första i gruppen.

Att så iskallt skriva "jag vet inte".. tycker jag visar ett fortsatt hat..

Så det kanske är Soso som är den som vi många kallat X innan - alltså den som kallats hora som MGM1 och MGM2 gick till försvar över.

Så det kan vara att Soso = i_i__04= Sohe*la ( *- y) är anstiftaren/beställaren av mordet.. = X= "Horan" (?)

Edit: Ny kommentar från SIXTEN14:

På sosO TT senaste video, är det någon som
kallar henne "chefen" hmmm.

Edit 2: Soheil* stavas det enligt andra
*- a

Låter mycket rimligt utifrån den intressanta infon. Speciellt med det hemska svaret från Soso.

Citat:
Mm håller med dig.
Precis som att de rapporterat in till någon annan.

"Titta så duktiga vi är" -typ

Sen tror jag fortfarande att det är MGM1 som är sadisten/sociopaten som var den drivande i både att skära och sen slutligen hugga ihjäl E.

Intressant, vad får dig att verka tämligen säker på det? För du har ju skrivit det i flera inlägg. Är det något intressant om denna Rs personlighet som du känner till som man skulle kunna få ta del av? Då menar jag inte det om hennes mamma, pappa, LVU-domar etc., utan ngn info du ev. fått till dig på annat sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Har tänkt i samma baner sedan jag såg det där med ”chefen”. Är väl antagligen samma starka hierarkier på SIS som på kåken. Är det en ledarfigur som blivit kallad hora så kunde det förklara att det blev alla mot en, de åtta i chatten mot offret. Dessutom har jag inte gjort kopplingen förut bland alla nick att Soso = i_i__04, alltså att det var hon som fick det kryptiska meddelandet på sitt TT-konto och själv svarade Free free.

Varför skulle personen som skrev det där om "Free melak Free raffe Free soso" vara så korkad och ta med Soso (om detta nu avser den unga flickan på tt) när hon vid tillfället inte ens var misstänkt? Eller har de tagit in henne nu?

Citat:
Om jag inte "missat" någon - vilket jag självklart har till en del.
Så nej, det är väl inte bekräftat ännu vem är vem i det långa klippet.

Två läger:

Ett där de säger/anser/tror att det är MGM1 som boxar

Det andra som säger/anser/tror att det är MGM1 som hetsar med kniven

Jag tillhör #läger2 (tills annat framgår bortom rimliga tvivel).

Jag tillhör inget läger då det verkar svänga fram- och tillbaka, men utifrån kroppsformen på personen på BO i 40s-filmen lutar det åt M utifrån tt-klippet där E & M dansar, fast å andra sidan har jag ingen koll på Rs kroppskonstitution, annat än att ngn i tråden kallade henne dvärg. Sen pratar inte den som håller i kameran & kniven i 40s-klippet skånska, det hörs tydligt. Och ngn här skrev att R pratar skånska.

Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Precis var det inte något om klockan och armbandet som gjorde att man trodde att det var MGM2 som boxade, först trodde man tvärtom att det var hon som filmade.

Det som reflekteras i filmen tror jag snarare är reflexer som kan sitta på just dessa ställen på jackor. Båda ärmarna verkar reflektera ganska lika, vilket inte skulle vara fallet om det var en klocka och ett armband.
Senast redigerad av SthlmHolmes 2024-08-06 kl. 03:12.
Citera
2024-08-06, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomstersven
Nej hon svarar på en kommentar

” är du stolt över dina vänner”
”De är klart jag är stolt”

Citat:
Fy fan..
Styrker min hypotes som jag skrev tidigare ännu mer kring Soso.

Ja, usch. Nog lutar det åt att hon har mycket med detta att göra. Polisen borde informeras. Hur kan hon inte ha blivit inplockad? Polisen lär väl vid det här laget ha hunnit gå igenom alla telefoner från personerna i gruppchatten och fått fram vem som varit aktiv när, vem som skrivit vad osv..
Citera
2024-08-06, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Mamman har publicerat när begravningen äger rum med begäran om att endast de som kände Emilia går på den.

Jag hoppas att människor respekterar familjens mammans få vara ifred när det gäller andra människor först efter hennes död, tagit del av hennes öde.
Var kan man läsa mammans inlägg?
Citera
2024-08-06, 05:24
Medlem
Citat:
Här i tråden
Ok tack för svar 🙏
Jag visste inte att att någon fr Emilias släkt hänger här i tråden
Citera
2024-08-06, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Pacc
Nej men är man förälder till barn som har begått ett sånt här kallblodigt brott så skulle nog vem som helst gått ut och bett om ursäkt om deras barn handling självklart. Deras föräldrar är nog i stor skam och mår inte bra kan jag verkligen tippa på
Jag tror att föräldrar till de här mördartjejerna inte vill visa sig i media och ibland kanske anhöriga byter namn
Citera
2024-08-06, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Klicka på ringarna med bilder. Som shorts längst upp
Tack🙏
Har sett bilder nu
Är detta 13 åringen eller 15 åringen?.
Hon ser ut att komma fr något arab land
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera