2024-08-06, 00:45
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Har du något förslag på vem i så fall?

Förutom ett larmbolag på uppdrag av husägaren.

Jag skulle verkligen reagera om det plötsligt satt kameror uppsatta hemma hos mig.

Du likställer alltså nu dig själv med dottern, eller har du inte insett vem som faktiskt har huset som sitt hem?
Citera
2024-08-06, 00:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Darthvader45
Här är enkäten.

Någon kanske körde på hunden eftersom det uppenbarligen fanns hjulspår där, dom försökte bromsa men misslyckades, men borde rimligtvis även funnits blodspår då ?
Eller blev det bara invändiga skador och hunden avled direkt?
I såna fall har man nog grävt ner Essie någonstans, och på grund av mediedrevet har man inte vågat erkänna sitt misstag.
Citera
2024-08-06, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du likställer alltså nu dig själv med dottern, eller har du inte insett vem som faktiskt har huset som sitt hem?
Vad yrar du om?

Jag undrar vem som kan ha satt upp kamerorna förutom husägaren. A sätter väl knappast upp kameror.

Du måste vara något av det mest korkade jag någonsin stött på i ett forum. Ska nog göra som övriga i tråden, ge fan i att ens diskutera med dig. Du ska veta att jag i alla fall har försökt att vara seriös när det gäller dig, men inser nu att det har varit att kasta pärlor till svin.

Du får fantisera om haters i tråden i din ensamhet.
Senast redigerad av Stiffinger 2024-08-06 kl. 01:03.
Citera
2024-08-06, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det är ju bara bra att du reder ut frågetecknen.

Utifrån din professionella ståndpunkt. Har A de mediciner hon behöver?

Rent allmänt, vad ska personal behöva tolerera? Givetvis är det synd om A men man kan inte begära vad som helst av personalen heller.

Nästa fråga; varför är det så många olika diagnoser i omlopp?

Jag lägger in alla dina svar här för överblick.

Tvivlar på någon här innehar kompetens och tillräcklig insyn i hur det medicinska behovet ser ut för A. Det känns heller inte helt klädsamt att spekulera mer kring det givet att ingen härinne heller känner till exakt vilka diagnoser eller NPF hon har. Det enda som öppet har bekräftats är att hon innehar någon form av NPF, (neuropsykiatriska funktionsnedsättningar) och att hon har någon form av intellektuell funktionsnedsättning som gör att hon i vissa sammanhang, (alltså inte alltid) kan bete sig eller reagera som en fyra åring enligt pappans lekmannabeskrivning. Hon kan såvitt jag förstår också kommunicera i tal och skrift och kan förmodligen också läsa så det är inte helt omöjligt att hon också kan se sånt som skrivs om henne nu på sociala medier... (det är dock inget som jag till fullo vet, men det finns inget som tyder på motsatsen, som typ att assistenter behövt använda bilder eller avancerade hjälpmedel för att kommunicera med henne).

För det mesta har en person med den här typen av funktionsnedsättningar en långvarig relation med sjukvården och en stabil medicinering om sådan behövs. För många personer som likt A omfattas av personkrets 1 inom LSS så är medicineringsbehovet däremot ur medicinsk synvinkel lågt. Då de inte lider av sjukdomar utan av medfödda funktionsnedsättningar. det enda som i någon officiell källa har synts är att hon enligt en gammal artikel i EP enligt pappan medicinerar mot epilepsi.

Vad ska personal behöva tåla?
Om de är skickliga på sina jobb och uppdragen tydligt definierade och det finns rimligt tilltagen bemanning och god arbetsledning så minskar ofta riskerna markant i patientnära arbete med den här gruppen. Men de ska ju inte behöva tåla sådana saker som man just i Enköping har haft problem med på flera av sina boenden där strax innan A åkte ut ifrån sitt boende. Där en anställd blivit mördad av en brukare på ett boende och på ett annant boende hade det skett ett mordförsök. Allt inom loppet av vad jag förstår några få månader. Det kan också ha varit en bidragande orsak till att stämningen trissats upp på det boende där A fanns.
Jag tycker mig kunna skönja ett mönster i att A reagerar kraftigt på dålig stämning och oro i omgivningen. vilket också kan förklara varför det fungerat så mycket bättre på ungdomsboendet hon bodde på i Järna där jag vet att man jobbar väldigt mycket med att skapa trygghet och ro kring de boende istället för mer konfrontativt bemötande som tyvärr ofta uppstår när personal inte har tillräcklig utbildning och ledningen är svag.

Den omvända frågan är också viktig. Dvs hur mycket strul och oprofessionellt bemötande ska en brukare behöva utstå i sitt eget hem? Det är idag vanligare med problem åt det hållet på gruppboenden och i omvårdnadssammanhang.

Det en brukare alltid ska kunna begära det är att få bli bemött på ett tryggt och stabilt sätt med dennes bästa för ögonen.
Citera
2024-08-06, 00:55
Medlem
SmurfSmurfs avatar
A kan inte läsa och inte följa med på sociala medier.

Det framkom tidigt i nåt av pappans mediaframträdanden.
Citera
2024-08-06, 01:04
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vad yrar du om?

Jag undrar vem som kan ha satt upp kamerorna förutom husägaren. A sätter väl knappast upp kameror.

Du måste vara något av det mest korkade jag någonsin stött på i ett forum. Ska nog göra som övriga i tråden, ge fan i att ens diskutera med dig. Du ska veta att jag i alla fall har försökt att vara seriös när det gäller dig, men inser nu att det har varit att kasta pärlor till svin.

Att du inte fattar gör inte mig till den korkade. Ärligt talat så gjorde jag misstaget att tro att det jag skrev skulle vara mer än tillräckligt för att du skulle förstå. Men det fattade ändå inte. Som sagt, det gör inte mig korkad.

Mamman och pappan bor inte i huset. Du har alltså fortfarande inte fattat det. Det är inte mammans och pappans hem. Det är dotterns hem. Och nej, hon har så klart inte satt upp några kameror. Men vem är det som hyr huset åt dottern, tror du? Det har skrivits i tråden att det är kommunen som hyr huset åt dottern.

Så, ja, vem skulle det kunna vara som satt upp kameror, om inte den som äger fastigheten?
Kanske den som hyr fastigheten?
Om det är några som gödslar med kameror, så är det kommuner.

Jag tycker faktiskt att alla som inte är korkade borde ha kunnat lista ut det alldeles på egen hand, åtminstone efter mitt förra inlägg.

Om det är någon här som är ett svin, så är det du. Och pärlorna jag kastade till dig, de var förgäves, det medger jag. Förlåt för att jag överskattade din förmåga.
Jag ska inte göra om det misstaget!
Senast redigerad av flashmaner 2024-08-06 kl. 01:26.
Citera
2024-08-06, 01:11
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkish90
Det om färgen har du lite fel.. Röd/orange går att få både honor och hanar. Har själv en sån hona. Däremot sköldpaddfärgen är bara honor

Stämmer bra, erkänner min förenklade felformulering x3 nu, för tyckte att det kom ifrån ämnet. Har f ö också haft en röd hona men med några få svarta strån på svansen.

Poängen var att katten heter Snövit och vi vet inte vad som hänt henne. Enligt farfar ska hon ha flyttat med A till ett nytt boende. Hunden känner LS till men vet de att det finns en 🐱 katt som kan fara illa.

AnnaChiara här på forumet har åtagit sig att hjälpa till med anmälan till Länsstyrelsen. Skicka PM till henne.
Citera
2024-08-06, 01:29
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Men jag läste precis att en person varit på plats o sagt att det inte finns ngn öppning i häcken. Hur är det nu? Vem har rätt?

Farfar påstår i essiegruppen att det inte finns någon öppning och inget lågt staket. Väldigt spännande eftersom vi just sett en bild på en öppning och ett hyfsat lågt staket.

Citat:
Nej det är inget lågt staket som Essie med lätthet kunnat hoppa över eller någon öppning på baksidan där hon kunnat gå ut. Även om så vore fallet skulle hon inte gå ut så väldresserad hon är. Hon gör saker på kommando.

https://www.facebook.com/groups/1056252439346250/permalink/1062154652089362/

Jag har givetvis även tagit en skärmdump på det inlägget och på Patriks försvarstalsinlägg som han nu tagit bort och givetvis på alla 18 miljoner redigeringar som han gjorde på samma inlägg.
Citera
2024-08-06, 01:31
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Någon kanske körde på hunden eftersom det uppenbarligen fanns hjulspår där, dom försökte bromsa men misslyckades, men borde rimligtvis även funnits blodspår då ?
Eller blev det bara invändiga skador och hunden avled direkt?
I såna fall har man nog grävt ner Essie någonstans, och på grund av mediedrevet har man inte vågat erkänna sitt misstag.

Varför skulle man vara ute och köra på en gräsmatta?
Citera
2024-08-06, 01:38
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Farfar påstår i essiegruppen att det inte finns någon öppning och inget lågt staket. Väldigt spännande eftersom vi just sett en bild på en öppning och ett hyfsat lågt staket.

Jag har givetvis även tagit en skärmdump på det inlägget och på Patriks försvarstalsinlägg som han nu tagit bort och givetvis på alla 18 miljoner redigeringar som han gjorde på samma inlägg.

Det börjar blir rejält patetiskt med alla dessa förrvrängningar av sanningen som ni näthatare kör med.

Det pappan säger är helt korrekt. Det finns ingen sådan öppning och inget sådant lågt staket.

Däremot finns en öppning som Essie INTE kunde gå ut genom, eftersom det finns ett staket där HÖGT nog för att hindra Essie.

Återigen har vi sett hur det pappan berättat stämmer, och hur näthatarna bara sprider lögner och falsk information.
Citera
2024-08-06, 01:45
Medlem
Citat:

Nej men se på fan.. Vad märkligt att det sker just dagen efter att jag har skrivit om det inlägget och lagt upp några prints från alla ändringar. HAHA alltså ja.. Förlåt men det här är bara så himla komiskt..
Citera
2024-08-06, 01:47
Medlem
Citat:
Varför skulle man vara ute och köra på en gräsmatta?

Jag tänker mer att borde inte dom andra kamerorna ha sett bilen? Om dom nu mot all förmodan är lite olagliga och riktas ut mot vägen. Fast samtidigt har jag inte kollat om man måste köra förbi framsidan för att ta sig till baksidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in