2024-08-05, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Skulle tro att hon är en Reinfeldtmoderat eftersom hennes syster varit riksdagsledamot för M. Om man inte kan se problemen idag har man något fel i huvudet.
Det är fortfarande många som inte ser problemen. Vissa ser inte problemen om man inte själv drabbas. Jag tror att det är någon slags självbevarelsedrift som spökar och man blundar så gott det går.
Citera
2024-08-05, 22:51
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
https://www.dn.se/ledare/anna-hedenmo-nar-jag-sag-akessons-iskalla-leende-fick-jag-nog/

Nu är det kanske ingen nyhet för de som sett hennes intervjuer där hon är allt annat än opartisk.
Men kan man tänka sig att "oberoende" SVT ska klandras retroaspekt för att inte hålla rent hus?
Vi som har sett hon i rutan och lyssnat på alla vänsterpikar, borde inte vi ha nån typ av ersättning eller formell ursäkt nu när sanningen väl har kommit ut.
Du länkar alltså till en artikel som är utgiven långt efter det att hon avslutat på SVT?
E du go eller?
Citera
2024-08-05, 23:52
Medlem
Sladdarens avatar
Ho söker väl nåj välavlönad post inom vänsterbransch politikerväsendet och då ska man hata SD för att få jobbet

https://www.familjeliv.se/allmant/anna-hedenmo-lamnar-svt-det-blir-hennes-nya-jobb/467539
Citera
2024-08-05, 23:58
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
SD är tydliga med att de vill avskaffa förutsättningarna för en fri press så det är väl inte speciellt konstigt om personer som försörjt sig som reportrar och liknande tycker illa om dem.

Hedenmo är inte vänster.

Är det inte just vänstern som vill avskaffa fri press genom att kunna kalla allt de inte gillar för hat och förbjuda det?

Har SD någonsin påstått att de vill förbjuda Aftonbladet, Expressen, DN eller ens Proletären?
Citera
2024-08-06, 00:01
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Du länkar alltså till en artikel som är utgiven långt efter det att hon avslutat på SVT?
E du go eller?

Tänker du att hon nyss kommit på att hon är SD hatare? Kan du kanske tänka dig att hon varit det ett bra tag?
Citera
2024-08-06, 08:29
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Tänker du att hon nyss kommit på att hon är SD hatare? Kan du kanske tänka dig att hon varit det ett bra tag?
Kan du tänka dig att läsa artikeln för att se vad som egentligen hänt.
Hon har tagit eventuella konsekvenser och avslutat.
Alla på SVT har åsikter men uppgiften är att de ska vara neutrala utåt.
Är man däremot partipolitiskt aktiv brukar man bli stoppad men du kanske inte har fattat alls hur detta funkar?
Citera
2024-08-06, 12:07
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Är det inte just vänstern som vill avskaffa fri press genom att kunna kalla allt de inte gillar för hat och förbjuda det?

Har SD någonsin påstått att de vill förbjuda Aftonbladet, Expressen, DN eller ens Proletären?

Ja, SD-politiker har återkommande visat att de vill kunna gå in med statlig makt och censurera publiceringar de finner misshagliga. Den nyfascistiska rörelsen ägnar sig också systematiskt åt trakasserier av journalister och redaktörer som låter publicera sådant de inte gillar.
Citera
2024-08-06, 19:33
Medlem
Yatsys avatar
Det tog ju väldigt lång tid innan hon våga komma ut med den informationen till allmänheten. Varför väntade hon så länge med att berätta?
Citera
2024-08-08, 05:50
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Du tänker på SD förstår jag. Ja, enklast vore ju att mobilisera emot dem på alla nivåer av samhället.
Politiken är alltid ett barn av sin tid. Jag skiter väl i vad dom kallar sig, men ja, jag har aldrig tidigare under min livstid upplevt så stor polarisering och dogmatisk inställning till den "enda sanna läran" som nu. På 80- och 90-talet skrattade vi åt hur jävla fåniga dom var i 68-rörelsen, det var genuint svårt att föreställa sig hur en sådan värld ens var möjlig. Ingen skrattar nu och finns det nån idag som inte tror att vi lämnar än sämre och mer auktoritär värld till våra barn än den vi ärvde?

Arbetarklassen i väst står inför den största förändringen sedan industrialiseringen och det är deras barn som kommer vara förlorarna - vi kommer se dom första generationerna som kan förvänta sig en sämre levnadsstandard än sina förfäder. Det går att argumentera för rättvisan i det men min känsla är att det kommer sluta mycket illa.
Citera
2024-08-08, 08:00
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Skulle tro att hon är en Reinfeldtmoderat eftersom hennes syster varit riksdagsledamot för M. Om man inte kan se problemen idag har man något fel i huvudet.
Vem är hennes syster som har varit riksdagsledamot för Moderaterna? Eller blandar du månne ihop Hedenmo med Karin Hübinette, vars syster Hillevi Engström var riksdagsledamot för moderaterna 2002-2015?
Citera
2024-08-09, 01:56
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ja, SD-politiker har återkommande visat att de vill kunna gå in med statlig makt och censurera publiceringar de finner misshagliga. Den nyfascistiska rörelsen ägnar sig också systematiskt åt trakasserier av journalister och redaktörer som låter publicera sådant de inte gillar.

Har du något exempel? För motsatsen kan jag enkelt bevisa.
Citera
2024-08-09, 01:57
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Kan du tänka dig att läsa artikeln för att se vad som egentligen hänt.
Hon har tagit eventuella konsekvenser och avslutat.
Alla på SVT har åsikter men uppgiften är att de ska vara neutrala utåt.
Är man däremot partipolitiskt aktiv brukar man bli stoppad men du kanske inte har fattat alls hur detta funkar?

Så hon ogillade inte SD innan hon slutade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in