Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Han svamlar som vanligt. Ukraina har inga intressen av att avsäga sig områden. De har redan visat vad deras förhandlingar går ut på.
Ryssen ut ur Ukraina, hela Ukraina.
POW inkluderade kidnappade vuxna och barn ska återlämnas.
Ryssland ska betala för återuppbyggnaden av Ukraina.
Varför folk hävdar att Ukraina skulle ge ifrån sig områden bara för att de är villiga att prata med Ryssland om sina krav/önskemål är bara märkligt.
Du och jag delar nog åsikt om Kenneth Grägg: Han är en svamare och bedragare men när det gäller de här fredsresonemangen tror jag han har på fötterna och insikt om stämningarna i landet. Det här påståendet han gör att en snabbt växande del av ukrainsk befolkning (nu även Zelenski enligt honom vilket nog är riktigt) vill göra territoriella eftergifter i utbyte mot fred och säkra gränser.
Det som jag tyckte var intressant var att höra hur beundrare av Kenneth Grägg som nu denne Rejmers ställer sig till Gräggs fredsplan.
Det var nog inte så det var tänkt men jag tror verkligen EU´s utlovade årliga massor av miljarder för att stödja näringsliv och industri i Ukraina har fått en hel del ukrainare/ukraina"sympatisörer" att tänka om och det faktiskt kan vara smart och bra för affärerna om det blir fred.