2024-08-06, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuSynsAlltid
Denna tråd har helt flippat ur. Kan vi inte låta A vara i fred. Hennes tillstånd är mer eller mindre känt och ingen av oss skulle vilja byta med henne. Kan vi inte sluta resonera om olika vårdmetoder och boenden då detta inte har något med försvinnandet att göra. Och snälla ni, sluta tjaffsa om och med varandra om rena skit saker. Acceptera att vi alla har lite olika åsikter och ser saker på olika sätt.

Något som däremot är intressant är bilden på huset där det syns en massa olika kameror. Det har tidigare varit en trådsanning att kamerorna inte varit till värde. Men jag tror nog att de faktiskt har det.

Bilden visar att det finns minst två olika kamera system. Ett som verkar vara kopplat till Verisure. Troligen är Arlokamerorna de som ingår i Verisure konceptet. Däremot så spelas troligen inget in såvida inget larm har gått.

Sen verkar det finnas ett annat kamera system uppsatt. Och hit hör troligen de två domkamerorna. Om jag gissar lite kombinerat med lite erfarenhet så är dessa kopplade på lokal server. Med tanke på vart P jobbar så skulle dessa kameror komma från just Bosch som är en stor leverentör av övervakningskameror.

Mycket märkigt att ingen av alla dessa kameror har fångat något……. Med så många kameror på framsidan borde det finns fler på baksidan. Även om det inte finns något på någon kamera så ger även detta information. Skulle det läggas energi på att annalysera alla kameror i fastigheten så skulle man troligen kunna utesluta flera av de scenario som vi spekulerar kring.

Det är absolut ok att ha kamerorna rikrade som P har. Det är vad som spelas in som är viktigt. Det går att digitalt maska bort områderna utanför tomten.

Nu kommer det nog inte att ske och det är till och med kanske försent nu. Men hade tekniskt kunnig personal gransat kamerasystemen så hade vi nog haft en och annan sanning nu.

Ja men hur då filmerna lär ju inte delas direkt när
Citera
2024-08-06, 00:02
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Det jag fetmarkerat..
Undras om smartskallen ens begriper att ju mer den försöker styra undan, bortförklara och tramsa desto fler gräver mer och djupare.
Så du har nog mer rätt än vad du anar

OM Essie fortfarande lever så finns det så många som gladerligen skulle ta sig an att ta in henne som vanlig familjemedlem, även om det innebär att inhysa ett stöldgods ( om hon blev stulen och inte flydde för sitt liv). Tyvärr tror jag inte att hon finns kvar i livet och jag anar vad som hänt när man läser om Aś problematik.

Resan dagen efter kanske var för att distrahera A från vad som hänt?
Stått om att hon får väldigt mycket ångest när hon förstått vad hon gjort när utbrottet lagt sig så därav min fundering.

Läste att hennes nya boende blir i Hummelsta. Och att det inte är uppskattat av dom blivande nya grannarna... Vad kan dom göra för att förhindra att det blir verklighet?
Jag tror att man kan protestera mot nya byggen.
A borde in på ett utredningshem
Citera
2024-08-06, 00:04
Medlem
Citat:
Denna tråd har helt flippat ur. Kan vi inte låta A vara i fred. Hennes tillstånd är mer eller mindre känt och ingen av oss skulle vilja byta med henne. Kan vi inte sluta resonera om olika vårdmetoder och boenden då detta inte har något med försvinnandet att göra. Och snälla ni, sluta tjaffsa om och med varandra om rena skit saker. Acceptera att vi alla har lite olika åsikter och ser saker på olika sätt.

Något som däremot är intressant är bilden på huset där det syns en massa olika kameror. Det har tidigare varit en trådsanning att kamerorna inte varit till värde. Men jag tror nog att de faktiskt har det.

Bilden visar att det finns minst två olika kamera system. Ett som verkar vara kopplat till Verisure. Troligen är Arlokamerorna de som ingår i Verisure konceptet. Däremot så spelas troligen inget in såvida inget larm har gått.

Sen verkar det finnas ett annat kamera system uppsatt. Och hit hör troligen de två domkamerorna. Om jag gissar lite kombinerat med lite erfarenhet så är dessa kopplade på lokal server. Med tanke på vart P jobbar så skulle dessa kameror komma från just Bosch som är en stor leverentör av övervakningskameror.

Mycket märkigt att ingen av alla dessa kameror har fångat något……. Med så många kameror på framsidan borde det finns fler på baksidan. Även om det inte finns något på någon kamera så ger även detta information. Skulle det läggas energi på att annalysera alla kameror i fastigheten så skulle man troligen kunna utesluta flera av de scenario som vi spekulerar kring.

Det är absolut ok att ha kamerorna rikrade som P har. Det är vad som spelas in som är viktigt. Det går att digitalt maska bort områderna utanför tomten.

Nu kommer det nog inte att ske och det är till och med kanske försent nu. Men hade tekniskt kunnig personal gransat kamerasystemen så hade vi nog haft en och annan sanning nu.

Kameror på en arbetsplats får inte sättas upp hur som helst o det är isf arbetsgivaren som får göra det, inte en snuskig pappa som vill övervaka de unga assistenterna.
Så de kamerorna är faktiskt olagliga.
Citera
2024-08-06, 00:05
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, intressant är det, ju mer som kommer fram av sanningar, desto mer stöd blir det för det pappan berättat ända från början.

Om nu bara polisen gör sitt jobb, lägger pusslet, hatar slumpen och börjar se sig omkring efter misstänkta, så kommer nog den här härvan att lösa upp sig rätt snart.
Fantisera vidare du.
Polisen gick tidigt ut och sa att det inte fanns några bevis för att hunden stulits
Citera
2024-08-06, 00:07
Medlem
Inga som helst problem att sätta upp kameror på en arbetsplats. Förhandling med fackliga represetanter och information till arbetstagarna. Jag påstår inte att det har skett i detta fall, men som sagt inga som helst problem. Det finns ju sjukt många arbetsplatser som är kameraövervakade.
Citera
2024-08-06, 00:07
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Mmm plutten då.

Kan du beskriva hur utbildningen ser ut, hur ska personalen hantera att de blir jagade med kniv?

Varför blev A utslängd från boendet om utbildning räcker för att hantera detta beteende?

Jag tycker det verkar som familjen är skiträdd för sin dotter och slänger in vad som helst mellan sig och henne.
Hund personal etc.

Man verkar inte våga sova i samma hus en gång.

Om flickan är psykiskt störd så beror det ju på uppväxten. Föräldrarna vill inte hon ska utredas.
Vad döljer de egentligen?
Incest? Misshandel? Inte ovanligt i såna här sammanhang.

Pappan är en gubbsjuk Slemhelge som går igång på de unga assistenterna. Kommentarer han fällt här och där pekar på det. Men det är så vanligt att jag knappt höjer ett ögonbryn, tyvärr. Luttrad.

Inget har framkommit om att A skulle vara sexuellt utagerande.

Så jag tror inte på incest även om Daddy älskar henne på ett dysfunktionellt gränslöst vis.

Våldsbenägenheten är en annan sak. Och vi glömmer att det finns en mamma med i bilden, som fick A vid bara 19 år. En osynlig mamma.

Allt behöver inte vara pappans fel. Eller ens någons fel att hon slåss. Hennes diagnos och oförmåga kan göra henne våldsam.

Och innan någon drar igång mothugg, allt detta är rent hypotetiskt.
Citera
2024-08-06, 00:08
Medlem
Citat:

Nu kommer det nog inte att ske och det är till och med kanske försent nu. Men hade tekniskt kunnig personal granskat kamerasystemen så hade vi nog haft en och annan sanning nu.
Vi få hoppas polisen kräver se allt i original om han nu inte hunnit radera
Citera
2024-08-06, 00:10
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Nu kommer det nog inte att ske och det är till och med kanske försent nu. Men hade tekniskt kunnig personal granskat kamerasystemen så hade vi nog haft en och annan sanning nu.
Fast polisen säger att det inte finns några bevis för att hunden är stulen.

Att A diskuteras beror ju på att P redan från början gick ut och smutskastade och misstänktliggjorde assistenterna.

De har nu försvarat sig och därigenom har det blivit en plot twist då man undrar vad som försiggått egentligen.

Ännu hellre så som dessa Sancho Pansas beter sig.
Detta verkar ju vara en vårdskandal.
Senast redigerad av Gertrud1 2024-08-06 kl. 00:16.
Citera
2024-08-06, 00:11
Medlem
Citat:
Inga som helst problem att sätta upp kameror på en arbetsplats. Förhandling med fackliga represetanter och information till arbetstagarna. Jag påstår inte att det har skett i detta fall, men som sagt inga som helst problem. Det finns ju sjukt många arbetsplatser som är kameraövervakade.

Men måste inte de ha både skyltar om det samt tillstånd av länsstyrelsen?
Citera
2024-08-06, 00:11
Medlem
Citat:

Den enda som visste hur kamerorna fungerar är PÖ. Till assistenterna sa han att de inte fungerade. De är således inte uppsatta av arbetsgivaren utan av pappan som har ett svårt kontrollbehov. Tänk på att när dottern flyttade hem så flyttade föräldrarna ut från sitt eget hem.

PÖ har sagt att de var till för att kontrollera så att assistenterna skötte sig o att Essie inte blev skadad.
Citera
2024-08-06, 00:13
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
"Mmm plutten då."

Säger en hel dom om din avsaknad av sakliga argument.

Du är så fel ute angående "utbildning" redan med dina frågor, att de liksom inte går att svara på.
Det har karaktären av "Har du slutat så din fru?". Men du förstår kanske inte det.

Domstolsprotokollet som postats i tråden som näthatarna så flitigt refererar till när det kommer till dotterns utåtagerande, innehåller en del information i frågan. Läs där, så får vi se om du kanske kan börja förstå något litet.
Så plutten vet inte vad som ingår i assistenternas utbildning?
Är de ens utbildade?
Är det rimligt att försätta unga kvinnor i en sådan situation att de riskerar livet?
Arbetsmiljöbrott kanske.
Citera
2024-08-06, 00:14
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Kameror på en arbetsplats får inte sättas upp hur som helst o det är isf arbetsgivaren som får göra det, inte en snuskig pappa som vill övervaka de unga assistenterna.
Så de kamerorna är faktiskt olagliga.

Hur vet du vem som har satt upp kamerorna och i vilket syfte?

Är det inte dags för dig att sluta sprida sådan skit baserat på förhastade slutsatser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in